Videoklipp på när ni tränar!

Sv: Videoklipp på när ni tränar!

*kl*

Nu har jag ett litet filmklipp från idag :D
http://www.youtube.com/watch?v=Hued91uHeB0

MEN, enormt FY på mig...
Dels var min älskade valp småtrött redan när vi började filma.. Dels borde jag slutat efter ca 25 sekunder in i filmen... (det är med andra ord bara de första 25 minuter ni behöver se...) Jag skäms.
 
Sv: Videoklipp på när ni tränar!

Som du själv sagt så såg det trevligt tills ungefär 25 sekunder in, då hon tydligt tröttnade.

Jag tänkte på en sak bara, du kan underlätta mycket för hunden om du har kopplet i bra ordning när du gör ställande, så hon inte tror att du drar med henne framåt igen.
 
Sv: Videoklipp på när ni tränar!

Sen kan det ju vara vettigt o vänta 3-5sek mellan de olika momenten du gör ex ligg, sitt och stå för annars kommer hunden förknippa det som ett enda moment senare. Ser dessutom snyggare ut nu blir det lite hafsigt o slarvigt från din sida. Ser ut som du ska med bussen o måste träna lite först.
 
Sv: Videoklipp på när ni tränar!

Jag håller med helt och hållet. Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag pysslade med när vi blev filmade. Troligtvis ville jag väl visa att min hund kan, och blev både spänd och flamsig...
Jag ska helt klart tänka på det som både du och squarepants skrev, tänka lite mer på vad jag gör och försöka få till en lite finare film senare i veckan :p
 
Sv: Videoklipp på när ni tränar!

Nu ska vi se :)

Jag håller med Piru här, hon har inte befäst kommandot STå/STANNA än och då förvillar det bara att du blandar in sitt och ligg.

Sedan tror jag du går för fort fram, hon står inte riktigt och då kan du inte trava iväg så långt.

Sedan skulle jag ta om hela momentet om hon inte står stilla, dvs byta riktning, gå några steg fot och ge nytt kommando.

Nu blir det så att hon smyger, du ger tecken, hon smyger lite till och du ger tecken.

Det hon lär sig är att hon kan gå några steg iaf ..

Men på det stora hela så tycker jag att det är enormt kul att se en vinthund som tränar lydnad, super skoj verkligen.

Hoppas du tänker ta dig ut på tävlingar i framtiden :)

Lycka till.
 
Sv: Videoklipp på när ni tränar!

Haha, det också ja! Grejen är att just "stanna" är den sak hon brukar kunna allra bäst. Det krävs oftast knappt mer än en viskning för att hon ska "låsa fast sig" i marken. Det var nog därför jag lät henne göra lite mer nu...

Någon gång under nästa år ska jag försöka starta lydnadsklass 1 iaf... :D
 
Sv: Videoklipp på när ni tränar!

Aha men om du då märker att hon inte alls är med på noterna så får du backa lite, för som skrivet : nu lär du henne att det är ganska okej att smyga några steg :)

Vad roligt med tävling, jag ska starta nästa år jag med :)
 
Sv: Videoklipp på när ni tränar!

Det ska jag helt klart se till att ständigt ha i minnet! (Konstaterade bara för någon dag sedan att jag slarvat med "ligg" och att hon därför blivit segare och testar mer om hon kan få göra annat... Att jag inte tänkte på hur dumt jag gjorde nu förstår jag inte).

Härligt :D Har du något filmklipp på där du tränar?
Jag har börjat tycka att det är jättekul med lydnad med "annorlunda raser" nu, framförallt efter att min vän fick LP1 på sin papillon. :laugh:
 
Sv: Videoklipp på när ni tränar!

Ja det är super kul med en annan ras än dom vanliga :D

Nej jag har ingen ny filmsnutt på våra lydnad, skall dock ut och ta några nya bilder och kanske passar jag då på att filma lite.

Men inprovet för Lk1 har jag klarat iaf, så vi ska försöka starta våren 2009 ..
 
Sv: Videoklipp på när ni tränar!

Men det här måste du berätta om. Jag har aldrig hört något om inträdesprov förut, så är det inte på någon av klubbarna här runtomkring.

Är det alltså för att få tävla på just den klubben du måste göra inträdesprov och gäller det för alla som vill tävla på den klubben?
 

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 081
Senast: Magiana
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 798
Senast: shia
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 245
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 777
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp