Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Vad duktig du är :).

dobbis:Finns godare bars för jag håller med dig om att nutriletts inte är godast.
Jag gillar dock nutriletts blåbärsshake:).

Kul att ni hängde på mitt prat om Vårruset! :laugh:
Jag finns ju också som sagt i Sthlm så då är vi ju några stycken..
Jag måste dock vänta ett par veckor med att springa pga ont i benen men jag tränar på cykeln på gymmet så länge!

kan också förtydliga att jag inte kommer rusa runt vårruset..utan det kommer bli joggning i lugn takt! haha.. :laugh:

och jag får kväljningar bara jag hör kombinationen nutrilett+choklad+banan :eek:

Så olika det är :rofl:

Åh det där måste jag prova att göra någongång ! Älskar både keso, banan o hallon, ägg är väl sådär :p

Vet någon vad man kan räkna med att en köpt kycklingsallad innehåller? jag tog bara hälften av currysåsen.. min kära make hade köpt, gud vad det var gott! :d

Neeeej kom på att det är naturdiet! Inte nutrilett :rofl:

Aja, den är iaf hur god som helst och mättar allt mitt sötsug varje gång :d

Det smakar ju inte ägg, äggen håller ju bara ihop pannkakan ;) Så det tycker jag att du absolut ska prova!

Ang kycklingsalladen så beror det ju helt och hållet på vad det var i. Bulgur eller pasta? Var kycklingen marinerad? Hur mycket är "hälften av currysåsen"? (dressing är för övrigt det värsta så förmodligen är inte salladen så "farlig", men dressingen är en stor bov!)

Härligt! Jag kan tänka mig att börja jogga direkt, men det kanske inte är någon som vill jogga med mig nu när jag blir andfådd och trött efter en meter. Jag kanske behöver komma igång lite själv först. Jag har i och för sig en elak hund som jag promenerar med dagligen om det är någon som vill hänga med på skogspromenader. Alltså hon är inte dum mot människor bara osäker kring hundar hon inte känner.
Läkaren har inte hört av sig i dag heller vad gör man?

Tyvärr är det ofta mycket kalorier i köpta sallader. Med marinerad pasta i har jag sett upp till över 700 kalorier. Så det beror på vad det var i.

KL

Tacos idag. Som jag har längtat! Nu är jag så mätt att jag avlider, så ska se "Stockholm brinner" och "Chicago fire" innan jag drar ut på en löptur.

Är lite småsur för att jag inte hittade hur mycket kcal det var i soyafärsen förrän jag redan tryckt i mig tacosen, den var nästan i nivå med chips, så fick i mig typ 400 kcal bara på färsen :grin: Men men, det var värt det!

Fått i mig 163g protein idag enligt Shape up :o

Har en tendens att vräka på med grönsaker, så det gick inte riktigt att stänga tacon :angel:
tacos_007_512517b1ddf2b32cf52c05b0.jpg

Nu har jag cyklat 50 minuter på motionscykeln i en hiskelig fart. Känns skönt nu när jag duschat och tycker jag varit duktig :banana:

Härligt.
Själv har jag blivit snorig. Det enda jag inte ha varit under dom fem veckorna jag har haft ngn skit i kroppen. Och hostar hårt. Men jag är tacksam att jag inte har ont i halsen.

*kl*
Jag hoppar in i tråden!

Hittar dock inte sista listan så kan inte lägga in mig där.
Startvikt: 65 kg
Målvikt: 53 kg
Längd: 163 cm

Vill i alla fall ner under 58 kg, då gillar jag min kropp. Men 53 kg är optimalt.

*kl*

I går sprang jag 5,5 km och det var ett sådant där pass när det känns som att man kan springa i evigheter. :love: Tyvärr skulle jag ju in på affären så jag fick stanna när jag kom fram till den. Jag hade ju kunnat springa en runda däromkring bara för att, men jag var tvungen att snabba mig på för att hinna hem och plugga.

I dag däremot har det bara blivit en kort rask promenad, max 1,5 km, och omkringtraskande på stan. Dessutom har jag inmundigat Afternoon tea på Grand Hôtel samt ett glas Pol Roger så jag tror kaloriintaget väger över utgifterna i dag. :D Får väl vara min belöning för att jag har klarat mitt delmål med 0,7 kilos marginal.

Nu dricker jag ytterligare en kopp te. Jag behöver ingen middag. :cool:

KL

Dagens lunch blev banankaka kryddad med kanel, serverad med keso, banan och hallon.

2 ägg
2 bananer (en halva till serveringen)
hallon
Keso

Mosa ihop ägg och bananer, stek på medelvärme till den blivit nästan genomstekt (för att den ska hålla ihop när man vänder den), stek klart på andra sidan. Servera!
(Tips är att steka mindre pannkakor i en liten stekpanna, risken är mindre att de blir "pannkaka" ;) då)
bananpannkaka_011_5124cedc9606ee698b2f94d2.jpg

Mums vad gott det ser ut!

kl

Och idag till bloggen var det dags att ta ett nytt kort på mig i mina "nya" byxor, ett par kostymbyxor som absolut inte går att fuska sig till att få på sig. För dom har ingen stretch eller liknande i sig ALLS.

Och alltså, jag är chockad. Egentligen ska jag bara prova dom 1 gång i månaden, men jag ska göra det den 20:e, och nu blev det ju rätt tätt inpå min startbild, men jag ville få datumet rätt direkt. Och kolla.... Alltså jag förstår det inte. Jag fick INTE upp byxorna något mer än på första bilden när jag tog den, jag lovar. Jag försökte dra men det gick bara inte.

TVÅ veckor har alltså det här hänt. Och jag har bara gått ner ca 700 gram på den tiden. Så det är inget massivt viktras direkt, men bilderna talar ett tydligt språk... :)

byxor2_5123db69ddf2b32b75b0c688.jpg

Härligt att kunna mäta skillnaden på något sätt när vågen inte är rättvis!
Snyggt jobbat!
Märker också stor skillnad på kläder.Mkt av mina gamla kläder sitter väldigt löst efter - 6,1kg!

Och jag har provat något nytt,bantningsprodukter :eek: :D
Nutrilett bars (tror jag dom heter) blä........smakar som mjuk klikaka med jordnötsmak och en vidrig eftersmak,men har jag nu köpt dom så ska dom ner,även om det ska ske med nypa för näsan o kräkhinken i andra handen,snabbt nersköljt med vatten.
Och när dom är slut så provar vi inte det någon mer gång :idea:

Men,vad olika man kan vara!
Jag har provat Nutriletts brownie bar när det inte funnits tid till bättre lunch och jag tyckte den var helt ok!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka