Vikttråden 2013 nr 2

Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Usch, vad jobbigt det är att inte få sin dagliga dos med socker.
Lipar som en riktig PMS kossa.....

Kl
Idag stod vågen på 72.6 kg. Nöjd :) På lördag bli det julbord och på söndag blir det det traditionella julgodisbaket. Usch jag känner redan ångesten komma :yuck:

Det har gått rätt bra idag med humörsvängningarna,
Men nu framåt kvällen är sockersuget riktigt illa.
Jag vågar inte ens gå ner till köket......tror inte jag kan lägga band på mig själv då!!!! Lika bra att gå och lägga sig snart!!!

Haha exakt så gjorde jag i förrgår! :D
Det är kämpigt med sötsug. Igår vann tyvärr suget och det blev lite pepparkakor och glögg.. Jaja..

2/9 79,6 kg
9/9 80,3 kg
16/9 79,1 kg
23/9 79,6 kg
30/9 78,6 kg
7/10 79,0 kg
14/10 77,3 kg
22/10 76,7 kg
29/10 77,1 kg
4/11 77,0 kg
8/11 76,3 kg
18/11 77,6 kg
25/11 75,6 kg
1/12 74,4 kg
7/12 75,0 kg

Känns bra viktmässigt, men gårdagens frossande i lussebullar känns inte bra. Att det ska vara så svårt med lagom. Att provsmaka 1 eller 2 hade varit okej men jag vräkte säkert i mig 8 st.

Första kilot borta!!!
Började i onsdags den 4/12 på 74,6 kg
Idag söndag 8/12 väger jag 73,6 kg
Nu vet jag ju bättre än att man fortsätter i samma takt hela vägen,
men jag ska göra mitt yttersta!!!!

Jag varit förkyld två veckor = med ingen träning. Dessutom har jag ätit massa skit. Nu är det inte en sötsak förrän kvällen före julafton! Tyvärr kan jag fortfarande inte träna.

Bra jobbat, nu är det bara att hänga i, heja, heja,

Tack!!!!
Det bästa av allt är att jag inte ens är orolig för julen.
Jag känner liksom inte att jag måste ha jul alls :D
Nu blir det ju så andå såklart, men jag tror faktiskt att jag lyckas ta mig igenom den med fortsatt viktnedgång!!!!
Känner mig så stark, även om det har varit skitjobbigt i några dagar!!!
Hoppas det inte förändras bara ......

Kl
Som jag visst! Ångesten är här! Helgen har varit sååå onyttig! Julbord, alkohol, och julgodis!

Men en sak är kul! Jag kände mig sååå snygg i lördags! Hade en ny klänning och allt va på topp! Fick mkt komplimanger. Så jag känner att det gör nytta allt det här kämpandet. Mamma tyckte det syntes stor skillnad på mig med vikten. Kul!

Känner igen mig :( Som tex förfesten i lördags. Där fanns massor med snacks och istället för att smaka några popcorn frossade jag i allt eftersom jag va så hungrig. Och sen julgodisbaket igår.. Som sagt så gör min sambos familj väldigt mkt godis. 20 sorter blev det iår.. Dock gillar jag inte de sorter som dom andra gör och det är positivt! För då äter jag inte av de sorter iallafall. Men ändå så blir det ju så mkt! Och det blir mkt socker! Usch mådde illa igår och imorse! Så dumt! Och nu ståt allt i kylen och bara ber om att bli uppätet :(

Jag intalar mi g själv att jag bara gillar lättsaltade chips och tycker alla andra chips smakar äckel. Det funkar så länge jag inte smakar på dom, samma med pomme fritt så långe jag inte smakar kan jag låtsas som att jag inte tycker det är gott.

herre Jesus 20 sorter. Jag kan inte ens komma på 20 olika sorters julgodis. Med min dåliga karaktär hade jag rullat fram.

Jag intalar mi g själv att jag bara gillar lättsaltade chips och tycker alla andra chips smakar äckel. Det funkar så länge jag inte smakar på dom, samma med pomme fritt så långe jag inte smakar kan jag låtsas som att jag inte tycker det är gott.

herre Jesus 20 sorter. Jag kan inte ens komma på 20 olika sorters julgodis. Med min dåliga karaktär hade jag rullat fram.

Roligt med komplimanger, då ökar i alla fall min motivation.

Blev något knas, allt ska självklart vara i ett inlägg vet inte hur det kunde bli 2 och med citat och allt.

Hehe fattar inte heller hur det kan bli så många olika. Jag och min sambo gör Rocky road, snickers och marknadsnaugat. Sen gör dom andra massa konstigt med marsipan och lakrits och allt möjligt. Och chili..näst intill oätligt! Men det är väll mest tur att dom gör sånt som jag inte gillar. Då blir det iallafall lite mindre att vilja äta :)
Men det blir väll så mkt eftersom vi är så många med så olika smak.

Ja komplimanger är verkligen kul. Och det hjälper motivationen. Man vet att det är värt det liksom.

Dock visar vågen lite plus efter helgen :( Får se va det står på torsdag på vägardagen.

Ett kilo plus på vågen! Jösses hur ska denna julen gå? Fast har mens med så hoppas väll det är lite det med.. Men det är väll mest att ja inte skött ätandet :( suck! Men vikten har ju svajjat en del på mig innan med. Usch. Skärpning!

Fy vad tråkigt med upp gång, men på det stora hela har du ju en nedåtgående trend så det är ju bara att fortsätta. Mensen kan ju verkligen ställa till det viktmässigt både på grund av sug och hunger och att man samlar vatten. Själv vägde jag n på 74,3 idag. I fredags vägde jag in på 73,9 men det räknas inte riktigt då det inte r officiel väg dag, men jag är nöjd ändå med båda siffrorna.

Ja jag får ett rent jävulskt sug när jag får mens. Vare gång tänker jag att jag ska ge upp med vikten. Men jag kommer alltid på andra tankar.

Det är ju jätte bra. Det går himla bra för dig. Bra jobbat.

Usch nu börjar frossandet, glöggfest i söndags med en massa smaskiga mögelostar, tomteskum och Lindorchokladkulor, julgodiskorgar på jobbet i måndags på rummet (var duktig och ställde upp den i det gemensamma fikarummet efter att ha provsmakat alldeles för mycket) och MacDonalds på kvällen. Idag är det russin, mandel och mögelost jag inte kan få nog av. I morgon kan bli en hyfsat nyttig dag men på torsdag är det julbord. Det värsta är att har jag börjat äta är det så himla svårt att sluta och framförallt sockersuget blir ju bara värre och värre ju mer jag äter. Det känns inte heller som någon idé att anstränga sig då man har så mycket framför sig som man vet är onyttigt ex julbord. Hmm jag får klura ut en strategi som gör att det känns meningsfullt att äta nyttigt och inte så mycket de andra målen mat. framförallt begränsa portionsstorlekar och småätandet emellan måltiderna.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 094
Senast: EmmaW
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare... 2
Svar
25
· Visningar
7 501
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 221
Senast: skuggi
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka