Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Om jag tänker på träning i viktminskningssammanhang, tänker jag bara på den träning som går utöver min vardagliga standardmotion. Dvs jag för inte in stallarbete, ridning eller promenader till/från jobbet och liknande. Allt sådant gör jag ju exakt likadant oavsett om jag för övrigt går upp eller ner i vikt, så det känns lite konstigt att plötsligt låtsas att det skulle vara viktminskningsfaktorer.

För min del är promenaderna till och från universitetet "extra" eftersom det är såpass långt att det känns mer naturligt att åka buss eller cykla dit. Nu väljer jag att gå i stället, eftersom det ger mig "gratis" motionspass som dessutom inte kräver att jag ställer mig i duschen efteråt, jag har svala kläder så att jag inte blir svettig trots att jag går fort. Ibland tar jag dessutom omvägar för att få mer träning - idag blev det nio kilometer och en kaloriförbrukning som motsvarar åtminstone 6 kilometer lättare löpning.

I övrigt är jag nöjd nu, för jag har tvingat mig ut på en promenad a 70 minuter. Det må vara trögt innan man kommer iväg, men när man kommer hem känns det underbart!
Det här sparkade ut mig på en liten löprunda på eftermiddagen. Jag kände mig piggare redan efter att jag hade bytt om. :) Tyvärr hade jag klätt mig i varmaste laget plus att jag fick lite ont i magen. Men luft och dagsljus är aldrig fel, inte heller vardagsmotion.

Så tack, Fraggel! :laugh:

Jag tog min vanliga milrunda i skogen det är väldigt avkopplande men jag vill inte säga att jag går särskilt snabbt just nu precis. Men lite gör det nog i alla fall inbillar jag mig...

7 dagars tröstätande har lagt sig på rumpan. Tänker inte väga mig dom närmaste dagarna men jag känner att jag har gått upp snabbt.Dessutom har jag tränat minimalt 2013 pga den jävla skiten kroppen har drabbats av. Men jag tränar ALDRIG med halsont. Har skärpt mig med maten och hoppas att det gör något iaf tills jag kan träna igen.

*Kl*

Vågen visade - 0.9 kg denna vecka! Sen den 2/1 så har jag gått ner totalt 3.8 kg. :laugh: Visst kan jag önska att det ska gå fortare men jag har ätit onyttigt nästan varje helg så jag är supernöjd med resultatet. =) Mitt mål är tio kg ner till och med sista maj så nu är det 6.2 kg kvar. Inte alls ett omöjligt mål. :)

*kl*
Är det ok haka på fast man inte vill uppge startvikt :D

Iallfall (efter att jag upptäckte min tankevurpa) så har jag gått ner 1,2 kg sen förra onsdagen
:banana:

Kör LCHF-Forum med Monique Forslund och appen Shape Up (suverän och helt gratis i grunduftförande som räcker gott och väl)

Blev bara 20 minuter promenad. Halkade omkull och skrapade upp knäet rejält. Dessutom drog jag med barnvagnen som lutade framåt, men lilltösen mår fint. Hon låg ju välskyddad där inne me kudde/åkpåse med mera.

Aj aj, det var inte bra. Tur att det gick bra för lillan och hoppas att knäet läker fort.

Skönt att man inspirera någon :D
Eller hur! :D
Blev bara 20 minuter promenad. Halkade omkull och skrapade upp knäet rejält. Dessutom drog jag med barnvagnen som lutade framåt, men lilltösen mår fint. Hon låg ju välskyddad där inne me kudde/åkpåse med mera.
Usch då! Hoppas du inte slog dig alltför mycket och tur att lillan klarade sig bra.

*kl*

Dagens matintag består av inte alltför imponerande en portion havrgrynsgröt med lingon och mjök i morse samt en morot nu för en kvart sen. :o Utöver det en stor kopp te och en kopp kaffe. Det var inte meningen, men jag var tvungen att bli klar med min hemuppgift. Nu ska jag äta middag. Ingen motion i dag heller utöver kånkande av bilbatteri samt skottning av blötsnö.

Grå, sur grinig dag som jag gärna hade velat äta mig ur. Sprang ifrån den i stället. Känns bra! :banana:

23/12 - 80 kg (och jag tror att vågen stod på 79,9 kg den 1/1)
8/1 - 77,5 kg
14/1 - 74,5 kg
21/1 - 73,1 kg
28/1 - 72,5 kg
4/2 - 72,3 kg

Jag har ätit mer kolhydrater den här helgen än på länge, så jag känner mig helt uppsvullen, och det är den roliga veckan på ingång, så jag har nog samlat en hel del vätska verkar det som... Inget roligt, men jag tror siffrorna ser bättre ut nästa vecka. :)
Åh, jag hade hoppats på att vara nere på 71,9 kg idag. Men det kanske jag är egentligen... Jag hoppas det. :)

(Men jag försöker tänka positivt. Även fast jag antagligen har samlat massa vätska, så visar vågen minus. Så det borde väl ändå kännas okej...)

Tycker det är strongt! Att gå ned i vikt är ett långsiktigt prosjekt.
Men det är ju peppande om man gør något litet hopp i rätt riktning någon gång.
Själv går jag baklänges... :eek:

Netika
7/1 117 kg (start)
14/1 115 kg
28/1 113 kg
4/2 114 kg :eek:

Hade ingen lust att skriva i måndags. Vart så førnøyd med veckan. Blev helt som jag planlagt, också att unna sig något extra, åt ett par pannkakor och ett par pizzabitar på lørdagen, mat som jag annars håller mig undan.
Men det var ingen upplyftande vägning....
Därfør har det tatt mig till i dag innan jag kom mig før att skriva...
I kväll ska jag planlagt gå ut och äta en riktigt god middag.
Fram till i dag har jag bara haft fokus på "uppgiften".
Får se på måndag hur det ser ut.
Nu får jag inte tappa sugen...

Tränar inget här heller, men jag är väldigt imponerad av er som gör det! Stor eloge till er :laugh:

Är nyttig här ikväll, sitter o käkar pomelo som jag aldrig smakat innan och så lite te till det. Är annars ingen tedrickare men tycker det passar när man försöker gå ner i vikt då det värmer upp en frusen kropp plus att det stillar sötsuget.

Är det någon som vet om det är farligt att äta mycket mejeriprodukter? jag äter keso och filmjölk varje dag. Förut åt jag ost varje dag men det har jag (nästan) slutat med. Sen blir det lite kvarg med men det kanske jag slutar med, var inte så gott.

Senast ändrad:

Jag känner mig fetare än någonsin i dag men jag har inte ätit massa gott så det är nog bara svullen mage på grund av dureferonen. Jag jobbade i stallet i dag och åkte sedan och red för andra gången i år. Tog en väldigt kort joggingrunda på tio minuter för att testa konditionen och den är fortfarande piss. Till sist tog jag en promenad hem från långholmen när jag hade parkerat bilen. Sammanlagt har jag gått åtta km.
Nu ska jag gå och lägga mig! God natt på er!

Jag har just kommit på att det är toppen att banta :banana: och även förstått varför tjockisar förblir tjockisar. :idea:

För att nå upp till dom där 1300 kalorierna man ska äta,så har jag nu ätit ,citronkex,semla och varmkorv :eek:

Så vad gör jag för fel? Dock kan jag konstatera att det var/är inget större fel på mina kostvanor,men fortsätter jag banta så blir det det :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka