Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Då har vi genomfört årets hemmatävling, klass 1,2,3😁 Så härligt att se allt från nybörjare till proffsen 🥰 Våra sprang två lopp var med en dunderförkyld make. En tredjeplats med vita kryllan blev det, i övrigt lite taggade hundar som suttit i bilen/rasthage resten av helgen.
Nu laddar vi för LLU 🤩
 
Nike nollade agilityloppet igår och fick lite tidsfel på hopploppet (husse sprang försiktigt i regnet då han glömt dubbskorna hemma) och hamnade på 2:a plats i bägge loppen. Husse var lite besviken på sig själv för Nike hade kunnat dra på mer men det inte mycket att göra, hellre lite långsamt än att gå omkull och göra illa sig när det halt.
 
Ivy blev cupvinnare i mediumklassen på blåbärscupen ikväll :love: 2:a plats förra veckan på hemmaklubben och 1:a plats ikväll på grannklubben. Duktig liten!
30164
 
Idag är det andra dagen på landslagsuttagningen 😊 Igår var det tre hopplopp, idag är det tre agility.
Den vita var sååå nära i ett lopp, sprang en meter förbi en dold tunnelingång och fick en vägran. Sista loppet brann alla säkringarna och husse tog ut henne från banan.
Grå skruttan lyckades ta en sjätteplats med bra tid, så det gav poäng, de ligger på 14:e plats inför agilityloppen.
Idag har vi sovmorgon, de kör large på fm. Internationella regler, så det är bara tre storlekar.
Nu håller vi tummarna för många trampade kontaktfält ✊🏼🤩
 
Hemma efter en spännande landslagsuttagning, vilka banor husse och prinsessorna har fått springa på 😁 Och vilken agility vi sett 🤩
Resultaten var väl så där, lite stolpe ut, bäst lyckades lilla grå med nolla och en sjätteplats i hoppklass. Hon har sett stabil ut, men det har blivit lite små kommunikationsmissar här och där.
Den vita tokan är bitvis briljant, bitvis totalt crazy 😳 Men det är ju det vi älskar 😍
Nästa vecka provar vi på en tävling i Danmark!
 
Då var i anmälda till vår andra tävling någonsin, på fel sida länsgränsen dessutom. Har dragit ut på det tills det var knappt två timmar kvar av anmälningstiden :D Jag vet att (bland annat) slalomen sitter långt ifrån klockrent men det får bli ett övningstillfälle om inte annat. Eller så får jag panik dagen innan och struntar i att åka 12 mil för övning, vi får se. Slalomkurs är vi i alla fall också anmälda sen tidigare idag så det ska bli spännande att se vad vi kan få med oss därifrån :up:
 
Jag kämpar på med min tokiga Hanna på blåbärstävlingar :p. Ibland får hon tokfnatt, men idag lyckades vi i alla fall ta oss igenom ett helt lopp och kom på delad fjärdeplats. Alltid nåt 😁. Veckan som kommer har vi träningstävling på tisdag, avslutning på agility fortsättningskursen på onsdag och sen blåbärstävling i Svedala på torsdag - pust!
_20190519_155433.JPG
 
@Tajger Grattis!

@Targa Jag hade fullt upp hela dagen som funktionär, tänkte jag skulle försöka heja på dig men jag hann inte! Det var jag som dömde XS och S :D Vilken fart Hanna har, när ni får lite mer rutin tillsammans kommer ni bli riktigt farliga :up: Lycka till på de andra tävlingarna!
 
@McFlurry Var det du som dömde, det visste jag inte - så roligt :).
Jo, nog har hon fart alltid, den lilla tokan, hon är himla kul att springa med - men vi har mycket jobb kvar!
Sen såg jag i resultatlistan att det var disk i båda loppen (vilket jag misstänkte...), fastän vi blev uppropade som delad fyra. Men kul hade vi i alla fall :D.
 
Vi debuterade i agilitytvåan på hemmaplan i lördags, det blev en disk och en fjärdeplats med 5 fel. Den femfelaren får jag ta på mig då jag stod ivägen för ett hinder... På söndag körde vi hopp och där är vi kvar i ettan, där blev det en disk och en femteplats med 10 fel där Ultima gjorde några högst märkliga fel som att runda ett hinder helt och en snurr framför slalomet :confused:.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp