Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Idag är jag glad för nu har jag tappat ett kilo sedan förra veckans vägning. Totalt tappat 8,2 kilo nu. Det känns underbart! Snart tappat hälften!!!

Våga vägra vägning ;) så jag sket i det,känner mig som en spärrballong och vill inte förstöra det goda humöret.

KL

Jag har handlat mat, rensat ut gammal mat och påbörjat min nya vecka. Känner att jag fått en ökad "vardagsmotion" men har än så länge inte fått in någon regelbunden "träning" i schemat. Rider för tillfället fyra dagar i veckan, gör bicepcurls varje dag och går en del i skolan då vi är i stallet från 8.30-16.00. Enda negativa med fördjupning är att jag fått i mig en del mackor med messmör senaste veckan :angel: Skärpning på det!

Efter en och en halv vecka med träning känns det äntligen som att det håller, ingen ny förkylning. Unnade mig en liten millshake i söndagens men i övrigt har jag skött mig så jädrar om inte vågen visar ner på fredag.

Det känns som om jag står och pendlar mellan 69,8 och 70,3 varje dag nu. Jag är väl visserligen glad över att det håller sig där, och inte går högre upp, men det känns ju snudd på omöjligt att ta sig under 70 "på riktigt" nu. Men, jag vet. :p Jag är bara otålig, det är ju faktiskt bara en vecka sedan 6:an visade sig för första gången på flera år.

Jag behöver skaffa lite tålamoood...

Är man lite knäpp om man drömmer att det är måndag igen, såhär när det bara är onsdag? Anledningen till att jag drömde det: jag fick gå på zumba igen. :rofl: Jag vaknade skiiitglad, och så såg det liksom inte ut som om det varit helg här hemma (det brukar vara lite mer ordning då :angel: ), och så kom jag på det.. Neeej, det är ju bara onsdag. :p Zumba är min grej tror jag.

Hej! Nu har jag inte hunnit läsa ikapp men jag har hittat vågen och har faktiskt inte lyckats gå upp någonting att snacka om. 75.3kg stod vågen på och det känns riktigt bra med tanke på att jag har misskött mig så bedrövligt ett tag. Minns inte vad jag vägde sista gången jag vägde mig men jag tror att det var 75.1. Nu ska jag skärpa till mig igen och ta mig i kragen och börja springa.
Vi hörs!

Här finns det bara Zumba två dagar i veckan, måndagar och onsdagar. Men på onsdagar är jag alltid på mitt extrajobb, så då hinns det inte med tyvärr. :)

Ok synd. Här finns det olika organisationer som driver gruppaktiviteter så då finns det ju många tillfällen att välja på.

Du kan inte köpa DVD:erna då, och köra Zumba hemma? Särbon köpte det för en tid sedan och det var ganska roligt att stå i vardagsrummet och försöka göra de där rörelserna. :D Min, och framförallt hans, koordination var inte den bästa. :rofl: Men svettades gjorde vi iaf!

Nu har vi inte kört på flera månader men han pratar om att börja igen så då hakar väl jag på om han tränar det när jag är där.

Senast ändrad:

Jag har varit ovanligt slö senaste veckan. Löpningen vilade jag ifrån mellan måndag till söndag förra veckan; då gav jag mig ut på en tur med svägerskan. Vi kämpade oss upp för en mördarbacke och var mäkta stolta när vi kom upp! På hemvägen kände vi oss oövervinnerliga och utökade rundan med 1 km och landade till slut på drygt 6 km. Härligt! Utöver det har jag tränat lite styrketräning med särbon men det har varit dåligt med konditionsträning.

Trots det, och trots godsaker (ja, det fortsatte i helgen pga födelsedagsfirande bl.a.), fortsätter vikten att minska. I morse vägde jag 62,3 men vi får se vad det står på vågen i morgon bitti.

*Kl*

Hoppar vägningen denna vecka. Känner att det inte går åt rätt håll. Jag är trött, energilös, omotiverad och har ett extremt godissug. Allt känns tungt och trist. Borde ju vara tvärtom nu när våren börjar närma sig... Skippar kaloriräknandet helt denna vecka och hoppas att energin återvänder snart.

Startvikt (10/1): 66,2 kg
Delmål 1: 64 kg (uppnått)
Delmål 2: 63 kg (uppnått)
Slutmål: <62 kg

16/1: 65,8
22/1: 65,0
31/1: 65,0
7/2: 65,3
14/2: 64,4
21/2: 63,7
28/2: 63,5
7/3: 63,1
14/3: 62,6
- 0,5

Totalt: - 3,6 kg

Andra delmålet uppnått. För lite motion senaste veckan som sagt, men jag promenerade i alla fall ca 35 min i går på väg från jobbet. Åt alldeles för mycket mat i går men jag hade ju lagat pasta med en gräddig sås, och parmesan - det gick inte att motstå. :D Tre portioner senare önskade jag nästan att jag kunde kräkas på kommando. Jag var fortfarande mätt i morse. :p

Jozze och andra som bara har några få kilo att göra er av med: hur funkar det här med kläderna för er efter viktminskning?

Jag har bara gått ner så där 5-7 kilo, jag har inga planer på att gå ner mer, och alla mina jeans är för stora och kavajer och andra plagg som någorlunda ska följa kroppens konturer sitter fult.

Detta irriterar mig mycket, för jag avskyr verkligen att köpa kläder. Samtidigt känns det lite feltänkt att äta upp sig igen bara för att slippa köpa en massa par jeans och lättare sommarbyxor och nya kavajer.

De nya kläderna kommer att vara snarlika de gamla, så det är helt enkelt inte roligt att köpa dem och jag hade gärna använt pengarna till något roligare.

gnäll gnäll gnäll

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V