Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner att jag skulle behöva lite hjälp/råd om maten,efter snart en vecka börjar det kännas enformigt och dom konstigaste blandningarna uppenbarar sig på min tallrik
Dagens lunch tex,sallad på tomat,gurka,sallad,purjo,till det 1/4 dl kokt ris,en halv (viskar) burkmorötter,och lite stekt kyckling.
Jag tillhör dom riktigt kräsna (kan nog konkurera ut matmissbrukares son i en anna tråd)
Jag äter inte fisk.
Inga sura/mögliga/gryniga mjöklprodukter.
Och sållar bland grönsakerna.
Min pappa tror att jag fortfarande bara äter makroner o korv
Är tex potatis ok eller inte? I min värld tillhör den dom nyttiga "grönsakerna"
Knäckebröd får man äta det?
Hjälp!
Åh,jag älskar dig!
Äter både kalopps/dillkött och så älskar jag potatis i alla former.¨
Japp jag slår sonen på farten då jag vill ha varm mat
Korvstroganof går oxå ner,men i den är det ju både ketchup och en skvätt grädde (i alla fall i min )
Kollar knäckebrödet i morgon,gillar vasa husman o frukostknäcke.
Vad gäller mjölkprodukter så är det bara mjölk i kaffe,potatismos eller grädde till tex efterrätter (och dom är ju banlysta) resten klara jag mig utan.
Men nu känns veckan framför mig lite lättare! Tack alla goa bukar![]()
potatis innehåller 78 kcal/100 gram och ris och pasta 350/100 så jag försöker att äta mer potatis istället.
Jag kan tipsa om att äta allt som består av deg så fullkorn som tex i knäckebröd, pasta och cous cous, annars naturliga produkter som potatis, ris osv. kan du äta lugnt av, om du inte ska hålla någon LCHF-diet el liknande.
Gällande kolhydrater alltså, som alla dessa är
En flaggning när det gäller potatis är att en stor anledning till att den innehåller så lite energi är att det till största delen är vatten, vilket också innebär att en relativt liten potatis väger rätt mycket.
En potatis som bara är en aning större än ett vanligt ägg väger runt 85 gram. Det går således att föräta sig även på potatis om man inte håller lite koll.
//Jenny - som älskar potatis.