Bukefalos 28 år!

Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Nu har vi inga förstapris än (tävlat två gånger, har pausat sen i väntan på mental mognad ;)) men min plan är att ta LP1. Kanske tänker om ifall det tar lång tid men det tror jag egentligen inte. Hon behöver få tävlingsrutinen.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Jag insag att det ju ar en klar markering runt rutan och satte band pa sma koner i gar. Miss Mandy ansag forst att banden var en target, men efter nagra forsok tror jag att hon fattat att det ar i mitten man ska vara. :D
Pa kul har vi ocksa tagit fram vittringspinnar ... hon ar absolut stensaker, i alla fall sa lange vi jobbar i vardagsrummet.:p

Det kanns verkligen super kul och spannande att trana for nagot nytt.:)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Har anmält till träningstävling 20 april så nu är det hårdträning som gäller. Momenten sitter ju men störningsträning och framförallt allt få bort senaste problemet: dragningen till att sno godis ur träningsväskan när det blir jobbigt :o om inte det är borta tänker jag inte starta, men har iaf precis haft ett väldigt bra träningspass på den fronten.
 
Träningstävling idag som sagt och jag gick in för att bara ha kul och försöka att inte vara nervös. Och jag är SÅ nöjd! Hon höll sig i skinnet, sket i tl och var fokuserad på mig :) trist på platsen bara, den var ny...

Mina kommentarer inom parantes.

Plats 5 sitter (låg, kliade sig, satte sig och la sig direkt igen)
Tandvisning 9 ngt hopp på föraren
Linförighet 8 sitter sent och snett, ngt drag i kopplet
Läggande 8 ngt sent och långsamt läggande
inkallning 9 hoppar på föraren
Ställande 10
Apportering 8 sitter inte still (sötstoja! Hoppar efter apporten så hon står lite framför mig när hon fått apporten. Kommer på sig själv och sätter sig sen fot. Inte en blick på tl!! :banana: )
Hopp över hinder 9 hoppar ngt på föraren
Helhetsintryck 10 bra! (Typ det jag är mest nöjd med, haha!)

Totalt 161 p. Synd att det bara var träningstävling ;) belönade lite mellan momenten men tror faktiskt inte att det har så stor betydelse för henne, men förhoppningsvis blev det en bra minnesbild av tävlingar! :)
 
Tips på att träna klossen mottages, har en flat på 9 månader som är GALEN i godis så har fastnat lite med klossträningen iom att hon blir så låst när hon ser godis. Eller vet att jag har godis. Känner att klossen är prio 1 för början till lydnadsklass 1. Har hon utgångsställning så kan vi börja träna moment senare. Eller hur tänker ni?
Hade vela starta med henne till hösten.


Jag haller med WildWilma, du behover nog ga tillbaka nagra steg. Se till att ge henne ett "release" ord eller ljud (clicker). Bada mina "buggs" mig till tusen om jag inte har ett distinkt ord (YES! i mitt fall) eller ljud (clicker) som talar om nar de gjort ratt och kan forvanta sig godis. Har man inte det ar ju inte hunden saker pa exact vad som var ratt ... att den vred pa huvudet, eller tittade at andra hallet, eller flyttade foten, eller stack nosen i handen for att komma at godiset.
 
Träningstävling idag som sagt och jag gick in för att bara ha kul och försöka att inte vara nervös. Och jag är SÅ nöjd! Hon höll sig i skinnet, sket i tl och var fokuserad på mig :) trist på platsen bara, den var ny...

Mina kommentarer inom parantes.

Plats 5 sitter (låg, kliade sig, satte sig och la sig direkt igen)
Tandvisning 9 ngt hopp på föraren
Linförighet 8 sitter sent och snett, ngt drag i kopplet
Läggande 8 ngt sent och långsamt läggande
inkallning 9 hoppar på föraren
Ställande 10
Apportering 8 sitter inte still (sötstoja! Hoppar efter apporten så hon står lite framför mig när hon fått apporten. Kommer på sig själv och sätter sig sen fot. Inte en blick på tl!! :banana: )
Hopp över hinder 9 hoppar ngt på föraren
Helhetsintryck 10 bra! (Typ det jag är mest nöjd med, haha!)

Totalt 161 p. Synd att det bara var träningstävling ;) belönade lite mellan momenten men tror faktiskt inte att det har så stor betydelse för henne, men förhoppningsvis blev det en bra minnesbild av tävlingar! :)

Grattis till fina poäng :). Akta dig lite för drag i kopplet på linförigheten bara, det finns risk att du nollar det för en sträng domare.
 
@Milosari ja det måste jag bli bättre på! Att våga släppa ut kopplet, för det var inget släpande eller så utan jag som gärna håller det för kort. Vore ju väldigt onödigt om de kan nolla för det också.
 
Jag kom på att jag var ju och tävlade för nån vecka sen :D! Första utomhustävlingen för i år, och det gick lite hejbaberiba ;)! Mycket konstigt som typ aldrig hänt (Lyxa sätter sig på inkallningen när jag lämnar henne, Lyxa nästan tjuvstartar i rutan, Lyxa tappar vittringspinne.... ) och så ett stort fel som hänt förut (Lyxa lägger sig på sitt i grupp) gjorde att vi hamnade på 229,5 poäng och en 6:e plats av 8 :).

1404121.jpg


Film på spektaklet ;)!
 
Igår var jag och Rio på vår andra lydnadstävling tillsammans och det blev vinst igen. Lite småmissar här och var gjorde att vi skrapade ihop 186 p men jag är grymt nöjd med känslan! Rio har ett 1:a pris med tidigare ägare så då var LPII klart :)
 
Jag kom på att jag var ju och tävlade för nån vecka sen :D! Första utomhustävlingen för i år, och det gick lite hejbaberiba ;)! Mycket konstigt som typ aldrig hänt (Lyxa sätter sig på inkallningen när jag lämnar henne, Lyxa nästan tjuvstartar i rutan, Lyxa tappar vittringspinne.... ) och så ett stort fel som hänt förut (Lyxa lägger sig på sitt i grupp) gjorde att vi hamnade på 229,5 poäng och en 6:e plats av 8 :).

1404121.jpg


Film på spektaklet ;)!
Grattis trots missar. Sånt händer ju ibland och då vet man ju vad man ska träna på :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 729
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 370
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp