Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Promenader är djävulskt underskattad motionsform. Ljudbok i lurarna och sedan är det bara att ströva på. 45 minuter/dag gör stor, stor skillnad vid viktnedgång.

ja jag har ju förstått det men jag blir så himla uttråkad.. iofs med en bra ljudbok eller musik så gör det ju skillnad :) jag var ute i helgen både lördag och söndag och gick 45 min båda gångerna och det var ju himla skönt.

När det blir regelbundna promenader (jag går varje dag) är det just den sköna känslan som symboliserar promenaden. Och avkopplingen, att få känna vädret t ex.

Ljudbok är guld, finns inget bättre för att tankarna ska vandra och hjärnan koppla av.

KL

Jag är verkligen impad av er som t ex Linnea F som går km efter km, ni är så himla duktiga!! Jag skulle aldrig kunna gå så för då skulle jag avlida av leda.

Därför man springer/joggar istället :D Minst lika skönt och tar hälften så lång tid.

Tack!
Måste ju ändå gå med hunden och det är rätt bra avkoppling för hjärnan. Nu på morgonen har jag tillexempel promenerat fem km samtidigt som jag lyssnade på morgonradion. Dessutom slipper jag ifrån morgonstressen med skrikande barn en stund...
Men jag önskar att det fanns fler vägar att gå för jag tröttnar på att gå samma vägar.

Kl
Har mätt imorse, ner 1,5 cm :banana:
Men samtidigt mätte jag mig på bredaste runt magen, 97 cm, så nästa vecka mäter jag bägge :)
Hoppa hinna med 2 pass i kväll.

Grattis :)

kl

Har fått i mig frukost nu och ska strax upp på Crosstrainern och direkt efter så blir det en promenad. Är dock inte helt pigg idag för jag sov halvdåligt, men lite motion brukar få fart på det mesta.
Jag har en bild jag tittar på när jag är nere i en svacka, ska visa er sen så när ni felat kan se tillbaka på bilden och inse att det inte förstört något :)

Jag vet tex redan nu att jag kommer "unna" mig något i helgen, för jag är värd det helt enkelt :)
Tror det blir en kula lättglass med lite varma äpplebitar. Det ger inte så mycket sötsug som om jag skulle ta choklad.

När det blir regelbundna promenader (jag går varje dag) är det just den sköna känslan som symboliserar promenaden. Och avkopplingen, att få känna vädret t ex.

Ljudbok är guld, finns inget bättre för att tankarna ska vandra och hjärnan koppla av.

Själv har jag min musik och jag går runt och småsjunger, ser nog roligt ut för det ser väl ut som jag sjunger för hunden :D

Men promenader är jättebra, och man slipper bli jättesvettig om man ska iväg efteråt. en snabb dusch på kroppen bara.

Precis, det ser jag som en jättefördel med promenader kontra jogga. Bara att sätta på skorna och ut, tillbaka och vidare i tillvaron.

30 min Crosstrainer och en 53 min promenad är avklarat idag :)
Blir kanske en stund till på Crosstrainern sen. Jag har liksom inget speciellt att göra mer än att glo på tv när barnen lagt sig så jag kan lika gärna ta ett pass framför tvn.

Nu blir den en lång varm dusch för det var kallt att gå. Sen lunch. Blir nog ärtsoppa med smörgås idag.

kl

Inte för att det är vägningsdag idag... Men, jag vägde mig imorse, för att se om trenden höll i sig.. Och visst, allting stämmer.

Sen dagen innan julafton har jag gått ner 4,5 kg :bump: :D

Grattis :)
Det var bra på kort tid.

Tänk dock på att en platå brukar slå till rätt snabbt om man minskar snabbt i vikt. Men den brukar försvinna på ca 2 veckor. Bara man fortsätter vara duktig :)
Å sen när den försvinner så har i alla fall jag gått ner mellan 1,5-3 kg på en gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka