Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Verkligen! Kul för er alla!
Själv är jag osäker hur det kommer bli på torsdag :eek::o Men, jag har några dagar på mig att skärpa mig ordentligt :D

*KL*

FNÖRK!!!!! :mad:

Det var SÅ nära att jag klarade min utmaning, till i går hade jag gått ner 0,9 kilo under veckan men idag visade vågen högre så det blev 0,6. I och för sig inte fy skam.

Men mitt resultat hittills i år är då X-0,8...

Å andra sidan är jag rätt nöjd med min löprunda igår, 15 km.

*kl*
Vikt 10/12: 79,8kg
Vikt 1/1: 77,7kg
Vikt 7/1: 76,5kg
Vikt 14/1: 74,0kg
Vikt 28/1: 73,5kg
Vikt 4/2: 73,0kg

7,1 -2,3 kg
14/1 -0,9 kg
21/1 -0,6 kg
28/1 -0,0 kg
4/2 -0,6 kg

Tappat endast 4,4 kilo på denna tid, men jag intalar mig att det är bra att gå ned långtsamt...

23/12 - 80 kg (och jag tror att vågen stod på 79,9 kg den 1/1)
8/1 - 77,5 kg
14/1 - 74,5 kg
21/1 - 73,1 kg
28/1 - 72,5 kg
4/2 - 72,3 kg

Jag har ätit mer kolhydrater den här helgen än på länge, så jag känner mig helt uppsvullen, och det är den roliga veckan på ingång, så jag har nog samlat en hel del vätska verkar det som... Inget roligt, men jag tror siffrorna ser bättre ut nästa vecka. :)
Åh, jag hade hoppats på att vara nere på 71,9 kg idag. Men det kanske jag är egentligen... Jag hoppas det. :)

(Men jag försöker tänka positivt. Även fast jag antagligen har samlat massa vätska, så visar vågen minus. Så det borde väl ändå kännas okej...)

7,1 -2,3 kg
14/1 -0,9 kg
21/1 -0,6 kg
28/1 -0,0 kg
4/2 -0,6 kg

Tappat endast 4,4 kilo på denna tid, men jag intalar mig att det är bra att gå ned långtsamt...

Men,allt nedåt är ju bra!!!!
Har själv tappat mindre denna veckan än jag hoppades,bara -0,1kg:grin:,trots att jag skött mig ganska bra.

Märkte dock större skillnad på jeansen.
De sitter betydligt lösare nu!!!!
Totalt -3,1kg sedan 12/1.
Vill också att det går fortare,men som sagt det går på rätt håll!!!

Nu kämpar vi på allihop,tycker jag!

Totalt -3,1kg sedan 12/1.
Vill också att det går fortare,men som sagt det går på rätt håll!!!
Men vad yrar ni två om? :D Ni har ju gått ned ungefär 1 kg per vecka, båda två. Det är ju mycket! Men fortfarande inom det hälsosamma intervallet.

Jag tycker att ni ska vara supernöjda båda två! :bow:

Själv är jag ruskigt slö och har varje dag sedan senaste invägningen (65 kg i torsdags) legat strax över 65. Jag hoppas att jag tar mig ut åtminstone på en promenad i dag. :cool:

Vad tjatigt! Vad har du gjort för förändringar? vet du varför du inte går ner?

Jag är nu 1 kg ifrån målvikt, väger 63 kg nu. Har mest levt på kesoknäcke, frukt, kokta grönsaker o tonfisk el lax. Utom på helger då jag även käkat godis och druckit vin.

Läste idag om en tjej som gått ned 71 kilo på vad jag fattade som 8 månader. Sjukt snabbt. Mår kroppen bra av det? Då borde jag kunna gå ned mina 20 kg till sommaren...

Det är väl framförallt lättare att behållan nya vikten om det inte går för fort. Sen finns det väl de som påstår att de är skadligt att få ner för fort men huruvida det är vetenskapligt bevisat kan jag inte uttala mig om :laugh:

Min spontana tanke är att vilken viktminskning som helst, i vilken takt som helst, är bättre än 71 kg övervikt.

Jag masade mig ner från 103 kg till 68 kg, dvs 36 kg, på 19 månader. Det var rätt lagom för mig.

Eftersom hon hade så stor övervikt så kanske det ändå är mycket bättre för henne att ha gått ner dessa kilon, men det låter mycket.

Det är nog ingen omöjlighet att gå ner 20 till sommaren men jag tycker det låter jobbigt.

Jag funderar på hur jag ska äta "normalt" för att hålla en jämn bra vikt. Jag tänker mig överlag tallriksmodell, inte överäta, bara äta skräpmat och godis en dag i vecka och då gärna välja en kycklingsallad istället för pizzan.

Inte förbjuda mig något, men kanske försöka skippa ostmackorna så gott det går och köra med kesoknäcke istället, som jag förövrigt är väldigt förtjust i. Frukt äter jag mycket av och tänker fortsätta med det.

Har druckit en del te nu på kvällarna och det dämpar suget lite grann, så kanske jag fortsätter med det, får se.

Läste idag om en tjej som gått ned 71 kilo på vad jag fattade som 8 månader. Sjukt snabbt. Mår kroppen bra av det? Då borde jag kunna gå ned mina 20 kg till sommaren...

Man mår nog inget vidare om man har 71 kilo att gå ner, heller.

Men snabb viktminskning är väl troligen oftare svårare att bibehålla än långsam, eftersom sättet man äter på när man går ner fort inte är realistiskt som matvanor på sikt.

Jag har under hösten med mycket sansade metoder gått ner 7 kilo på fyra månader, men jag hade heller inga 20 kilo att gå ner, så det kan inte jämföras. Min gissning är dock att 20 kilo till sommaren, dvs på fyra månader om sommaren börjar 1 juni, gör att det blir svårt att bli viktstabil på målvikten.

Tack! :)

Har skrivit i tråden tidigare att jag ligger några kilo över matchvikt nu men har åtminstone bromsat uppgången nu. Räknar kallt med att få bort överskottet när jag kommer igång med träningen igen, vilket är farligt nära nu. :D Har gått några mil i veckan senaste tiden, var ute massor (åkte slalom, gick uppför ett berg och lite annat) förra veckan och börjar faktiskt få lite energi igen efter sjukdomshösten och blodbristen. Planerar att börja springa i helgen, längtar som tuuuusan!

Här står vågen i princip still denna vecka, men jag har börjat mäta fläsket på magen och döm om min förvåning när det visade - 5 cm !!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka