Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Hund: KORAD SE UCH LPI Barvestad's Zeus at Olympia "Troja"
264104_10150210890583191_579233190_7212329_2257326_n-1.jpg

532599_10150975117353191_1608419454_n.jpg



Lite bakgrund: Har två vita men enbart Troja jag tävlar med. Första hunden som jag tävlar och tränar aktivt med, står även i startgroparna för brukset och planerar start i appellen i höst.

Klass: Uppflyttad till klass 3, men satsar på LP" då vi är långt ifrån klara för 3an.

Tränar mest på: Rutan och apportering

Håller till: Gotland

Kortsiktigt mål: LP2

Långsiktigt mål: SE LCH
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Nu ska Ziva och jag våga oss in i de här trådarna med, då vi börjat på en tävlingslydnadskurs :laugh:

Hund: Min bästa vän Yoddla "Ziva"

Lite bakgrund: Finsk lapphund som närmar sig sin fjärde födelsedag. Min första riktigt egna hund även om jag typ är uppväxt med hund fast bara som sällskap. Egentligen är Agility det vi gillar bäst men med ett brett träningsintresse och brist på kurser i just den grenen prövar vi lydnad ordentligt istället :D

Klass: (på väg till) 1 även om intresse finns för appellen

Tränar mest på: Grunder i stort. Men just nu Fritt följ utan att "hålla handen" och snabba lägganden

Håller till: Trollhättan

Kortsiktigt mål:
Att starta lydnadsklass 1

Långsiktigt mål: Lp1 och vidare

Livslångt/drömmål: Att ta lika många eller fler championat än Zivas far:o (han hade championat i Lydnad och Viltspår)

Med en väldigt självständig lapphund är det inte alltid så lätt träna då hon gärna ifrågasätter och lätt tröttnar vid repetition av samma sak, men matte gör så gott hon kan för att leka fram moment och bibehålla glädjen även om det blir pankaka av allt ibland :p

Här ser ni tydligt vad jag (försöker) träna med
IMG_4059.jpg
:love:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kul att så många har hittat hit till tråden :bump:! Och förhoppningsvis är fler på väg!

Och så kul att se så många olika raser som tränar tävlingslydnad :laugh:! Vi har nästan inte haft två av samma ras än va (förutom Lyxa och Ila och två lydnadskelpies :D )?! Jättekul med så stor variation :banana:!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ah crap! Förlåt till lydnadsrottisarna :D!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Nja... Han brukar ju bära på bollar men han tuggar.
Hur får jag honom att inte tugga?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Då bidrar jag med ännu en Aussie.

Kingstonligg.jpg


Hund: Solskenets Cerverus, Kingston.

Lite bakgrund: 2,5 år gammal, min först hund. Har klarat rallylydnadens nybörjarklass och ska klara fortsättningsklassen innan vi startar tävlingslydnaden.

Klass: 1

Tränar mest på: Linförighet/fritt följ, position.

Håller till: Sollentuna, Stockholm

Kortsiktigt mål: Att starta lydnadsklass 1

Livslångt/drömmål: RLN, RLF, RLA, RLM, LP1, LP2, och möjligtvis starta i brukset....
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Hon är så vacker lilla Troja :love:

Usch vad jag saknar er :(
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Doris tuggade också på apportbocken tidigare (den första jag köpte ser ut som att den gått igenom en flismaskin ;)), jag fick slut på tuggandet med hjälp av en variant av omvänt lockande. Jag gav henne apportbocken, höll godis i den andra handen framför näsan på henne och när hon inte tuggade så släppte jag ner godiset i backen. Hon slutade tugga när hon fokuserade på godiset, så det gick rätt fort att få bort tuggandet :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Var och tränade lydnad ett par timmar idag, fick kört igenom inkallning med stå och ligg, vittring, dirigeringsapportering, zäta, fjärr och platsliggning.

Inkallningen och vittringen var sjukt bra, dirigeringsapporteringen blev jättebra med lite traggling, zätat var helt OK (på gränsen till bra) och fjärren halvkass :D! Platsliggningen blev skitbra då Lyxa INTE lyssnade på annans kommando som hon kan göra ibland, utan la sig plats först när jag sa det.

Elitdebut på söndag, ska bli kul och spännande :banana:!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Platsliggningen blev skitbra då Lyxa INTE lyssnade på annans kommando som hon kan göra ibland, utan la sig plats först när jag sa det.

Hahaha! Det är bara för att jag tränat henne på Gotland ;) :p
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Hund: Golden Retriever 3 år

Lite bakgrund: Första hunden jag tränar och första hunden jag haft sen valp. Har en LP1.

Klass: LK2

Tränar mest på: Just nu har vi backat tillbaka och läger krutet på att få ett betydligt bättre fritt följ så vi slipper 7:an. Annars uthållighet och koncentration för att bättre hålla ihop en hel tävling.

Håller till: Västerbotten

Kortsiktigt mål: 1:a pris i LK2

Långsiktigt mål:
Starta i Elitklass
3_ar.jpg


Hund: Golden retriever 1 år

Lite bakgrund: Nästan inga färdiga moment alls, men vi har tränat många grundfärdigheter som ska bli klara moment snart.

Klass: LK1

Tränar mest på: Lekutveckling och fokus, annars har vi börjat på moment ur lk1-lk3 fastän inget är färdigt.

Håller till: Västerbotten

Kortsiktigt mål: Starta LK1 under vintern

Långsiktigt mål: Starta i Elitklass

1_ar.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 720
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 340
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp