Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

KL

Går endast rundorna med vovven idag och taggar upp mig för att gå på jobbgymmet i morgon på lunchen. Siktar på att komma dit och röra mig en halvtimme alla dagar denna vecka. Det är ju så olika vad jag klarar men gåbandet ena dagen, roddmaskinen andra, cykling tredje osv. Jag tror huvudsaken man gör ngt, eller tänker jag fel?

Det mesta med viktminskning hänger faktiskt på maten. sköter du bara den så kommer du gå ner utan större träning. Räkna bara all träning som plus, inte som ett måste. ALL träning bra. om du så bara byter hissen mot trappan.

kl

Duktiga ni alla är! :D
Här går det också bra.. Åt dock chips igår, men hade bara köpt ett sånt litet chipsrör, så jag kunde bara äta 40 gram. Vilket ju inte är några mängder, så det anser jag vara OK. :) Hade inget sug efter mer heller, men hade jag haft en påse hade ju garanterat ätit minst 150 gram, antagligen hela påsen...

Jag försöker komma fram till vad som är en "normal portion". Och det börjar bli bättre. Att inse att man klarar sig och blir nöjd med mindre än hälften av vad man ätit tidigare om åren är lite skrämmande... :o

Så, jag försöker nu:
- Äta lååångsamt. Och tugga ordentligt.
- Äta små tuggor.
- Inte ta mer än 2 dl pasta/ris
- Fylla halva tallriken med grönsaker

:bump:

Om det var Pringles du köpte så innehåller dom 10 kcal per bit. I alla fall förr när jag räknade. Då räknade jag alla chipsen först och kollade noga hur många kcal det blev.
Så om man vill äta chips utan att räkna ut innan så är dom enkla att bara ta av, man märker fort att det inte är värt att slösa 100 kcal på 10 ynka chipsbitar..

Det va det gymmet jag menade :) Hoppas du gillar det!

kl tråden blir så väldigt lång när hela listan kopieras vid varje ny deltagare ska man kanske nöja sig med en uppdaterad lista varannan dag? och att dom som vill vara med bara skriver sin vikt och sina mål så läggs det till vartefter?

heja på nu alla duktiga :bump:

Stackars dig. Det är inte kul att bli sjuk i samma sekund som man ska sätta igång med träningen... Hoppas att du snart blir frisk.

Det mesta med viktminskning hänger faktiskt på maten. sköter du bara den så kommer du gå ner utan större träning. Räkna bara all träning som plus, inte som ett måste. ALL träning bra. om du så bara byter hissen mot trappan.

Ja precis.. så tänker jag ju oxå.. och hinner jag endast 20-30 min på min lunch så är det bättre än ingenting.. Från början bestämde jag mig för 2 veckor rivstart med måltidsersättning.. nu är jag inne på andra veckan och jag ska festa till ordentligt med LCHF-paj nästa helg :D

Yes, det var pringles. 40 gram innehöll ca 200 kcal. Det är mycket, men jag tycker det är värt det. :) Iallafall ibland, och då får jag tänka på att äta lite mindre kolhydrater den dagen bara så spelar det ingen roll. Jag har hyfsad koll på kalorierna, men kommer aldrig räkna ordentligt för det mår jag inte bra av. :)

Problemet med det är ju att det är någon som måste ta tag i att gå tillbaka och lägga in alla, det tar ju massa tid. :) Så även om tråden blir lång, så är det väl snällast (och enklast) om man lägger till sig själv?

Härligt! Jag lever på era resultat ett tag till, för förkylningen (influensan?) ger inte med sig...

Ser helt rödgråten ut, för det rinner konstant ur ena ögat och snörvlar och hostar som bara den. Jag som trodde att det vände när febern försvann :(

Samma här, känns som om man blivit överkörd av en traktor :(
Men hästarna måste släppas ut, det ska fodras och mockas så det blev Ipren och bita ihop. Men nu ligger jag i soffan och känner mig som en trasdocka, och undrar hur skidåkarna kan uppbringa så mkt energi, dag efter dag.........
Jösses vilken kämpaglöd i mördarbacken tjejerna visade. Norskan som kom tvåa var ju helt galet duktig som tog in så många minuter på polskan.

Jag vill oxå vara med!

Jag har pga svår sjukdom som slagit ut både nervsystem och hormonssystem gått upp snart 30 kg sedan i juli. Jag har aldrig varit med om liknande. Är på det stora hela sängliggande och har varit det sedan i slutet av mars. Så motion är inte att tänka på. Och om jag ska gå ner i vikt så måste det göras ytterst försiktigt. Och jag vet inte om det går, då uppgången beror på hormonkraschen (vilket bland annat gav bröst som minskade med 4 storlekar, snabb viktuppgång, hår som ändrar färg, ingen mens på 5 månader, sedan sporadisk blödning osv, osv).

Men jag ska försöka iaf så får vi se vad som händer!

Har inte vägt mig på ett par veckor. Men då vägde jag 95 kilo. Långsiktigt mål är 70-75. Jag var innan nere på 69 kg, men det var lite för lite till min kropp tyckte jag. Eftersom jag måste vara mycket försiktigt så tänkte jag att det kunde vara lagom med max 10 kg fram till midsommar. Det är ca 24 veckor tills dess. Så knappt 0,5 kilo per vecka bör jag gå ner för att nå det målet.

Längd: 170 cm
Startvikt: ca 95 kg
Målvikt: 85 kg till midsommar

kl

Jösses vad ni skriver! :D Jag vägde mig i morse, döm om min lycka när den visar 73,7 kg! Dvs drygt ett kilo mindre en förra gången :banana: Idag har jag dessutom varit ute och pulsat i snön i en och en halv timme, trött som en gnu nu!

Men hu vilka läskiga symptom, låter inget vidare :cry:
Vad smart att lägga upp en plan, 0,5 kg vecka känns ju inte onåbart. Ska kanske testa någon liknande plan. :idea:

kl

Jösses vad ni skriver! :D Jag vägde mig i morse, döm om min lycka när den visar 73,7 kg! Dvs drygt ett kilo mindre en förra gången :banana: Idag har jag dessutom varit ute och pulsat i snön i en och en halv timme, trött som en gnu nu!

kanonbra ju :banana:

Jag är inte överviktig men har frossat och misskött mig hemskt under jul och lagt på mig några kilon. Jag har dessutom tränar väldigt lite. I morgon är det vardag igen och daglig träning och normal kost ska det bli igen. Jag gruvar mig. Människan är av naturen lat :)

Tack! :laugh:

Ska försöka hänga med i tråden och kommentera mera, svårt när vi är så många och alla skriver mycket :D

Jag har stora problem med lagom och under jul när man dessutom är ledig blir det för mycket av allt.

Samma här. Har dessutom fått ett osunt förhållande till chips som jag ska försöka jobba med.

Jag tror jag inte ska vara allt för hård mot mig själv på helgerna, jag tror att om man är duktig på vardagarna kan man väl få tillåta sig lite fika på helgen så länge det inte blir för mycket. :)

Jag hakar på, jag måste gå ner allt som allt 15-17 kg :-/

Längd: 165
Startvikt: 72 kg
Delmål: 62 kg (6maj)
Slutvikt: 56-58 kg

Största problemet är helt klart matintag och rödvinet till helgen ;). Nu blir det strikt vv stil och mycket träning.

Senast ändrad:

Jag unnar mig på helgerna och är riktigt duktig på vardagarna. Problemet är att det lätt blir mkt unnande. Jag tillåter mig aldrig att gå upp så jätte mycket men jag jag önskar att jag hade lite lättare för lagom, ngt jag har svårt med oavsett vad det gäller.

KL

har lyckats med en timmes promenad idag med :banana: imorgon bar det av till Uppsala med ryggsacken fullpackad, sa det blir bal allra minst en timmes promenad med all extra vikt :bump: har jag tur har jag tillrackligt med ork for att borja mitt springschema pa kvallen. Men med tanke pa allt plugg jag har vet jag inte om jag har tid :crazy: + att det blir en timmes extra promenad for att ga och handla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka