Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Finns en jättebra app om du har smartphone, Nike training center heter den. Finns massor med program och övningar man kan göra med den egna kroppsvikten som verktyg.

Kroppen blir mycket fastare även med hyfsat lite styrketräning.
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag använder med ShapeUp gratisversion, funkar utmärkt tycker jag! Men man får titta lite extra när man scannar, ibland kommer det upp helt andra saker. Min mellanmjölk blir paj tex ;) Och det är inte alltid samma kaloriinnehåll när man scannar som på etiketten, Eldorados majonnäs är dubbelt så mycket när man scannar än på burkens etikett.
Oftast brukar det bli rätt om man scannar om när det blivit fel!
 
Sv: Vikttråden 2013

Hur tänker du under helgen? Tänker du att det är ok att unna sig för att det är helg osv eller hur ligger grundtanken?
 
Sv: Vikttråden 2013

kl

Åh, jag är en glad katt idag trots allt :banana: :bump:

Förra veckan: 69,1 kg
Idag: 68,5 kg

Minus sen förra veckan: 0,6 kg
Minus totalt sedan januari: 11,5 kg

Wohooo! :D Det är länge sedan det har gått såhär bra! :bump: Oftast har jag väl gått ner ... ingenting alls, eller 300 gram. Så nu blev det kalasbra! Målet till den 15:e var att väga 67,9 kg, så om jag går ner 0,6 kg den här veckan med, så klarar jag det. Åhh, jag hoppas. :banana:
 
Sv: Vikttråden 2013

Här är en glad Fraggel! :laugh:

- 1,3 kg stod det på veckans vägning. Jag har sedan Januari nu tappat 11,3 kg och nu återstår 8,7 kg. Nu längtar jag att börja rida och utöva det som motionsform!
 
Sv: Vikttråden 2013

kl

Ja ni har väl rätt kanske, att man måste träna lite granna. men hemmaträning vet jag att det aldrig blir tyvärr. Gymkort är mer troligt att jag faktiskt skulle ta mig iväg på då jag tycker det är rätt roligt ändå. Men jag har inte råd nu :( får bli vid ett senare tillfälle
 
Sv: Vikttråden 2013

*KL
Hoppar in i denna tråd. Behöver göra något NU! Usla matvanor för tillfället och alldeles för mycket småätande och snacksande. Tränar hyfsat mycket så det gör jag rätt men har lyckats äta mig till övervikt. Vägning för startvikt imorgon bitti får det bli och skärpning på ätandet!

Blir ju jättemotiverad av att läsa och är grymt imponerad av er:bow:
så jag hoppas på att det smittar av sig....
 
Senast ändrad:
Sv: Vikttråden 2013

Förra veckan var jag till vårdcentralens viktrådgivning. Hon verkar tycka det är rätt konstigt att jag väger det jag gör trots att jag äter sundare än de flesta. Hon visade mig ett slags matprogram på internet, en hjälp att beräkna hur mycket man ätit under dagen. Jag har, enligt henne, en förbrukning på ca 2200 kcal och ska försöka äta 1800 kcal. Men jag har kommit fram till att de flesta dagar äter jag max det! Så jag har nog för låg förbränning. Värst är det då jag jobbar natt, stillsamt jobb och oftast bara på kvällen som jag motionerar. Törs inte tala om vad jag väger nu!
 
Sv: Vikttråden 2013

Friskis och svettis brukar ha gratis träning på sommaren i någon park. Kan vara värt att prova och sedan köpa gymkort till hösten.
 
Sv: Vikttråden 2013

Ofta missar man att räkna något (speciellt om man småäter utan att kanske reflektera över det) eller så räknar man lite fel. Min erfarenhet är att det oftast rör sig om felräkning av kalorierna eller att man helt enkelt missat att räkna något (många bäckar små). Det kan också vara så att du måste lägga dig lägre än 1800 kcal per dag beroende på hur mkt du förbränner, hur stor du är osv.
Äter jag 1800 kcal/dag så går jag upp i vikt tex.

För att återgå till ämnet vågar jag inte väga mig öht efter en långhelg hos föräldrarna med på tok för mkt mat och godsaker :o
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag MÅSTE få skryta lite! :D

Under helgen har jag (vi) frossat i så mycket onyttigheter att jag grät mig till sömn av ångest (:cry:) dock tränade vi lite igår men det var typ halvhjärtat.

Idag låg jag däckad till typ 13.30, sedan fick jag för mig att jag skulle träna - så jag började ladda upp mentalt.
Vacklade lite till och från men så läste jag något som fick mig att nästan flyga upp till gymmet (i stil men "haha tränar den personen det lilla och tycker det är jobbigt så kan väl jag också! :devil: ")
Så jag gick upp till gymmet (ca 15 min promenad, uppförsbacke nästan hela vägen) kom dit och upptäckte att det var SMOCKAT med folk!
Klockan var 17.30 en måndag så egentligen var det inte ett dugg konstigt.

När jag skulle registrera mitt pass så såg jag att det började ett "BodyAttack"-pass, tänkte att jag kanske skulle ta det istället, så jag gick in till receptionen och pratade med tjejen som satt där.

Hon sa "det är MYCKET kondition, och VÄLDIGT jobbigt om man kör "all in" men du kan ju anpassa dig efter din förmåga - så nog tycker jag du ska prova :) "

Och det gjorde jag.

Jag som ju inte varit med på idrotten (dvs. "Hoppat omkring" med andra )sedan i 4-5:e klass var skapligt nervös men jag pratade lite med et par andra väntande tjejer, och med instruktören.
Kändes fortfarande läskigt - men jag hade bestämt mig! Jag skulle minsann testa!

Det var fullt ös nästan från först stund men rörelserna i sig var inte jättesvåra - det svåraste var att höra vad instruktören sa, och hinna ta in informationen och utföra övningarna efter bästa förmåga - innan det var dags för nästa moment.

Jag höll ut i ca 25 min, vilade lite ibland och drack vatten - men hängde på så gott jag kunde.
Sedan var det ett par minuters paus så då gick jag - galet nöjd med min insats!

Jag HADE klarat av skräckmomenten - spegelväggen, glasväggen ut mot gymmet, de andra i lokalen o.s.v.
Så även om jag inte klarade hela passet så växte hela jag efter denna upplevelse! :bow:

På onsdag blir det ett vanligt styrkepass :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Duktiga du! :banana:

För mig går det käpprätt åt helvetet! :crazy::banghead: Jag har så mycket undanflykter och jag köper godis och annat för att "trotsa" att jag inte får! :o:angel:
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag menar, ofta är inställningen att "nu är det helg!" Som gör att man släpper lite på gränserna, vilket kan vara problemet för dig. Men det är svårt att säga när man inte vet tankar och känslor inför helgen! Brukar du vara ledig helgvis? I så fall kan det vara ett problem.
 
Sv: Vikttråden 2013

Det är en bra anledning att inte förbjuda sig själv att äta något, får då går det ju inte att låta bli att tänka på det! Bestäm (och planera in i din kaloribudget om du räknar kalorier) att du visst får äta något litet extra varje dag, och hoppa över om du inte verkligen är sugen den dagen. Bra om du låter bli, men helt okej om du åt det med. Och försök handla när du är jättemätt och motiverad att handla nyttigt, så är sannolikheten mindre att du spontanköper ett kilo choklad eller så ;)
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag har svårt med lagom om men det sjuka är att jag äter även när jag är proppmätt. Vet inte om det är tröstät eller straffät eller vad det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 654
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 671
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 368
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp