Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Idag är ju min vägningsdag egentligen, och jag ligger fortfarande på 67,9 kg, så det var inte bara en liten dipp neråt alltså. :) Så himla härligt! :bump:
 
Sv: Vikttråden 2013

KL

Jag har fastnat mellan 82-84kg, inte så konstigt med tanke på att jag inte tänkt särskilt mycket på viktnedgång :angel:, men ska försöka ta tag i det här nu. Ingen rast, ingen vila :D

Fått i mig ca 1000 kcal hittills idag, finns därför en mycket liten marginal till middagen. Så får se vad jag hittar på, har ont i halsen så det lutar åt soppa av något slag.
 
Sv: Vikttråden 2013

Tjena!
Jag har inte gett upp än. Är kvar men har inte lyckats gå ner så mycket. 74.2 vägde jag sist men just nu struntar jag lite i vågen och försöker få upp konditionen och styrkan. Jag blev sjuk för ett tag sedan och lyckades aldrig bli frisk. Jag började tro att det var någonting allvarligt fel på mig, men nu mår jag riktigt bra igen. I dag har jag tränat ett kort pass core i plugget med en klasskompis som jobbar som tränare, det var kul så nu ska vi köra tre dagar i veckan efter plugget i klassrummet för dem som vill vara med.
När jag kom hem så hade jag fortfarande massor av energi så jag tog en lång promenad med hunden som jag varvade med lite löpning. Hoppas att jag kan få förbli frisk nu!
 
Sv: Vikttråden 2013

Såg en bild på mitt ansikte från något år sedan, och slogs av skillnaden. Fick leta som ett as för att hitta en nytagen bild på mig själv utan solglasögon, och den enda jag hittade är när jag just gått av mitt första nattpass på mitt nya jobb och är sjukt suddig och verkligen sjukt pigg och fräsch. Enjoy! Den osminkade sanningen. :D :p

Skaumlrmavbild2013-04-22kl173742_zpsb6fbd90a.png
 
Sv: Vikttråden 2013

Fotjäveln krånglar men snart struntar jag i det.
Hetsätit hela helgen. Känner mig jätteplufsig och spänd i magen.
 
Sv: Vikttråden 2013

kl

Nu är jag tillbaka i tråden igen. Har varken ätit korrekt eller velat bry mig om vikten den senaste tiden pga alla tragiska omständigheter men nu är jag iaf tillbaka. Vikten står fortfarande på samma så det är bara att börja igen.
 
Sv: Vikttråden 2013

Kl

Har tappat tre kilo med Dukan. Men pallar inte den proteinstinna kosten. Dessutom orkade jag knappt promenera, kände mig späd som en kattunge...

Nu räknar jag kalorier med shake up-appen.

Vägde in idag på 65,6. Målet är ca 57 kilo tror jag.
 
Sv: Vikttråden 2013

Nu har jag läst ikapp. Alla är himla duktiga tycker jag. Några som har gått ner grymt mycket!
Mitt knä gör ont men det verkar göra det mest hela tiden det blir inte värre när jag rör på mig. Så nu har jag börjat äta ipren och se om det hjälper. Fortsätter med mina promenader och i dag ska jag jogga med en kompis. Kort runda på tre km bara för att inte överanstränga mig igen. Jag tar alltid i för mycket i början och blir sjuk men nu ska jag skynda långsamt.
 
Sv: Vikttråden 2013

KL

Jag är asnöjd, jag har genom bara lite självkontroll och kalorikoll med shape up appen gått ner nästan 3 kg sen den 14/3 :banana:. Ingen ändring i motion eller några halvskumma dieter, utan bara genom att tänka på att äta lite mindre och lite nyttigare :).

Lagom långsam takt också, det känns som att jag ska kunna hålla detta :D!
 
Sv: Vikttråden 2013

KL.

Jag mår piss och tröstar mig med ätbart. Jag är inte tjock men mår dåligt av hetsätningen och jag blir tjock om jag inte ger mig.
Jag har inte tränat på 1½ v pga en fot men i morgon ska jag börja och hoppas att foten håller. Problemet är inte att träna och att äta bra när jag jobbar. Det är lediga dagar.
Jag behöver motivation och/eller tips på hur jag ska sluta äta så in i h mycket.
 
Sv: Vikttråden 2013

Simma istället för att springa. Jag har haft trasigt knä och trasig tå, fick inte ens på mig en vanlig sko, så jag har simmat istället. 1 500 m (60 längder i 25-meterspool) ger faktiskt en hel del om man tar i. Och jag kan bara simma bröstsim..... Kan du freestyle är det ännu bättre.

Ett tips! :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Eftersom jag klantade mig med foten och det inte är träningsrelaterat så hoppas jag kunna köra crosstrainer och cykel igen till att börja med och sen kunna börja säsongen för löpning.
Simning är säkert kanon men jag är ingen duktig simmare och tror inte att det skulle ge mig värst mycket.
 
Sv: Vikttråden 2013

Eftersom jag klantade mig med foten och det inte är träningsrelaterat så hoppas jag kunna köra crosstrainer och cykel igen till att börja med och sen kunna börja säsongen för löpning.
Simning är säkert kanon men jag är ingen duktig simmare och tror inte att det skulle ge mig värst mycket.

Åhå - elittänk direkt ;) Man kan inte bli bättre på att simma utan att - surprise! - simma!

När jag började simma igen för ett antal år sedan startade jag på ett par hundra meter. Övergick sedan till att simma i en timme. Höll min timme, och kom allt längre.

Nu är mitt normalpass 1700 m som jag gör på ca 70 minuter. jag simmar bröst åt ena hållet och ryggcrawl åt tillbaka. Ryggsimmet startade jag med för att hålla rörligheten i axeln ovanför min bröstcanceroperation. Numera gör jag det för att få varierad rörelse.

Simningen ger mig mycket fördelar. Jag samlar vätska efter operationen och trycket i vattnet blir en sorts stödstrumpa över hela kroppen.
Jag blir smalare av simningen - fast det bara är vätska. :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Håller med, simning är helt suveränt slimmande. Jag simmade när jag gick i skola granne med simhallen, och jag måste säga att kroppen har aldrig varit så bra trimmad. Vanligt bröstsim gör verkligen susen, jag simmade nog en timme tre ggr/vecka och det gjorde verkligen susen. Jättesnygga axlar får man också.
 
Sv: Vikttråden 2013

Nej det är inte elittänk, det är att inse sina begränsningar. Och simning är inte min grej oavsett hur bra det än må vara.
 
Sv: Vikttråden 2013

Eftersom jag klantade mig med foten och det inte är träningsrelaterat så hoppas jag kunna köra crosstrainer och cykel igen till att börja med och sen kunna börja säsongen för löpning.
Simning är säkert kanon men jag är ingen duktig simmare och tror inte att det skulle ge mig värst mycket.

Ok. :)

(Fast jag är en urkass simmare, plöjer på i bröstsim och inte går det som en torped precis, men det gav bra utdelning medan jag var skadad. Men bara om jag verkligen tog i!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 622
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 400
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp