Viktgräns strider mot Riksidrottsförbundets regler

Det har varit mycket uppmärksamhet kring att en ridskola inför en övre viktgräns för sina elever i höst. Men en sådan viktgräns är inte okej enligt de regler som Riksidrottsförbundet har kring utövares hälsa och kroppsuppfattning.
 
Hästarna hade infekterade sår av illapassande selar, sadlar och skador och inget att välja på, så länge de kunde förflytta sig.
Det samma gäller människorna, tror du en menig i ett krig på Napolens tid hade mer val än en häst? Okej det var kläder, skor, packning som de bar men i övrigt var nog skillnaden marginell. Den vanligaste orsaken att soldater dog i krig på den tiden var knappast att de dödades på slagfältet.
 
Det samma gäller människorna, tror du en menig i ett krig på Napolens tid hade mer val än en häst? Okej det var kläder, skor, packning som de bar men i övrigt var nog skillnaden marginell. Den vanligaste orsaken att soldater dog i krig på den tiden var knappast att de dödades på slagfältet.
Nej, jag vet att de inte hade något val heller men en skitig soldat stinker inte lika mycket som en varig häst.
 
De gick och gick och gick och hade väl bara precis en vänster och en högersko, många andra arméer hade inte ens det. Och de frös ihjäl i Ryssland i mängd såvitt jag förstått.
 
Du kanske ska jämföra med en varig människa. Eller en med rödsot (dysenteri) - diarré är ett av symptomen och en av de vanligast dödsorsakerna i Napoleonkrigen. Soldaterna var dessutom fler.
Enligt källan jag inte hittar nu så var det hästarna.
 
Okej, så en ickelokaliserbar källa menar på att bara hästar luktar. Då måste det vara absolut sant.

Variga sår, spyor, diare, avföring och otvättade kroppar luktar väl gott då :)
Kan du visa mig var det står att det bara var hästarna som luktade? Och framförallt, nu var det Napoleons armé källan angav och inte hela världens arméer, för hade alla luktat lika illa hade det inte varit något att anmärka på. Men fortsätt för all del att hitta på saker jag inte skrivit om du tycker det är konstruktivt och tillför något. :meh:
 
Kan du visa mig var det står att det bara var hästarna som luktade? Och framförallt, nu var det Napoleons armé källan angav och inte hela världens arméer, för hade alla luktat lika illa hade det inte varit något att anmärka på. Men fortsätt för all del att hitta på saker jag inte skrivit om du tycker det är konstruktivt och tillför något. :meh:

Men du resonemanget började när du påstod att hästarna luktade och jag påtalade att människorna förmodligen luktade lika illa och du gav mig mothugg. Vem som luktade mest illa går egentligen inte att avgöra då alla upplever lukt olika. Det ör du spm prompt ska ha det till att hästarna luktade mest illa. Hela armen stank och det gjorde alla armeer på den tiden.

Kan tänka mig att människorna luktade lika illa, de var knappt i bättre skick.
 
Men du resonemanget började när du påstod att hästarna luktade och jag påtalade att människorna förmodligen luktade lika illa och du gav mig mothugg. Vem som luktade mest illa går egentligen inte att avgöra då alla upplever lukt olika. Det ör du spm prompt ska ha det till att hästarna luktade mest illa. Hela armen stank och det gjorde alla armeer på den tiden.
Du har väldigt svårt att acceptera att det nu handlade om just Napoleons armé och hästarna, men du vet naturligtvis bäst eftersom du var där. :grin:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Flera ridskolor har infört en övre viktgräns för sina elever, vilket skapat stort engagemang. Svenska Ridsportförbundet rekommenderar...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Men enligt Ridskoleförbundet strider det mot riksidrottsförbundets regler.
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Umeå Ryttarförening inför en övre viktgräns för sina ridskoleelever. Det betyder att man inte längre kommer att kunna delta i deras...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 166
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp