Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

*kl* Jag är frustrerad!!! Det regnar idag, men envis som åsna så tar jag på regnkläder på mig själv och regnskydd på barnvagnen. Inser efter ett par meter att det kommer inte kunna bli någon promenad för det är isgata på grusvägarna. Gick en halv kilometer innan jag gav upp. Sedan har vi kört race på en av våra ängar. Blev i ala fall en trettio minuter!

Jag känner samma! Min minsta blev sjuk innan idag så det blev ingen promenad. Tur vovven inte säger ett ord om det, blev ett gott ben att gnaga på istället.

Men jag får väl köra Crosstrainer ikväll med. Vill ändå ha minst en halvtimmas träning varje dag och där räknas promenader med. Så tar väl 20 min sen igen.

Hittills har maten gått bra idag och det är huvudsaken för mig :)

Vad duktiga ni är som lyckats gå ner i vikt nu, och även ni som kämpar på :)

Jag fick en kommentar på mötet jag var idag, om hur mycket jag gått ner i vikt och hon tyckte jag såg så fin ut. Hon skulle bara veta att jag väger ca 8-10 kg mer än förra året..
Jag tror dock jag har gått ner lite sen jag startade om eftersom jag skött mat och träning.
Ska visa er bilder när jag får tummen ur. Motivationsbilderna och en nubild.

Underlaget är så drygt just nu :( Jag har bestämt mig för att vänta med joggning och extra promenader tills isen är borta. Just nu räcker det att ta sig till och från bussen ;)

Zassoo: Har du testat med brodd? Köpte mina på Biltema för 79:- och de funkar kanon.

Vi har skapliga vägar här. Går man i samhället fungerar det utan brodd men går jag på småvägarna runt i småbyarna vill jag gärna ha brodd på.

Har haft stora diskussioner med mig själv idag om jag ska ta en bit av tunnbrödet som dottern ska få. Ena rösten säger det gör inget med en liten bit, den dansar du bort ikväll och den andra säger låt bli, du har att ta av ändå..
Men jag kan stolt säga att min nejsägar röst har vunnit alla diskussioner sen i lördags :). Klapp på axeln på mig själv..

Ikväll börjar den efterlängtade zumban igen.Jippi :D:D.

Igår red jag en liten vända på kompisen 5årige arabhingst som jag kommer att hjälpa henne med framöver. Känns i rumpan idag trots att vi bara skrittade i ca 20 minuter men jag inte ridit sen maj förra året. Ska bli så kul.

Sen Pinky kan vi ut och rida tillsammans :)

Nej jag har inte det, har funderat ett tag på att skaffa men det blir aldrig av. Sen känner jag inte att jag behöver det när jag bara promenerar till bussen heller, det skulle i så fall vara om jag vågade mig ut utöver det!

Duktigt av dig att avstå! :bow:

Jag är helt slut just nu. Har knappt sovit på flera nätter. Barnen turas om att väcka mig och jag har jättesvårt att somna om. Det resulterar i att jag blir löjligt sötsugen. Skulle ut och jogga idag men min joggkompis bangade för hon hade sovit dåligt haha. Jag kan inte jogga själv för jag saknar helt karaktär om jag inte har någon med mig.

Har promenerat med jycken ca 9km i alla fall även om det känns som min kondis har blivit sämre! suck. Ska väl försöka ta mig ut en sväng ikväll och promenera i lite raskare takt och hoppas på att det blir en joggingsväng i morgon.
Ni är alla så himla duktiga! Jag önskar att jag kunde bli bättre med maten, men just nu försöker jag bara överleva utan godis...

Jag har gett upp att vänta på mina kompisar :D

kl
Blev iaf en powerwalk med jyckarna på 30 min idag :) Och fortsätter att ha mindre på tallriken, imorgon är det inmätning :eek:
Är det någon som har bra koll på när det börjar synas på cm, om det är som kg, visar sig ganska snabbt eller om det är långsammare?

Jag har ju mätt tidigare, tycker det visar sig faktiskt ganska fort. Nu har jag inte gjort det denna gång, men om jag står och ser mig i spegeln så det faktiskt ut att ha minskat.

Ja jag borde gå ut själv men som sagt har ingen karaktär...:D
JAG LÄSER: "jag tänker inte gå ut själv för jag har minsann ingen karaktär... så jag slipper! -insert happiest of smileys- "

Hur viktigt var det här med viktnedgång - egentligen?

*kl*

Här kommer mina motivationsbilder samt en nutidsbild. Tog samma tröja, så ser man skillnaden. Det är ju inte många kilon det handlar om men jag har blivit lite större efter höst/vinterdepressionen samt pga mitt fysiska mående som jag fick i augusti förra året. Medicinerar fortfarande mot det men nu orkar jag träna igen som tur är!

Före:

2011-04-19_10_01_143733195_50eda5afddf2b365b9e95144.jpg

2011-04-13_11_12_142700835_50eda674ddf2b365b5373083.jpg

2011-04-13_11_11_143018864_50eda662ddf2b365ddcfb48c.jpg

Fattar inte idag att jag tyckte jag var överviktig på dessa bilder. Men hjärnan blir helt förvrängd av en ätstörning. Jag kan dock se idag att jag såg helt normal ut.

Denna är då tagen för nån vecka sen.

2013-01-07_201003_50eda76addf2b3659d574648.jpg

Lite dåligt ljus och bild men det blir ju fler bilder sen.

Menar du att de övre bilderna är hur du vill se ut, och att du tycker att du är för stor nu? Du ser väldigt tunn ut på de övre bilderna och du är smal på den nedre. Jag hoppas att du inte är ute efter att gå ner i vikt och bli så tunn igen?

Menar du att de övre bilderna är hur du vill se ut, och att du tycker att du är för stor nu? Du ser väldigt tunn ut på de övre bilderna och du är smal på den nedre. Jag hoppas att du inte är ute efter att gå ner i vikt och bli så tunn igen?

Ja, jag vill se ut som på bilderna igen och ja jag är för stor nu. Jag vet ju själv vid vilken vikt jag trivs i och det kanske är svårt att se men på översta bilden är byxorna i stl 36. Inte speciellt små. Mitt bmi låg även på mittenskalan av normalbmi då, så inte i närheten av underviktig heller.
Så jo, det är mitt mål.
Dock var jag ju en aningens mer vältränad då eftersom jag tränade 2 timmar om dagen.
Och bara för att göra det klart, då gick jag inte ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Det gör jag idag.

Tycker att du är fin på dom övre bilderna men ser ingen större skillnad på det längst ner.

Hoppas det gått bra för er idag :)

Det har det gjort här. Ska ta ett kort pass crosstrainer nu när barnen lagt sig eftersom långpromenaden uteblev idag.
Tösen mår bättre nu så imorgon blir det en lång runda på morgonen!

Kl

Jag har ingen karaktär :cry: syndat i efterrätt :cry:
Man kanske får räkna med att det är svårt i början.. :(

Det har inte jag heller! Men det är inte hela världen att det blir fel ibland, så länge man lär sig någonting av det! Det kanske finns en viss efterrätt som du verkligen INTE KAN stå emot, men då kan jag tycka att om du kan stå emot alla andra efterrätter så är det helt okej att äta av den här!

Och det ÄR svårt.

'ordspråk' från viktväktarna: man kanske inte alltid går och lägger sig som en viktväktare men man kan alltid vakna som en.
Det som har hänt har hänt. Bit ihop, kämpa på och ta nya tag imorgon. Ett misstag är inte hela världen. Kom igen nu, du klarar det här!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka