Vikttråden 2013 nr 2

Sv: Vikttråden 2013 nr 2

vikt 3/6 85,8 kg
vikt 10/6 84,7 kg
Vikt 17/6 85,5 kg
vikt 24/6 83,1 kg
vikt 1/7 82,4 kg

Jag tillhör också den skaran som gärna svarar på hur mycket jag har gått ned i vikt och tycker det är roligt att människor uppmärksammar förändringen.

Jag har en fråga till er vad har ni för planer/strategier på hur ni ska bibehålla eran vikt sedan när ni gått ned så mycket som ni tänkt?

vikt 3/6 85,8 kg
vikt 10/6 84,7 kg
Vikt 17/6 85,5 kg
vikt 24/6 83,1 kg
vikt 1/7 82,4 kg
vikt 8/7 82,8 kg

Lite upp och lite ned. Misstänkte att den här veckan inte skulle bli så bra, har varit hungrig och sugen konstant. Känt mig helt utmattad på sonen konstant. Jag behöver tid ensam utan någon som klänger på mig var eviga sekund. Så slut gnällt, nu ska jag ta nya tag och fixa en bra vecka.

Härligt. Nu kommer det gå som en dans fram till nästa svacka. Svackor är okej bara man kommer på rätt spår igen.

Ja, jag har inte mer än 7 kilo kvar till målvikten. Råkade visst gå upp två nu under en månads svacka...

Äntligen börjar det hända saker på vågen.
Har kört 5-2 metoden nu under 3 veckor, nu inne på 4e. Första veckan så gick jag ner 2 kilo men upp det lika fort när helgen kom och jag tänkte att nu kan jag unna mig. Dum som jag är, jag gick upp kilona igen.
Blev en liten knäpp på näsan att tänka till övriga dagar. Förra veckan tappade jag 2,5 kilo, upp 0,5 efter en helg med fest, alltså helt ok.
Imorse när jag vägde har jag tappat ytterligare så totalt är det 3 kg ner.
Nu är det bara att hålla i.

Motionen har däremot blivit ett avbräck i. Sträckte mig i låret under en terrängtävling som jag fick gå till massör och fixa till så ikväll blir första riktiga träningspasset på 2 veckor.

+25kg sen februari. Nästa onsdag har jag tid på vårdcentralen. Det är något rejält hormonknas, mår pyton rent psykiskt och fysiskt. Blä.

Men fy lil-sis så tråkigt. Förstår att du mår pyton. Hoppas du får bra hjälp på en gång på vårdcentralen.

vikt 3/6 85,8 kg
vikt 10/6 84,7 kg
Vikt 17/6 85,5 kg
vikt 24/6 83,1 kg
vikt 1/7 82,4 kg
vikt 8/7 82,8 kg
vikt 15/7 82,2 kg

Fortsatt nedåt. Jag tror på mitt tillväga gångssätt med att minska portionerna till normalstorlek, äta nyttigare och hoppa över småätandet. Jag tror att det kommer resultera i en livsstil utan övervikt, men det är ju så himla drygt att gå ned, det tar ju sådan tid. Jag tycker jag har varit duktig men jag önskar att det skulle gå dubbelt så fort.

Fraggel-tess, det är konstigt men visst känns det som att öka i vikt går i ett nafs, att gå ned tar en evighet.

lil-sis det låter inget vidare hoppas du kan få ordentligt med hjälp och att det rättar till sig.

Det är sjukt drygt att gå ner. Men jag tror också att det håller bättre i längden om det sker "kontrollerat".

Jag vet inte riktigt vad jag hoppas på vad gäller läkarbesöket. Mest att han lyssnar tror jag, den förra avfärdade mig helt och då diskuterade jag inte ens vikten utan tröttheten.

Nu kan jag äntligen ta tag i vikten på allvar igen. Körkortet har ju tagit en del av mitt fokus. Så nu kör jag på igen!

Kl

Efter att ha stått stilla ett tag så tog jag mig i kragen igen och har nu nått årets målvikt på 68,0! :banana: Jag har några kilon kvar att ta av och skulle gärna ner till 65, men det är inte hela världen för så bekväm jag känner mig i min kropp nu var länge sen. :) Minus 7 kg gav om inte två så åtminstone 1,5 storlekar mindre på byxor.

Bra gjort!!

Nu har jag fått min remiss för min bukplastik!! Jag skulle väga 75 kg för att få den, och häromdagen vägde jag in mig på 72.8 kg. Mycket nöjd med det. Startvikten var hisnande 96 kg, så det blir en hel del.
Det var en fråga i tråden om att hålla vikten och inte gå upp igen, och för egen del har jag kontakt med en dietist som hjälpt mig väldigt mycket, men jag ska också få komma till en ätstörningsenhet för att mera få jobba med varför jag har dragit på mig all denna övervikt och hur jag ska nu hantera min vikt framöver. Jag vet genom mitt jobb att denna ätstörningsenhet är känd för att vara mycket bra, så det ser jag framemot verkligen.
Men oj vad skönt det känns att vara mera normalviktig igen! Min dietist tycker att jag ska väga mellan 69 - 72 kg så jag är nästan där. Hisnande känsla! Och, det bästa av allt, jag ska springa ett motionslopp i höst som jag drömt om att göra i 10 år!! Men nu tränar jag ju fyra gånger i veckan så nu är jag redo. Känns heeeeeeelt fantastiskt att jag inte behöver släpa mig runt i spåret när jag springer utan att jag gör det med lätta steg. Min dröm har nästan blivit verklighet. Känslan kan nog bara förstås av dem som också varit så överviktiga som jag.

Det är sjukt drygt att gå ner. Men jag tror också att det håller bättre i längden om det sker "kontrollerat".

Jag vet inte riktigt vad jag hoppas på vad gäller läkarbesöket. Mest att han lyssnar tror jag, den förra avfärdade mig helt och då diskuterade jag inte ens vikten utan tröttheten.

Ja, jag tror också det, att man ska gå ner kontrollerat och utan "mirakelkurer". Hoppas du får hjälp på vårdcentralen!

Hjälp vetisjutton.

Alla blodproverna var bra, inkl blodfetter och blodsocker.
Har bra blodtryck (som vanligt), ordentligt med järn, hb, alla vitaminer osv. Lite knasiga värden för sköldkörteln så jag ska äta 125 mikrogram levaxin istället för 100.

Men det kan ju knappast förklara vare sig viktökningen eller den extrema tröttheten.

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig nu...

Vikten är så ointressant att de inte ens väger mig! Helt sanslöst egentligen, väger ju nästan dubbelt så mycket som jag borde.

Får nog släppa det ett tag, nu när mensen är tillbaka så ska vi försöka bli få mig på smällen och tja verkar meningslöst att göra jätteinsats för vikten innan ev bebis ploppat ut. Däremot fortsätta med bra mat och testa att dra ner på kolhydraterna, rejält. (Och lägga mer krut på ponnyernas avsuttna utbildning).

Men kan det inte vara så att tröttheten och viktuppgången beror på för dållig omsättning?

Ge det lite tid (lätt att säga, jag vet) och se om blivit nån skillnad om några veckor?:)

Möjligt men 25kg på 5 månader är ganska mycket (utan kostförändring) och så skeva var inte värdena. Men jag måste ju ge det lite tid för att möjligen få fortsatt hjälp. Bara det att jag är så trött att jag i princip vill lägga mig ner och gråta. Och jag har precis haft semester i 4,5 vecka. Mjukstartar imorgon på jobbet med 11timmar och 20 minuter.

ämnesomsättning ska det naturligtvis stå :)

Ajdå, låter inte roligt alls, nu är jag inte insatt i din problematik, men jobbar du såmycket och känner att du vill lägga dig ner och gråta, låter ju inte tröttheten så konstig?

Asch, missade semestern.... Å andra sidan, har du tagit det lugnt nått på semestern då? du har väl hästar, gård etc?

Bara spånar lite, hoppas iaf det blir bättre för dig med höjning av levaxinet :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 094
Senast: EmmaW
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare... 2
Svar
25
· Visningar
7 501
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 222
Senast: skuggi
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka