Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kl

Snön och blåst kom igår:/ bara -2 men iskallt.

För andra dagen i rad tvingar jag ner gröt i magen. Vaniljpulvret gav ingen smak. Övergav det och ringlade på lite honung. Inte bra alls. Men hoppas det lilla väger upp knäckebrödet jag brukar äta.

Men ush då tvinga ner låter inget kul. Har du så stor effekt av att äta gröt så du tycker det är värt det?

Men ush då tvinga ner låter inget kul. Har du så stor effekt av att äta gröt så du tycker det är värt det?

Det vet jag inte ännu då jag som sagt bara testat i 2dagar;) Men jag äter inte bröd och att stå och fixa ägg i alla dess sorter eller äta knäckebröd (vilket jag vill undvika) börjar bli tråkigt. Så får jag ge det en chans. :D

KL

67,6 kg visade vågen idag. Vilket är en minskning på -1,4 kg på 5 dagar. Nöjd! och hoppas det består under helgen;) Snön och den iskalla vinden gjorde att jag avstod träning (löpning) igår. Men får tvinga ut mig på en mindre runda idag!

Det här tillhör kanske inte HELT tråden, men ... nästan.

Jag äter lite frukt som godis numera, och nu ville jag göra "fruktspett" till helgens sällskap. Men jag hittar inga sådana där pinnar att trä upp frukten på. Vaaart i affären borde sådant finnas? Jag kollade bland "grilltillbehör", engångsgrejer och där fryspåsar och folie var. Men inget... Antingen hade dom väl inte, eller så finns det ett annat logiskt ställe för sådant att finnas på..? :D

KL

Nu har jag suttit på roddmaskinen i 25 min och fått onda ögat av en annan för att jag satt så länge.. trist men jag tjursatt min tid. Hon tyckte väl att jag skulle kliva upp för genast när jag klev upp var hon där och nästan knuffade undan mig. Tog även några maskiner och gjorde 3 x 15 arm samt ben.

KattenMedHatten: Hmm såna finns ju där du nämner på min affär iaf..

Men jag hittar inga sådana där pinnar att trä upp frukten på. Vaaart i affären borde sådant finnas? Jag kollade bland "grilltillbehör", engångsgrejer och där fryspåsar och folie var. Men inget... Antingen hade dom väl inte, eller så finns det ett annat logiskt ställe för sådant att finnas på..? :D

Det är HELT obegripligt att du går hem och skriver ett inlägg i stället för att fråga I AFFÄREN:D:D

Äsch du får väl ta björntråd istället och sy ihop dina frukter till ett grillhalsband istället för ett grillspett. :D

KL

Nu har inte jag läst igenom alla inlägg, men har vi sagt något om resultatrapportering? Är det någon viss dag som vi ska rapportera, en gång i veckan eller månaden?

Jag har i alla fall minskat 0,5 kg på en vecka :). Inte mycket men åt rätt håll...

/Lizzie

Nu har jag joggat 5.5km och promenerat 6.5km. Det var tungt idag. Tror inte att jag ska motionera mer i dag utan låter kroppen vila till i morgon då jag bara tänkte ta en lång, lugn promenad med vovven.
Har fått igång min sambo nu också, det är bra för han är annars den som köper hem allt onyttigt som jag sedan äter upp. Nu hade han till och med köpt frukt igår. Det som är lite orättvist är att han sjukt nog har en grym kondis samt att han bara behöver klä på sig träningskläderna för att gå ner i vikt och bygga muskler.
Fattar inte hur det kan komma sig när han mest sitter framför en dator på jobbet...

Det var ingen i närheten, och jag hade bråttom :D. Och jag scannar mina varor själv, så jag hade ingen kassa att fråga i heller ;). Så helt obegripligt var det inte. :D

kl

Jag inbillar mig att det syns lite skillnad på kroppen nu efter snart 2 veckor med nya vanor.
Tog en bild den 7/1 så tog en likadan idag och jag tycker det är lite skillnad. Visar den på nyckekbenen för det är där man ser det bäst på mig i ett tidigt skede. Samt att ett par byxor jag mäter efter snart sitter perfekt. Längtar tills dom sitter precis lagom igen.

7/1
2013-01-07_201125-1_50f01b08ddf2b315e804f3d8.jpg

2013-01-11_134927-1_50f01b19ddf2b315da48a4f0.jpg

Det blev 30 min crosstrainer innan idag och maten är skött galant :)
Imorgon blir det något extra så jag kommer ta ett pass till på crosstrainern ikväll för att kompensera redan nu. Vet inte ens om jag hinner träna imorgon då hela dagen är fullbokad.

Det syns ju jättemycket! På mig syns det ingenting alls men jag märker ju resultat när jag springer. Det går bättre nu.

Orättvist alla som kan träna på crosstrainer mm..:)
Min a axlar är skadade efter alla år med otränade hästar som ägarna gullat med istället för att lära hyfs;(
Sen är höfterna kassa..men jag klarar iaf stavgång fast med stavarna kortare än ordinerat.
Vill prova roddmaskin, men har inget gym i närheten.
Men jag har gått ner 20 kg sedan mars förra året ändå. I år har jag gått ner 3 kg:)

Jag skulle träna mig i form för min blåa klänning som jag hade planerat att ha nästa lördag men i stället äter jag mig fet på halstabletter. *Bitter*

KL

Här är en till som påbörjat operation avfettning!

Hösten har varit katastrof så där sket sig allt totalt så nu är det dags att ta tag i livet igen :)
Främst för att jag vill orka rida ordentligt igen så behöver jag både mer kondis och muskelstyrka för att inte börja bli trött efter halva träningspasset, att det trillar av några kilon på vägen gör ju inget :D
Nu är planen att köra spinning varannan dag och utöver det rider jag så gott som varje dag och hundpromenader utöver det.
I februari/mars någon gång när kondisen förhoppningsvis är bättre är tanken att börja jogga de dagar jag inte kör spinning.
När det närmar sig sommaren hoppas jag vara tillräckligt pigg för att börja med lite styrketräning också.

Tack! Då var det inte inbillning då :)

Hur länge har du hållit på nu? Nån skillnad borde du ju se :)

Ca två veckor. Jag är smal på överkroppen och mina ben är smala. Allt fläsk sitter mitt på kroppen. Jag har en skada i magen efter första graviditeten som gör att jag ser konstant gravid ut. Så det är svårt att se någon skillnad.

Jag förvägrades en operation av landstinget och läkaren jag var hos sa att om jag nu fick så ont av att rida så fick jag väl sluta med det.
Jobbade med hästar så det var ju ett rätt stort bakslag.
Nu tänker jag strunta i läkarens rekommendationer och börja träna trots att det gör ont eftersom jag har fått ryggproblem. Förhoppningsvis kan jag spara ihop tillräckligt till en operation så småningom, men jag måste ner i vikt först så att operationen blir så bra som möjligt.

Du kan köra crosstrainer med fast handtag.

Kl;
Gabbi här på Buke har givit mig lite träningstips inför cykelloppet i juni som jag anmält mig till, så nu ska jag lägga till mer träning (mindre och forts strikt kost)

När jag startar loppet ska jag vara 12 kg lättare.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka