Vikt på Lucern-pellets ?

Krafts lucernpellets väger ca 90gr/dl.
Alltså väger en liter ca 900gr..
 
Det är väl 120e gången jag ser motsvarande fråga.
Det finns inget svar, volymvikten är olika från parti till parti. Om man vill veta hur mycket näring man ger måste man kolla med våg, folk har råd att köpa en häst för X antal tusen o hålla den för ett par tusen i månaden men inte att köpa en våg för ett par hundralappar.
PL
 
Har oxå Kraffts Lusernpellets. Hos mig väger den 700 g per liter... :)
 
Jag har oxå investerat i likadan våg som Nina83. (tack nina för tipset :bow:) Säger bara: Rekommenderar!!! Den är superbra. :banana: Använder en 10 l hink istället för den lilla byttan som följer med. Ska väga upp 1 kg lusernhack och det blir mycket lusern. :D
Säger bara: Rusa iväg och köp en våg och ha i stallet. Suveränt!

mvh :bump:
 
Fast det var ju inte jag som tipsade! :cool: Utan det var nån annan som jag inte kommer ihåg vem det var.. :crazy:

Men den är ganska så exakt iaf! :)
 
Det kanske det var :o med det var nog ett inlägg från dig som fick mig att få äschlett ur vagnen....om en säg. :D

Den är ju lagom exakt. Vill jag ha exaktare får jag ta med en analysvåg från labbet. :D

mvh :bump:
 
Vart har ni hittat så billiga vågar?!

Har en suverän för höet, men skulle vilja ha en annan till kraftfodret tror jag.

Grön skulle matcha mina fodertunnor om inte annat *fniss*
 
AAAAAa, måste handla! Hur ser den ut, är den stor eller...hur är den formad, så att säga?
 
Men är det bara en sådan pluttig våg? :confused:

Jag trodde det var en rejäl våg med ordentlig platta>?! Den där väger väl bara upp till MAX 1 kg, eller? Svårt att placera en hink på kanske....men det kanske går förresten...???? :banana:
 
Den på Rusta väger upp till 3 kg och när jag väger upp lusernet (hack) tar jag bort skålen som kom med och använder en 10 L hink istället. Fungerar kalasbra!!! :banana:

mvh :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är det vanligt att silage till häst innehåller lucern???🤔Bra eller dåligt?(Vet ju att lucern i övrigt är bra t.ex för att höja...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 126
Senast: mily
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: nexxa
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Hat
  • Hyra ut rum i lgh?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp