Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Grattis!
I dag har jag promenerat 14km och joggat 4km. Det känns riktigt bra. Har skavsår mellan låren och det är dock inte så skönt ajajaj...

KL

Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in här, trots att ni har varit igång ett tag :)

Jag har en del extra kilon att bli av med som det så fint heter:p Har en startvikt på 79 kilo och har som initialt mål att gå ned till 67 kg, sen får vi se vad som händer med resterande kilon. Jag kom igång och tränade ganska hyfsat med simning och styrketräning under hösten men efter det så fick jag ett flertal infektioner som bara fortsatte att gå runt här hemma. Tillråga på allt så fick jag bekymmer med min högra axel vilket ledde till bland annat röntgen. Men nu är jag på G igen, och har lagt till en till övning på gymmet som förhoppningsvis ska stabilisera axel:devil:.

En liten fråga bara till er som styrketränar, vad brukar ni äta för något efter att ni tränat? Idag blev det lite kvarg med granatäpple för min del:love:

Jag tog mig också friheten att lägga till mig själv i viktlistan :D

Fraggel_tess
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Nuvarande vikt: 77,5
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 55,7 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Svarta Sara:
Startvikt: 102kg
Målvikt 1 delmål: 82 kg

Dobbis
StartVikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg

Linnea F
Startvikt 77kg
Önskevikt 65kg

Terwa
Startvikt 69 kg
Målvikt 59kg
Längd 158

Sassiball
Startvikt 69kg
Mål 62kg
Längd 168

Lissie
Startvikt: 87 kg
Längd: 165 cm.

Prallan
Midjemått
Start:91cm
Mål: under 80cm

Lurv
Starvikt: 72 kg
Målvikt: 65 kg
Längd: 170 cm

zassoo
Startvikt: 75 kg
Längd: 165 cm

Aida
Startvikt: 64 kg
Målvikt: 55 kg
Delmål: under 60 kg
Längd: 156 cm

ananya
Startvikt: 66 kg
Målvikt: 61 kg
Längd: 176 cm

Murphy
Startvikt: 62 kg
Målvikt: 53
Delmål: 57 - för att återuppta löpningen
Längd: 156 cm

MaRomer
Startvikt: 69.5 kg
Målvikt: 58 kg
Längd: 164 cm

Calazirya
Startvikt: 72 kg
Delmål: 62 kg (6 maj)
Slutmål: 55-56 kg

vildros
Startvikt: 61.2kg
Målvikt: 56-57kg

Kofunda
Startvikt: 79
Målvikt: 67

kl

Inte för att det är vägningsdag idag... Men, jag vägde mig imorse, för att se om trenden höll i sig.. Och visst, allting stämmer.

Sen dagen innan julafton har jag gått ner 4,5 kg :bump: :D

Åh jag for i väg och köpte en ny våg idag så jag kunde inte hålla mig jag heller, - 1 kg sedan sist :D

Tänkte bara säga till så du inte får panik om du en vecka står still även om du skött dig kanon. Veckan efter, eller någon senare brukar man istället få bra utdelning av min erfarenhet!

Du är så välkommen in hit till oss andra :)

Jag tränar Crosstrainer och brukar köra innan frukost om jag känner att magen klarar sig utan mat en stund till, å det är mestadels havregrynsgröt till frukost.

Kör jag på kvällen gör jag det efter maten, så är kroppen redan laddad.

Välkommern :bump:

Efter träning bör man äta snabba kolhydrater i liten/måttlig mängd. Detta är för att musklerna behöver snabb energi för att påbörja återhämtning/reparation.
En gainer shake, banan, nån form av bar eller annat lätt skulle jag rekommendera!

kom på att gainer inte direkt är att rekommendera om man ska gå ner i vikt för den är väldigt energität :o

kl
jag har promenerat 30 min i morse (efter nattjobb) och en timme när jag vaknade, har ätit middag och så fort den lagt sig lite ska jag iväg till sats och kriga på löpbandet för första gången i år :banana: :bump: :banana:

KL.

Har halsontet från helvetet och klen är jag också. Det straffade sig att hålla uppe med träningen en vecka.

Kl
Jag hann med både core och energy ikväll :banana:
Jag tränar oftast på kvällen så det är middag som gäller när jag kommer hem.
När jag tränade mer på heltid :D brukade det bli en shake efter passet.
Snabba kolhydrater, typ drickan Celsius, innan och en shake efteråt.

30 minuters promenad i kraftigt snöfall + en hund som blev helt mysko. Vi gick på vår skogsväg hemma och hon blev rädd för nåt och var låg samt vägrade att gå mer. I vanliga fall när hon är lös så springer hon 30 meter ifrån mig men idag var max 2 meter.

30 minuters promenad i kraftigt snöfall + en hund som blev helt mysko. Vi gick på vår skogsväg hemma och hon blev rädd för nåt och var låg samt vägrade att gå mer. I vanliga fall när hon är lös så springer hon 30 meter ifrån mig men idag var max 2 meter.

Vargvarning??!

I dag sitter jag upp och har faktiskt gått till o från brevlådan :D hela 100m.
Vågens batteri har dött så det får åtgärdas när jag är lite mer pigg.

Chokladen i Skafferiet började prata med mig ikväll och bad mig äta upp den, jag tog en smörgås istället och mina sömnpiller så snart kommer chokladångesten vara som bortblåst!

Hatar när det blir så här. Att det är inte fel att ta någon bit men när jag väl börjar så kan jag inte sluta och det är det som är fel.

Annars så har dagen gått bra. Tränade inte mer ikväll för klockan tickade på snabbare än jag trodde.
Men imorgon börjar dagen med ett pass på Crosstrainern och sedan blir det bara en kort promenad på 2,5 km för det har snöat idag och som vanligt så hinner dom inte ut och ploga så det blir att dra vagnen i snön.

Hoppas det gått bra för er alla idag! :)

kl

Jag har inte kunnat börja träna än, men har nu jobbat 2 dagar i alla fall. Fortfarande irriterad i luftvägarna och en envis hosta som jag säkert får dras med ett tag. Men känner mig piggare och starkare för varje dag. Äntligen!

Såg en bra dokumentär igår som jag vill tipsa om, allt är inte svart eller vitt :) Finns på svtplay i 5 dagar till Myten om träning Allt är inte ny information, men att 3 x 20 sek om dagen kunde göra sådan stor skillnad, det trodde jag inte.

*kl*

När den här tråden kom upp sa jag till mig själv: "Jozze, gå inte med i ännu en vikttråd nu - du har varit med i så många och du klarar aldrig av dina mål ändå. Och du har ju faktiskt bara trivselkilon att gå ner". Så jag har bara läst. Men nu, när jag satte mig här vi datorn efter en trevlig testund hos grannen med några Aladdinparliner till teet, och magen bara väller över byxlinningen pga kolhydratsuppsvälldhet (vilket bra ord va?) och bilringar från stressig höst och vinter, nu måste jag göra något innan det barkar iväg alldeles.

Så, jag får väl ansluta mig - än en gång - till vikttråden. :p Och hoppas på att det peppar mig tillräckligt för att gå ner mina trivselkilon.

Startvikt: 66,2 kg
Delmål: 64 kg
Slutmål: <62 kg
Längd: 171 cm

Jag är på! :)
10/1 Startvikt 83 kg Målvikt 63 kg
Jag ska äta ofta men lite (ca var 3:dje timme), undvika kolhydrater, äta mkt proteiner och grönsaker.
Min träning kommer att bestå av hundpromenader, cykling, att i vardagen ha hand om 9 barn på en boyta på 350 kvm i 3 plan = jättemånga steg varje dag inomhus, springa bredvid shettis när de yngsta barnen rider, simning.

KL

Stärkt av gårdagens morgondiskussion gick jag ut och gick på lunchen igår. 35 min blev det, bättre än inget. Det var himla skönt väder och skönt att komma in på jobbet igen med nya krafter. Nu idag är det tyvärr mkt kallare här :( Men idag blir det gymmet.

Låter som en ehh intressant vardag :p är du dagmamma?

kl

Jag ställde mig på vågen idag, den var snäll mot mig. 67.5 kg väger jag just nu. Så nu gäller det att helst inte gå upp något till på måndag. Har varit väldigt konsekvent hela veckan med keso, knäckebröd, filmjölk, lite frukt, men helgerna blir ju ofta lite svårare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka