Vikttråden 2013 nr 2

Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Fast jag sörjer inte släktingen utan det är mest allt drama kring arvet som tar mest energi. Idag har jag i alla fall rykt upp mig och ätit en bra frukost, ska se till att använda Shape up-appen med för då fuskar jag inte så lätt!

Bra! :)

Appen är väldigt bra! Körde med den ett tag för att få kontroll över hur mycket jag egentligen åt.

Jag tror allt har kommit i fatt bara. Har ju trots allt tappat 15 kg sen första januari och fem kvar återstår.

Jag tror allt har kommit i fatt bara. Har ju trots allt tappat 15 kg sen första januari och fem kvar återstår.

Det är ju faktiskt väldigt bra! Sträck på dig och var extremt stolt över det!!! :banana:

Själv har jag halkat ner till 61,5 från de envisa 63 kilona. Men jag styrketränar tre pass och konditionstränar tre pass/vecka så att gå ner till 57 kanske är en utopi?

Hur går det för er alla andra?

Vikt 1/4 96,1 kg
vikt 8/4 93,5 kg
vikt 15/4 93,0 kg
vikt 22/4 92,1 kg
vikt 29/4 90,5 kg
vikt 6/5 89,4 kg
vikt 13/5 89,9 kg
vikt 20/5 87,5 kg
vikt 27/5 86,6 kg
vikt 3/6 85,8 kg
vikt 10/6 84,7 kg
Vikt 17/6 85,5 kg

Jag är inte förvånad. Jag tycker att jag har ätit bra mat, men jag har fikat och ätit godis alldeles för mycket den här veckan, dessutom har jag någon form av virus då jag har ont i halsen, kladd i ögonen och ont i bihålorna. Ska jag se något positiv så har jag inte vräkt i mig godis gränslöst som jag gjorde innan utan varit mer kontrollerad vid själva inköpet.

Det är bara att fortsätta och försöka att göra bra val.

Riktigt bra jobb där Reykur!

Bra jobbat till er som gått ner eller upp som ni vill, och pepp till er som har det lite trögt! :bump:

Här står det stilla på ca 68,5 kg vilket är ett halvkilo från mitt första mål. Jag bryr mig inte överdrivet om att det inte händer så mycket, jag är liksom rätt nöjd i min kropp och just nu fokuserar jag på träningen. Maten försöker jag hålla på en hyfsad nivå, när motivationen kommer till att köra på så gör jag det! :)

Idag startade jag upp att äta 5-2 metoden. Har inte riktigt orken att hålla på att räkna och ha koll på allt jag stoppar i mig varje dag. Då passar det bättre att begränsa rejält 2 dagar i veckan och resten äta som vanligt.
Har dessutom kommit igång bra med träningen och blandar styrka, intervaller med rena joggingpass.

Vikten står still som vanligt. Eller jag vägde 70,2 imorse och 69,3 nu ikväll fast det är ungefär så det brukar se ut. Har ju bara ätit 500 kalorier idag, liiite färre än vanligt då :)

Åh det var jäkligt bra jobbat det!! många kilon som du gått ned. Jag själv vet inte vad jag väger i dagsläget, men tror jag gått ned några kg till, känns så iaf. Dock har jag tränat mycket på sista tiden, dock inte just nu eftersom en förkylning är under uppsegling som vanligt. Men när jag är frisk kör jag fyra gånger i veckan, varvar gym med löpning. Däremot tycker jag det är rätt jobbigt med alla kommentarer, hur måååånga kilon har du gått ned? Eh det säger jag inte, det är privat. Hur har ni andra med det? Frågan kanske riktar sig mer till de som är lite större och gått ned en del.
Maten funkar hyffsat, på jobbet har jag bra mellanmål med mig som jag äter väldigt regelbundet, det är faktiskt riktigt smart. Känns så bra att jag har hittat en metod som funkar för mig i längden.

Däremot tycker jag det är rätt jobbigt med alla kommentarer, hur måååånga kilon har du gått ned? Eh det säger jag inte, det är privat. Hur har ni andra med det? Frågan kanske riktar sig mer till de som är lite större och gått ned en del.

Jag tycker också illa om alla kommentarer. Som det är nu, när jag gått ned ganska snabbt också, så bara haglar det kommentarer från folk. Det absolut värsta jag vet är folk som ska påpeka hur _duktig_ jag är. Det låter som om de pratar med en hund, eller som om jag var mindre värd som fetare och nu liksom blivit smart och gjort det rätta - Gått ned i vikt.

Viktnedgång är MIN ensak, känner jag. Klart jag är glad över att gå ned i vikt, det vill jag ju och jag jobbar för det. Men jag tycker inte att folk ska behöva berömma mig för det. Och som sagt, alla nyfikna frågor "Men hur mycket har du gått ned nu? Måste vara mycket!" osv. Förstår dig precis!

För övrigt så tjuvvägde jag mig idag.. :o Har egentligen vägdag på fredagar, men jag råkade. Och det såg bra ut. Ny startsiffra! :banana:

2013-06-19115231_zps325f5eac.jpg

För mig, som vägt över 120 kg, känns detta faktiskt helt ofattbart. :eek:

Wow!! Måste vara en fantastisk känsla att komma under 90 kg...minns när jag själv gjorde det, jag blev så glad! Skönt att du fattade vad jag menade, jag är döless på alla kommentarer. Precis som du skriver, det känns som jag var mindre värd som fet. Igår var det en som berömde mig och sa att ja, nu cyklar du ju till och med! Ehhh jag har alltid cyklat - oavsett vikt. Kändes som hon klappade mig på huvudet och sa "duktig hund!" ungefär...

Vikt 1/4 96,1 kg
vikt 8/4 93,5 kg
vikt 15/4 93,0 kg
vikt 22/4 92,1 kg
vikt 29/4 90,5 kg
vikt 6/5 89,4 kg
vikt 13/5 89,9 kg
vikt 20/5 87,5 kg
vikt 27/5 86,6 kg
vikt 3/6 85,8 kg
vikt 10/6 84,7 kg
Vikt 17/6 85,5 kg
vikt 24/6 83,1 kg

Känner mig nöjd med siffran, men inte med detta sötsug. Det blir mer fika nu när det är sommar och sötsaker triggar verkligen sötsug. Det är också svårare när man inte har sina ordinarie rutiner, men det är bara att jobba på. Imorgon hoppas jag att jag kan ge mig ut och cykla en stund på morgonen.

Däremot tycker jag det är rätt jobbigt med alla kommentarer, hur måååånga kilon har du gått ned? Eh det säger jag inte, det är privat. Hur har ni andra med det? Frågan kanske riktar sig mer till de som är lite större och gått ned en del.

Jag gick ner drygt 35 kg och svarade glatt på alla frågor som folk hade under min viktminskning. Myser fortfarande när det kommer på tal och jag får skryta lite. :p

På vilket sätt är det privat, om jag får fråga?

Det sægs att "Man ska inte fråga om damers vikt och ålder". Det anses ju folk och inte respektabelt att vara øverviktig så det ær helt enkelt dærfør. Jag har gått ner 4-5 kilo sedan i våras och ska førsøka bli av med lika många till, målet ær att komma ned till 75 kg men vad jag væger nu sæger jag inte. 170 lång och normalbyggd før øvrigt. Svårare nu då jag måste jobba mycket. Nattjobb ær inte alls bra før vikten.

KL

Alltså, jag kan förstå om vikten är ett känsligt ämne om man håller på att gå ner i vikt och är överviktig. Det jag inte får ihop är varför man tar illa upp om någon säger att man är duktig som lyckas? Det är väl egentligen vad den här tråden går ut på, man skriver hur man lyckas och peppas och stöttas av andra medlemmar. Man ÄR duktig om man lyckas gå ner hälsosamt, varför är det så fel om någon säger det? Det handlar inte om att döma ens tidigare levnadsförhållanden utan att man vill berömma för att personen har lyckats med sin viktnedgång och sina egna mål! För det är skitjobbigt att gå ner i vikt, jag vet också, och inte fasen tog jag illa upp om jag fick höra att jag var duktig. Om folk hade ryckt på axlarna hade man väl blivit sur för det, "ingen märker något, ingen bryr sig".

När jag läser tråden och jag ser folk som gått ner 10-20 kg så blir jag riktigt glad för er/deras skull, ni är superduktiga!!! Men så får jag väl kanske inte säga... :crazy::nailbiting:

Det sægs att "Man ska inte fråga om damers vikt och ålder". Det anses ju folk och inte respektabelt att vara øverviktig så det ær helt enkelt dærfør. Jag har gått ner 4-5 kilo sedan i våras och ska førsøka bli av med lika många till, målet ær att komma ned till 75 kg men vad jag væger nu sæger jag inte. 170 lång och normalbyggd før øvrigt. Svårare nu då jag måste jobba mycket. Nattjobb ær inte alls bra før vikten.

Och jag kan väl tycka att det talesättet är en aning förlegat.

Visst, det kanske inte är "respektabelt" att vara överviktig men det torde väl vara väldigt respektingivande att tydligt göra något åt det. Samma med rökning; det är inte tufft att röka men jisses vad imponerad gemene man blir när någon lyckas sluta. På samma sätt blir de flesta väldigt imponerade av att någon går ner i vikt.

Det är sällan någon hemlighet att man är tjock, speciellt inte när man som jag vägde över 100 kg. Att då vara hemlig med om jag gått ner 10, 15 eller 30 kg känns helt enkelt lite märkligt. Alla gör förstås som de vill, jag har bara svårt att förstå det privata och hemliga i något som ändå är så himla uppenbart.

Det där är lite intressant. Generellt sett så lutar jag nog åt att det är en aning oartigt att fråga någon vad hen väger, oavsett kön.

Men vi ser ju alla varandra hela dagarna, jag ser ju om jag tycker att någon är för smal, för rund eller lagom. Även om man man kan både dölja och framhäva former med sin klädsel, så kan det ju helt enkelt inte vara en hemlighet ungefär hur stor man är.

Följaktligen kan det inte heller vara en hemlighet om man har gått upp eller ner i vikt på sistone (om det handlar om större förändringar än marginella).

Fast frågan gällde ju inte den aktuella vikten utan hur stor viktnedgången varit. Jag tror nog aldrig någon frågat mig vad jag vägde eller ens vad jag väger i dagsläget, men däremot har många frågat hur mycket jag gått ner.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 094
Senast: EmmaW
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare... 2
Svar
25
· Visningar
7 501
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 222
Senast: skuggi
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka