Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen final, ett litet missförstånd kostade en finalplats...men två fantastiska hopplopp och två bra agilitylopp, men kontaktfält :eek: I morgon hejar vi på vår uppfödare med sin 13 år gamla dam i finalen :bump:
Snyggt jobbat 😀.

Jag och Disa harvar vidare på klass 1-tävlingar - Skurup igår, 8:a i hopploppet (tidsfel, som vanligt) och disk i agilityn. Men i agilityn hade hon åtminstone bra fart, så det kändes ändå som som ett framsteg trots disk 😊.
 
Här är en till som upptäckt agility :D går en nybörjarkurs med min dansk svenska gårdshunds tik och vi gillar det båda två.
Min hund är lite osäker på folk och fä men själva hindren är det ingen fara med.
Hon lär sig väldigt fort och har bra tempo redan när vi kör, även i säcken, där springer hon på riktigt fort och bra. Totalt orädd när det gäller balans bommar m.m. Så kul!
Så det skall tränas för tävling här! :cool:

I gruppen har vi som mål att iaf vara med på någon blåbärshoppning i typ aug. Har mål att köra en i sept också så får man se hur det kommer gå. :)
 
Här är en till som upptäckt agility :D går en nybörjarkurs med min dansk svenska gårdshunds tik och vi gillar det båda två.
Min hund är lite osäker på folk och fä men själva hindren är det ingen fara med.
Hon lär sig väldigt fort och har bra tempo redan när vi kör, även i säcken, där springer hon på riktigt fort och bra. Totalt orädd när det gäller balans bommar m.m. Så kul!
Så det skall tränas för tävling här! :cool:

I gruppen har vi som mål att iaf vara med på någon blåbärshoppning i typ aug. Har mål att köra en i sept också så får man se hur det kommer gå. :)
Kul med en gårdshund till 😀. Min Disa är ju också dsg, snart 3 år gammal.
 
Här är en till som upptäckt agility :D går en nybörjarkurs med min dansk svenska gårdshunds tik och vi gillar det båda två.
Min hund är lite osäker på folk och fä men själva hindren är det ingen fara med.
Hon lär sig väldigt fort och har bra tempo redan när vi kör, även i säcken, där springer hon på riktigt fort och bra. Totalt orädd när det gäller balans bommar m.m. Så kul!
Så det skall tränas för tävling här! :cool:

I gruppen har vi som mål att iaf vara med på någon blåbärshoppning i typ aug. Har mål att köra en i sept också så får man se hur det kommer gå. :)

Säger som Targa, kul med gårdshund! Jag har också en som blir tre i år. Vart är din ifrån?
 
Jag o Betty ligger ju lite lågt för stunden. Går mest o väntar på om hon är dräktig eller inte. Är hon det inte är vi igång o tävlar i augusti och kör sen hela hösten :D I annat fall får jag hem hennes mamma och får springa lite klass 2 :nailbiting:

(det är tre filmer om man vill se)

Jag har börjat grunda för bakombyte innan slalom och även byte efter slalom när hon fortfarande är i det. Det jag ser när jag kollade på filmerna är att jag borde försökt sticka från slalom när jag skulle vidare till tunneln. Är generellt sett dålig på att tänka distans, dumheter :angel:
 
Jaha, spännande agility-helg. Vi kollade på SM på live-streamen, mest xs och s men alla finalerna också såklart så nu är vi taggade på agility. I lördags var vi på klubben och jag körde slalom och kontaktfält i balansen, det är två tassar i marken nu men väntar lite på att polletten ska trilla ner så Nessie gör det utan nåt kommando alls. Körde väldigt lite röst och en gång på slutet stannade hon helt själv, så fort vi fått in det ordentligt så ska jag börja flytta mig en bit ifrån balansen. Egentligen så är Nessie så långsam (eller jag) så vi borde köra running men vi kör såhär just nu iallafall. Husse har börjat köra med matta, jag har ju tränat in Nike hemma på att springa över en nerklippt mattbit och nu har den flyttats ut till agilitybanan. Jag har försökt träna in Nessie också på mattan men hon har fortfarande inte fattat det.. Iallafall så har husse och Nike påbörjat running med mattan på balansen och det går riktigt bra.
Ikväll ska husse på "fart och motivations"-kurs och jag hänger på, ev fanns det en plats ledig och då hoppar jag in och kör med Nessie också. Det Tobbe som var med på SM-finalen i xl som håller i den, vi gick ju gambler/snooker för honom och Lilly (som var en av kommentatorerna på livestreamen) och vi tyckte det var jätte-bra. Jag gick ju redan fart och motivation med Nessie och det var jättekul, även om jag fick springa en massa :p.

Nessie, Nike och Nano:
36335426_10215198793717398_5344962915835314176_n.jpg
 
"Lånehunden" (han är väl typ så gott som min hehe) går från klarhet till klarhet. Han kom till mig i september och hade innan dess inte gjort någonting, 5 år gammal. Därav är han något "trög" och bjuder inte in till beteenden, så jag tänkte att slalombågar är något som kommer ta lååååång tid. Men alltså, detta är typ FJÄRDE passet??? Jag vill (och hoppas) kunna debutera klass 1 i höst, så sommarens träning kommer ligga på slalom!

 
Idag byggde vi en del av smallhundarnas final bana. 11-21, så kul! Betty gick jättefint och just nu känns det som vi jobbar tillsammans. På dagens pass tog hon alla KF och jag testade att pressa henne med ett blindbyte vilket funkade 2 av 2 :love: Slalomet funkade också grymt bra. Hon gick ur näst sista porten en gång men annars så.


 
Jag har anmält Disa till en slalom-workshop - med förhoppningen att hon ska lära sig att springa genom slalom istället för att promenera (som hon gör här...).
DSC_2808.JPG


Ska bli spännande att se om det ger resultat!
 
Läser på alla agilitysidor om Hula hit och Hula dit...och vi ska inte dit :mad: Hoppas få ett fantastiskt trevligt bröllop istället, då dottern gifter sig nästa helg :love:
Vilka ska till Hula Hopp?
Och vår lilla har förresten klarat pinnarna i ettan och går nu upp i tvåan :banana:
 
Läser på alla agilitysidor om Hula hit och Hula dit...och vi ska inte dit :mad: Hoppas få ett fantastiskt trevligt bröllop istället, då dottern gifter sig nästa helg :love:
Vilka ska till Hula Hopp?
Och vår lilla har förresten klarat pinnarna i ettan och går nu upp i tvåan :banana:
Grattis! Och hoppas ni får ett fantastiskt bröllop :heart

Jag ska dit efter många om och men. Det blir gamla Tant som ska få springa istället för Vips som är spänd i sina bakben, så hon får vila :( Ska ju ändå upp och fixa med lite filmning inför VM så behövde köra upp i vilket fall som helst så var glad att jag fick byta starter med mina hundar. Nu blir det två dagars tävling istället för 4 vilket känns helt rätt för min gamling :)
 
Vi tävlade agility i Piteå igår.
Ultima blev 3:a i hoppklassen med 5,35 fel då också blev tidsfel när hon strulade i slalomet.. I hopploppet blev hon 2:a med pinne :D. En pinne kvar till uppflytt i agilityklass :p.
Qarusell fick köra ett agilitylopp och slutade på 8:deplats, inga fel på hinder men 9,93 tidsfel :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 424
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp