Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Hmm jag har för mig jag läste en artikel om p-spruta och viktuppgång. Var själv inne på att skaffa det, men avstod.

Det är ju eg inte så att man går upp i vikt av bara sprutan utan att den gör att man blir mer hungrig. Så det handlar ju till viss del om karaktär, som vanligt.

För mig så är det i princip p-spruta eller migrän och huvudvärk flera gånger i månaden. Så valet är egentligen ganska enkelt.

Farmors migrän blev snällare efter att hon fått pappa så tja jag får väl hoppas på det, annars blir det väl sprutor igen sedan.

4/2 30.0kg från målvikt :crazy:
11/2 28.2kg från målvikt, - 1.8
18/2 28.5kg från målvikt, + 0.3
25/2 30.0kg från målvikt, + 1.5 :cry:
4/3 29.0kg från målvikt, -1.0
11/3 31.0kg från målvikt, + 2.0 :cry:

Har varit så svullen i kroppen att jag har ont i lederna, får ont av att vara still mer än 10min eller om jag blir det minsta kall.

Det är så jävla hopplöst just nu. Jag är rätt säker på att det är totalt hormonkaos men det gör mig ledsen och uppgiven och att låta bli att äta då är inte så lätt "för det spelar ju ändå ingen roll".

:cry:

Det pågår ett konstant krig i min hjärna mellan sockersuget och tja intelligensen som VET att jag måste lägga av.

*KL*

Jag har pausat mina viktminskningsförsök och försöker se till att bara hålla vikten. Jag blev helt enkelt väldigt låg och håglös och började fundera på om jag hade åkt på en depression. Men jag behövde mer mat.

Nu känns det bättre igen, och jag är dessutom igång och tränar efter min avåkning med spräckt revben som resultat. Så de närmaste två veckorna blir det äta, springa, skriva hementor. Sen får vi se.

Ehum, jag har ganska mycket stretch i mina kläder så det är inga större problem. :D Nej, men den största förändringen för mig är att jag numera har storlek 27 istället för 28-29 i jeans (jag vet att jag tidigare har varit uppe på 30 och t.o.m. 31 men de är bortsorterade för länge sen). I överdelar har jag alltid kunnat ha 36, antagligen för att det satt sig fram på magen och den kan jag ju, som sagt, hålla in. Men nu när jag har gått ner lite sitter såklart topparna i 36 och S bättre än när jag vägde 66+.

Med andra ord: Eftersom jag inte köpt större kläder när jag vägt lite mer kan jag fortsätta använda de kläder jag har. Vissa skjortor som jag köpt när jag vägt lite mindre har jag inte använt nu när jag vägt mer, men kan åter börja använda dem.

Jag tycker inte heller om att köpa kläder, som kanske märks! :D

Nu har jag läst i kapp! Vad duktiga ni är! Fantastiskt! Själv är jag så sjukt trött hela tiden men jag tror att det är stressrelaterat samt årstidsrelaterat. Har dock tagit mina promenader dagligen på en mil och det känns som det håller igång mig. Nu gäller det bara att få lite energi! Jag orkar verkligen ingenting...
Har börjat äta nyttigare men i dag när jag kom hem hade sambon fixat mousserande och en tvårätters middag... Vad gör man? Han är en feeder ;)

Nu har jag cyklat trettio minuter ikväll. Råkade överäta 270 kalorier ungefär. Det blir så knäppt när man är iväg på barnrytmik vid den tiden som är min lunchtid egentligen så naturligtvis köpte jag fika där (Kaffe och macka).

Dock ser det bra ut inför vägningen på måndag. Om jag nu bara sköter mig resterande dagar!

Eftersom jag inte köpt större kläder när jag vägt lite mer kan jag fortsätta använda de kläder jag har. Vissa skjortor som jag köpt när jag vägt lite mindre har jag inte använt nu när jag vägt mer, men kan åter börja använda dem.

Jag tycker inte heller om att köpa kläder, som kanske märks! :D

Aha. Jag har vägt som jag gjorde förut i 20 år ungefär, så några sparade kläder i mindre storlekar sedan förut har jag inte. Det känns ju som något av ett lyxproblem att gnälla över att kläderna är för stora för att man har gått ner i vikt, men alltså, alla mina byxor sitter sämre nu än förut.

Så snart det inte är säsong för långkalsonger längre, kommer det även att märkas att alla ridbyxor är för stora, och de är dessutom betydligt dyrare per styck än jeans och andra byxor.

*kl*

NU var det länge sen jag skrev något här. Mycket eftersom hela min viktminskning vände till en viktökning istället :mad: Jag kom hem till stan igen i början av februari och i samband med det fick jag världens ryggskott/problem med SI-leden/ont i ryggen som FAN.. Hela februari har gått åt till att försöka få ryggen att sluta vara så arg på mig. Jag har enbart gått promenader i snigeltempo (ryggen ville inte gå snabbare än så), så jag fick inte upp nån puls och sen blev det en del skräp från affären.

Till på köpet fick jag för mig att jag skulle sluta snusa, så nu har jag varit snusfri i snart 6 veckor, hejja mig!

Nu är jag "frisk" från ryggontet och har börjat besöka gymmet varannan dag, jag varierar mellan att gymma, gå på olika pass. Sen har jag ökat takten på promenaderna, målet är att bli svettig med hyfsad puls, för att förbränna lite på dem också.

Den största förändringen jag har gjort är maten. Jag äter var 2-3:e timme, väger maten någorlunda noggrant och försöker få i mig mer proteiner än kolhydrater. Kvarg och keso är något som går åt i massor här! Jag kommer nog att unna mig godsaker ibland, men inte alls i samma utsträckning som tidigare, jag har en 15 kilo till att börja med att gå ner, sen får vi se hur mycket mer än så jag behöver gå ner :)

1 mars 60.5 kg
8 mars 60.2 kg
15 mars 59.3 kg

Kändes skönt att det iaf var 9 hg och under 60 kg.

Men det är ju superdupertoppenbra! :banana:

Ja, jag är jättenöjd med beslutet! Jag sparar massor av pengar, mycket för att snuset är så dyrt men också att det innebär att jag inte behöver åka till affären stup i kvarten :)

Tyvärr ledde det här ju också till att jag gått upp några kilon till. Men nu har jag nog lyckats få bukt med det värsta sötsuget och nikotindjävulen dyker upp allt mer sällan numera, riktigt skönt är det!

kl

Nu börjar det gå mycket bättre här igen :bump:. Imorgon får vi se vad vågen säger, men jag hoppas såklart att jag har hållt mig under 70 kg nu. Jag vill iallafall vara nere på 69,8 kg "på riktigt" imorgon. Jag hoppas att jag är det :bump:

Igår märkte jag en mycket rolig sak. Jag tog på mig mina jeans som jag köpte då i december, när jag var som allra störst. Och dessa satt TIGHT.
Jag har använt dom ett par gånger efter det, men har då inte märkt någon skillnad i hur dom sitter. Men, igår. Jag tog på mig byxorna och insåg hur himla lätt det var (ett par snooortighta jeans). Plättlätt. OCH dom var förstora i midjan. Jag kunde få plats med båda mina armar i byxorna också :rofl:

Dagens form.... Om jag bara får tummen ur och börjar träna ordentligt kommer det ju gå fort som sjuttsingen att nå min form. Så varför gör jag det inte bara? :mad:

foreefter_zpse70cb2ab.jpg

Tack! Ja, jag har letat efter bättre bilder än den högra, men inser att jag inte tagit någon :eek: Så den fick duga. Har kameran uppsatt på stativet konstant för att påminna mig om att ta bilder :D

Välkommen i klubben. Jag har skrivit uppsats tolv timmar i sträck. Om matlagning, dessutom...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat