Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kl
Har varit in i en till svacka sen jag började med viktminskning och motionerande. Kom igån så bra tyckte jag med framförallt motionen där jag kom igång och tom orkade jogga rätt långa sträckor för att vara mig. Tyvärr var inte kroppen redo för den aktiviteten så benhinnor och knän inte orkade med. Har varit nästan 2 veckor utan motion. Har dessutom jobbat knäppa tider så promenader har inte heller funnits tid för.
Igår kom jag ut på en 2,5 km runda med lite jogging och idag mín vanliga runda på 4,8 km. Tog skoterspåren som löper paralellt med vägen långa sträckor och de var perfekta att jogga i. Så nu är jag förhoppningsvis på G igen med motionen.

Maten är ett kapitel för sig men har skärpt till mig i helgen så nu känns det som jag har motivation där med. Vågen har tack och lov stannat på 69-70 kg.

kl

Åh :bump: :banana:
Idag visar vågen faktiskt 69,5 kg :D. "Bara" 0,3 kg sen förra veckan, MEN det borde nu betyda att jag har lämnat 70-strecket "på riktigt" :banana:. Visst, just nu kan jag ju hamna där om jag är svullen osv, men jag är inte där "egentligen" om jag sköter mig nu. Så himla härligt :D :bump:

Denna veckan vägde jag mig av ren nyfikenhet,trots att jag känner mig lika tjock och uppblåst som förra veckan (vägrade då väga mig)
Och jag har fastnat på ca 75 kg :devil: ,3:e veckan i rad,vad göra :confused:

Wooohooo!

-1 kg även denna vecka. Totalt 9,2 kilo sedan nyår. Det känns grymt jag är nästan halvvägs. Bara 10,8 kilo kvar! :banana:

KL. I dag har jag ballat ur helt. Blir så trött på mig själv.

Känner igen mig i det flera skriver om att balla ur....
Här går det så där just nu,men i alla fall ingen uppgång och kläderna sitter ännu lösare eller rent av går inre att ha!
-8kg gör i vart lite skillnad!
Väntar nu bara på op-tid,förhoppningsvis i april,sedan ska ryggen bara läka också (3-4 månader) så ska det tränas här också!

*kl*

Grattis till er som har sett resultat och heja heja till er som kämpar!

Här vet jag inte vad som har hänt! Jag har blåst upp som en ballong och helt plötsligt ökat på drygt två kilo! :o Nog för att jag har ätit en hel del kolhydrater senaste tiden, men det här tycker jag är en lite väl överdriven reaktion. :p Kanske går jag igenom någon hormonstorm och det blåser över om någon vecka. Jag får väl avvakta och se. Och skärpa mig. Det kanske är så också att mitt lite för utsvävande leverne till slut har gjort sig påmint. :angel:

*knapplån*

Hej alla kämpande viktminskare!
Jag var stammis i Viktväktartråden i höstas men den verkar ha somnat in så jag hakar på här. Jag gick ner drygt 10kg i höstas från 79,2 till omkring 67kg. Under våren har jag åkt jojo runt 68kg och idag vägde jag in mig på 69.6kg. Nu är det dags att klättra ner igen så här är mina siffror:

Nuvarande vikt: 69,6kg
Målvikt: 62kg
Längd: 165cm

Jag går efter Viktväktarnas Propointsprogram, nu kör vi så det ryker, peppar och peppas och delar recept och framgångstips!

Haha, jag var tvungen att fota mig idag när jag tog på mig mina lite förstora jeans. Det var dessa som satt TIGHT i januari, det var inte helt lätt att ens knäppa dom. Nu ... får jag plats med en arm eller två i byxorna också. :D :banana:

2013-03-19_095705-1_51487203ddf2b31938a9db34.jpg

Här går det helt OK, men jag har ingen möjlighet att väga mig på fredagmornar för det finns ingen våg på hotellet, och gymmet har bara en gammal mekanisk våg. Men jag kämpar på och försöker välja OK grejor. :p

Insåg att jag inte behöver packa med denna kjolen i väskan, för nu för tiden faller den av.. Det är en stum kjol, ingen stretch och jag drar alltså inte ut den.

2013-03-14171010_zps9aed5fbb.jpg

På fredag åker jag hem och sedan blir jag hemma i två veckor, ska bli spännande att se "på riktigt" hur det gått med vikten.

Vad duktiga ni är! Jag trappar upp farten nu. Försöker hålla högre tempo på promenaderna än tidigare och lägger in lite jogging här och där. Tänker skynda långsamt, tror att jag tog i lite hårt från början. Glömmer bort att jag är sjukt otränad... Hoppas på att klara av att gå ner fem kg till sommaren. Ska dock ha lingonveckan om några dagar och kolhydratsuget är vansinnigt stort.

Tack allihopa! :banana: :D
Det känns helt galet att jag har gått ner 11,3 kg nu :bump:. Vågen just idag säger faktiskt 68,7 kg :banana:, och startvikten i januari var 80 kg. :)

*Kl*

Vad duktiga alla är! Här går det fortfarande inte alls. :p Jag har så mycket inbokat denna månad (fest, semester, kryssning) att det blir en omöjlighet att gå ner. Jag satsar på att försöka hålla vikten istället och motionera mycket.

kl

Idag är jag glaaaaaaaaaaad!! :D 69,9 kg stod vågen på imorse, välkommen tillbaka 60-talet! Woho!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka