Videokameraövervakning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Idka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 073
I

Idka

Jag funderar på att införskaffa ett trådlöst övervakningssystem att ha i transporten, men själva skärmen i bilen förstås.

Någon som har detta?

Sv: Videokameraövervakning

Jag har precis köpt ett trådlöst system med batteridriven kamera. Planen är att kameran ska ligga i handsfacket i bilen och sedan hänger jag bara in den i transporten när jag ska iväg. Har dock inte hunnit installera det men det ska nog fungera hur perfekt som helst!! :bump:

Jag köpte min på nätet via Autema Det fanns inte att beställa från internetshoppen, men jag mailade dit och det fixade sig snabbt och lätt.

Får man fråga vad en sådan kamera kostar på ett ungefär?

Tänk bara på att köpa en kamera som håller, priserna är varierande från någon tusenlapp och sen upp. Men de billiga systemen funkar sällan under någon längre tid, dels därför att mottagningen är svag dvs signalen och det finns mycket i luften som stör under körning. Mobiltelefon, radio, andra antenn utrustningar utifrån osv.

Sen har vi det där med fukt, en billig kamera håller inte alltid så tätt så här får man se upp.

Själv har jag en kamera som aldrig är använd, ;) det har aldrig blivit så och jag kommer inte att installera den heller. Men kör man mycke så är det en bra grej, just min kamera är ganska avancerad och jag fick den av min man vilket var jättesnällt av honom. :love:
Men jag kör inte lika mycket numera, och ej heller så långt så här får nog någon annan ta över den.

Du kan få ett bra system för 3-4000 beroende på om du vill ha svart/vitt eller färg. Billigare än så är det nog risk att det inte är allt för bra kvalitet!

Är det speciella system om man ska kameran i ett fordon och inte i ett hus tex?
Med tanke på att det rör sig!

Jag såg en väldigt billig variant på Siba, em Denver, tror inte det är nåt att ha, men billigt var det, 599 kr tror jag.

Det blir ju ett annat system tack vare att du inte har vanlig el i bilen utan mottagaren måste ju vara antingen batteri eller 12 volt vilket inte många är. Kameran går ofta att använda både och (så är vårt system i stallet) men nästan alla mottagare kräver vanlig elkontakt.

Idka skrev:
Är det speciella system om man ska kameran i ett fordon och inte i ett hus tex?
Med tanke på att det rör sig!

Jag såg en väldigt billig variant på Siba, em Denver, tror inte det är nåt att ha, men billigt var det, 599 kr tror jag.

Kamera ja, men var det någon skärm till. Här får man verkligen se upp för alla är inte kompletta med kamera och skärm.

Sen tror jag att man skall ställa lite olika krav på en sådan utrustning för att den skall fylla den funktion som man tänkt sig. Tex om ljuset försvinner i transporten bör ju kameran klara mörker upptagning, eller att den har ljudupptagning så man hör istället för att se.

Signalen bör vara stark för en säker mottagning, annars riskerar man bara myrornas krig på skärmen varvat med någon bild då och då.

Den kameran jag fick tar bild i dag och nattmörker, den har ljudupptagning och är väldigt hög i mottagningsfrekvens. Förutom att den kan användas i transport, kan den fungera som fölvakt med inspelningsmöjligheter till video. Den har vad jag vet en räckvidd på 100 m, om det inte är väldigt starka störande saker mellan för då kortas sträckan av det. Den är trådlös, och går på både batteri och med strömförsörjing i skärm om man vill.

Jag tycker att det är grundkrav som kameran skall klara av, annars fyller den nog inte den funktion som den skall fungera i.

Hej
Nu skakar jag liv i en uråldrig tråd! :p
Eftersom tråden är så gammal så tänkte jag höra om det finns lite nya förslag. Mycket har hänt på 1,5 år.
Jag har en GPS med skärm som har TV-ingång i min bil och tänkte höra om det är någon som kopplat in en kamera som går i transporten till en sådan tv?
Jag är intresserad av vad är det för märken/system som klarar stall/transportmiljö. Och vilka leverantörer?
Jag är sugen på ett system som jag kan sätta upp ute i stallet också så att jag då och då kan tillfredsställa mina nojor genom att titta till stallet och se så att det inte brinner eller någon har kolik eller liknande.
Jag är glad för alla tips!

*kl*

Jag kan berätta om mina erfarenheter om trådlösa kameror i transporten så här 1½ år i efterhand. Visst det funkar, men är man inne i städer så är det så otroligt många andra sändare på 2.4GHz som stör ut signalen helt. Så jag funderar just nu på en lösning med kabel istället.

Bor du ute på landet och aldrig kör i större städer så är dock trådlöst en fantastisk lösning.

mnementh skrev:
*kl*

Jag kan berätta om mina erfarenheter om trådlösa kameror i transporten så här 1½ år i efterhand. Visst det funkar, men är man inne i städer så är det så otroligt många andra sändare på 2.4GHz som stör ut signalen helt. Så jag funderar just nu på en lösning med kabel istället.

Bor du ute på landet och aldrig kör i större städer så är dock trådlöst en fantastisk lösning.
Ahh, det hade jag inte tänkt på. TAck för tipset. Men jag bor som sagt på landet och min tränare också så mina turer går oftast inte genom städer. Men det är definitivt något att tänka på. Vad har du för märke på ditt system?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka