Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

I kväll gick första deltävlingen i vår inofficiella agilitycup "sommarcupen" det är tre deltävlingar och två olika klasser, lätt och svår klass. Alla storlekar tävlar mot varandra i varje klass och Ultima min lilla räser vann den lätta klassen :love:.
 
I kväll gick första deltävlingen i vår inofficiella agilitycup "sommarcupen" det är tre deltävlingar och två olika klasser, lätt och svår klass. Alla storlekar tävlar mot varandra i varje klass och Ultima min lilla räser vann den lätta klassen :love:.
Grattis! Vad kul 😁
 
Oj, vilka svåra banor det varit, både för medium ind och lag på SM. Vårt lilla ångvält fick en disk, det var hon inte ensam om 😳
Ny dag i morgon, kul att vara här iaf 😁
 
Fortsätter jobba grunder med Asni. Just nu har vi fokuserat på kommandot Runt, Tight och Check. Hon är faktiskt riktigt duktig! Snäv och fin runt hinderstöden, skiljer bra på de olika kommandona, jag har till och med kunnat fippla lite med att lägga in blindbyten och hon svarar bra på det. Vi kör ju inga långa banor, utan bara lite tekniska hinderkombinationer. Men har faktiskt testat en del "fram" när jag är på andra sidan av andra hinder hon INTE ska ta, och hon klarar det! Duktig liten marktorped.

Slalom dock... :rofl: Hon kan ta det perfekt, men sen helt plötsligt 'låtsas' hon ta det genom att svänga in som OM hon ska ta första porten, men fintar bort och stryker sig bara mot resten av pinnarna, lilla ängeln försöker lura matte :angel:
Så nu ska vi backa och jobba mer med en port igen.
 
Asni gör såna otroliga framsteg i agilityn nu! Vi punkt-tränar mycket. Fram ett pass, tight/check ett pass, runt ett pass, sväng ett pass, men ibland mixar jag ihop dem och testar om hon kan ta ett Fram + Sväng + Tight, sen ett Fram + Sväng + Runt och hon gör det! Hon gör det så fint! 😭:heart

Sen behöver hon jobba lite mer på hopptekniken, för just nu är det mest "skynda skynda skynda spelar ingen om jag måste ramla över hindret, vem har tid att korta upp galoppen???"
Hon river sällan, men hon ser ju ut som ett mähä med ben som går i 120 :rofl: Måste filma det.
 
Asni gör såna otroliga framsteg i agilityn nu! Vi punkt-tränar mycket. Fram ett pass, tight/check ett pass, runt ett pass, sväng ett pass, men ibland mixar jag ihop dem och testar om hon kan ta ett Fram + Sväng + Tight, sen ett Fram + Sväng + Runt och hon gör det! Hon gör det så fint! 😭:heart

Sen behöver hon jobba lite mer på hopptekniken, för just nu är det mest "skynda skynda skynda spelar ingen om jag måste ramla över hindret, vem har tid att korta upp galoppen???"
Hon river sällan, men hon ser ju ut som ett mähä med ben som går i 120 :rofl: Måste filma det.

Roligt att det går så bra!
😁

Jag är supertaggad på att börja träna agility men vågar inte göra det pga vet inte hur man gör 😂
Anmäld till vår första agilitykurs i slutet av augusti nu iaf 😁
 
Anmälde mig till Munkfors, är väl värt att åka 4h för en tävling där man förmodligen kommer diska sig i 4 lopp? :D
Haha, och jag tyckte jag drog det långt som körde 13 mil enkel väg för en tävling med garanterad disk :D Det var värt det! Trots att Skrället drog av banan och till skogs (ca 3 meter in i skogen innan han stannade och insåg vad han gjort, men det ger inte samma effekt att säga det :angel:).
 
Vi tragglar på med vårt slalom. Nu har vi samma problem där som med allt annat i början, lille morsgrisSkrälle tittar mer på mig än hindret. Igår fick vi till ett riktigt fint dock, när husse stod med extern belöning där framme fick hunden plötsligt jättesug och det visade sig att han visst kunde något när han tog flera pinnar självständigt, utan en blick på mig :up:
Är anmäld till en blåbärs i mitten av juli som visst mest ska vara "raka linjer hopp och tunnlar" så det borde ha potential att bli perfekt miljöträning.
 
Roligt att det går så bra!
😁

Jag är supertaggad på att börja träna agility men vågar inte göra det pga vet inte hur man gör 😂
Anmäld till vår första agilitykurs i slutet av augusti nu iaf 😁
Grunder man alltid har nytta av är superenkelt att träna. Stadga i ett stanna kvar, framåtkommando, svänga tight runt saker, följa dig beroende på hur du rör dig, du behöver inte ens hinder för att träna sånt :D
 
Grunder man alltid har nytta av är superenkelt att träna. Stadga i ett stanna kvar, framåtkommando, svänga tight runt saker, följa dig beroende på hur du rör dig, du behöver inte ens hinder för att träna sånt :D

Det är säkert jättelätt, men jag är ändå rädd att göra fel. :p
Ska kolla mer på Youtube och fundera på vad vi kan lära oss innan kursen i höst. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp