Bukefalos 28 år!

Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Välkommen till lydnadstråden :)!

KL

Igår var jag och Lyxa iväg och tävlade rankingtävling för allra första gången! Det var både nervpirrande och sjukt roligt, och jag är SÅ nöjd med vår debut :love:! Ett försmädligt missat skifte i fjärren gav en nolla på det momentet, men slutsumman landade ändå på 249 poäng :)!

1403246.jpg


Men poängen var verkligen sekundära, för känslan jag och Lyxa hade ihop var SÅ bra att det var idel 10 i min bok :love:!

Vi var verkligen ett TEAM, trots den gigantiska störningen av mässan så höll många av de delar vi behövt träna mest på, våra tävlingsbelöningar satt suveränt och vi hade flytiga, fina transporter genom hela programmet! Jag är asnöjd med vår debut i rankingsammanhang :D!

Foto: Åsa Jacobsson

1403248.jpg


14032410.jpg


http://lyxlirarenskennel.files.wordpress.com/2014/03/14032411.jpg?w=640&h=481

14032413.jpg


Allra bästa Lyxa :love:
1403242.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis, stör mig på att vi inte hann se dig tävla men det var kul att säga hej i alla fall! :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ja, kul att du slank fram sådär :D! Alltid så spännande när man fattar att det verkligen finns MÄNNISKOR bakom forumsnicken ;)!

Vill man se vårt program ur ring 2 så finns det här, vid 36,50 är vår start :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Härligt! :) jag fick aldrig livestreamingen att funka igår :(
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

På länken jag la in ovan kan du se tävlingen fortfarande :)!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack!

Grattis!

Jag kollade in er igår kväll. Ser jättefint ut! Riktigt fina poäng :) .

Det är ju en offantligt störande miljö, otroligt fint hundarna lyckades fokusera tycker jag! Det är imponerande!

Försökte hitta Jessica med Riva också med lyckades inte.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

En fråga angående vittring. Om hunden sparkar på pinnarna under tiden den letar, blir det avdrag då?

Hur lär man i så fall hunden att inte gå över pinnarna så?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ja tyvärr :(. Loke brukade "spränga högen" och då rök där alltid ett par poäng. Jag tränade alltid vittring i uppförsbackar (ganska branta) så hans tempo gick ner sista metern. Det funkade på honom. På lite mer normala hundar så brukar det annars vara effektivt med en köttbulle ett par meter innan pinnarna så näsa och tempo går ner. Det brukar vara aktivitetsnivån som är för hög när de sprallar runt bland pinnarna.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ilo har en tendens att självbelöna sig själv genom att slå på apporter med tassarna så dom sprätter iväg. På vanlig apport har jag faktiskt rytit när han gjort så en gång. Men det var när han verkligen visste vad han egentligen skulle göra. Det var bara flams. Och efter det har han slutat. Skulle ite göra så om det var i början. På vittringen gjorde han så i början pga av osäkerhet/stress när jag gick för fort fram, tuggade även mer på den då. Så då höll jag mig till en pinne tills han var säker, la till ännu en pinne, osv. Saktade ned hela inlärningsprocessen och byggde på säkerhet, och visade honom bollen jag hade som belöning när han kommer tillbaka med pinnen. Då har det blivit bra och han har slutat tugga och flamsa :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack for att du delade med dig ... nu ar jag sa otroligt inspirerad. Har ska tranas nar jag kommer hem igen.:D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag tror inte det handlar om för hög aktivitetsnivå i Stings fall, eller självbelönande. Han går helt enkelt bara över dem då han letar. Inte varje gång, utan då och då. Men då vet jag att jag kan räkna med neddrag. Tror jag låter det vara just nu, fokus ligger på att börja leta direkt han kommer fram och inte börja "mitt i".
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL.

Vi har tränat vittring i vinter och det har gett resultat. I början ville han ta alla pinnar helst på en gång men nu verkar poletten ha trillat ner :) En liten film från en av gångerna idag:

https://www.youtube.com/watch?v=3NFqGGFOhck

Vi har även provat ute och det fungerade där också. Men vi får jobba lite på farten och ingångarna.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL.

Vi har tränat vittring i vinter och det har gett resultat. I början ville han ta alla pinnar helst på en gång men nu verkar poletten ha trillat ner :) En liten film från en av gångerna idag:

https://www.youtube.com/watch?v=3NFqGGFOhck

Vi har även provat ute och det fungerade där också. Men vi får jobba lite på farten och ingångarna.

Vad betyder KL?

Ser fint ut!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL = knapplån
Det betyder att inlägget inte är ett svar till det som man tryckte "svara" på, utan att man bara lånar den knappen :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Aha! Jag som trodde snabbsvar var att man skrev utan tanke på det ovan och att svara på detta respektive citat-svar var mer svar på det ovan. Se där, kanske kommer jag ihåg det någon gång ;) .
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Hur många gånger startade ni LK1 innan erat 1a pris och valde ni att försöka få LP1 eller uppflytt direkt?
Insåg just att jag planerat 11 starter i lk1 med min hund i sommar, haha hoppas ju inte att det ska ta sååå många starter ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Hur många gånger startade ni LK1 innan erat 1a pris och valde ni att försöka få LP1 eller uppflytt direkt?

Med min nuvarande tävlingshund fick jag 1:a pris i lkl 1 på första försöket, men valde att stanna kvar för att ta LP1 (och LP2 och LP3) för att jag gillar titlar och diplom :D!

Med min nya hund får jag se om jag stannar kvar och tar LP även om vi får uppflyttspoäng, eller om jag så fort som möjligt försöker ta mig igenom till eliten. Får se hur mycket tävlingsvana vi kommer behöva, eftersom han bara är 3,5 månader så kan jag ännu inte uttala mig om vilken sorts tävlingshund han kommer bli :).
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Eftersom jag var i Sverige under en begransad tid, och jag gillar diplom:p, valde jag att skaffa titeln LP1. Jag tror att det tog oss 5 starter. I sommar kommer jag till Sverige igen och tanker start i LP2. Hoppas det inte behovs sa manga starter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 743
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp