Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Jag vet inte vad vaniljpulver är men en tsk vaniljsocker är 13 kalorier så det kan jag leva med.

Sen när jag läste fanns det olika kvarg. Vilken använder ni?

KL

blev val en timmes promenad sammanlagt med packning igar. Sedan ytterligare en timmes fram och tillbaka till affaren :) idag har jag lyckats ta 40min pa mig att ta mig till universitetet :o far se hur det blir pa hemvagen. Tycker inte att det ar sandat plogat tillrackligt for att springa, undrade om jag avr lite mesig men huskamraten som ocksa vill komma igang med springadet holl med. Haller mig helst borta fran strackningar och andra skador :o

Skaffa broddar att sätta på skorna, helst såna som ger fäste både i hälen och på trampdynan. Då kan du springa även om det är blankis! Googla på "halkskydd" så kommer du att se en massa modeller av svart gummi med färgglada plastprickar med en hårdmetallbrodd i mitten. Den modellen funkar jättebra till löpning.

Jaha,så var det min tur o bli sjuk,fryser som en hund trots t-shirt,joggingbyxor,morgonrock i fleece,tjock filt och sen 2 microfleecefiltar på det.Migrän och hostar upp lungorna .
Så dagens matintag är än så länge en halv kopp kaffe och en halv muffins.

Tjoho! vägde mig i morse och vågen stannade på 96,9! -2,4kg på en vecka :-)
I dag blev det simning 1000meter.

Jag är rätt tråkig vad det gäller frukost och kan fastna för nått och äta det i evigheter.
Just nu är det vaniljyougurt med bär i och skivad banan.

Bra jobbat!

Nu har jag varit ute med hunden. Sambon kom och avlastade en stund och hade koll på Maja. Så jag och hunden begav oss rätt ut i skogen över stock och sten då vägarna är snorhala på grund av underkylt regn. Men ack så skönt, hade verkligen full fart idag när irrade omkring i skogen.

Jag är inte heller nån grötgalning, men mitt bästa tips är att koka på fullkornshavregryn det smakar inte så mycket papper och blanda i hallon och koka upp då blir det inte så klistrigt/sött :)

Kl
Jag vägde mer än vad jag skrev :o ,hade inte vägt mig på 1 månad när jag joinade tråden..
Dagens vikt 75,3 med kläder på och kaffe i magen. Tippar på ca 74 naken och hungrig ;)
Har ätit en skiva hembakat "nyttigt bröd" och en halv lättkvarg med äpple och kanel hitills i dag
Är godissugen redan nu så det kommer bli en hård sockeravgiftning :eek:

Åh fy stackare. Men du är inte ensam om sockersug. Jag blir så himla sötsugen och hungrig två gånger i månaden. Vid lingonveckan och ägglossning. Jag känner av suget nu...
Tog en lugn promenad med hunden nu precis på 5km. Gick dock i ett betydligt lugnare tempo än i morse för jag har haft yrsel hela dagen...

Kl

Jaha, så känner man sig duktig hittills idag med maten, motstår chokladen (:d:love:) i skåpet också! Och så kommer pappa hem med semlor....... Som jag äääääälskar! Men, jag ska INTE äta någon. Åker ut till stallet nu istället och tar ett nyttigt mellanmål när jag kommer hem istället :)

Vad gör ni andra när ni får världens sötsug???

Jag vet inte vad jag ska göra! Önskar att jag kunde åka ut till stallet men jag har ingen häst:cry: Har inte ens suttit på en häst på tre månader.
Funderar på att börja röka:p

Vad gör ni andra när ni får världens sötsug???

Hoppar o-officellt in i tråden (har två bekvämlighetskilon som jag både kan ha och mista och tar mer tag i kosten för att orka mer än att egentligen gå ner i vikt, även om det är en bonus).

Jag har hittat ett sätt att nöja mig utan det där godiset på kvällen. Först en viss avgiftning (tre dagar) där det bara gäller att vara mätt och plocka fram karaktären.

Därefter är det stenhård VV-loggning på datorn (vilket uppmuntrar mig att röra mig mer, längre promenader och bättre kost över lag). På kvällen blir det en skål med tinade (djupfrysta) hallen med två matskedar Kesella Vanilj. PERFEKT för sötsuget OCH även något att sova på för att inte vakna hungrig nu i början av kostomläggningen.

Vill varm rekommendera VV till de som inte orkar räkna kalorier. Här finns det mesta inlagt, det är lätt att lägga in sina recept och få ut PP och det är en gigantisk uppmuntran att leva sundare då det direkt ger utslag vad som är att föredra och inte.

*KL*

Nu måste jag tigga lite bugningar och applåder. Skulle springa 40 minuter, men det kändes bra i kroppen så jag sprang en hel mil! Trodde att det skulle bli en dålig tid eftersom det var ganska halt här och där, men jag kapade tiden med en minut också!

Jag har sprungit sedan mitten av oktober och hann springa milen två gånger innan snön kom, sen gav jag mig ut en gång när snön hade blivit packad och fin, men det var en månad sedan. Sen har jag sprungit ett par halvmilar. Jätteskönt att ha fått en lång runda i kroppen, om jag dessutom får ett par långisar nästa vecka när jag kan springa på barmark skulle der vara bra. Man vet ju aldrig vad det är för underlag när man kommer hem...

Jag vet inte om jag skulle kalla det för gratis, jag skulle ljuga om jag sade att jag skuttade på som en yster gasell! :D

Men det är skönt om man slipper lägga hela våren på uppträning. Jag skulle gärna vilja ägna den åt att pressa tiden i stället. 10 km under 55 minuter innan midsommar skulle sitta gött!

Ja den vaniljen har jag alltid hemma, vaniljsocker använder jag inte;)

Blåbär gillar jag inte å inte gojbär heller;) Jag vet jag är superknepig. Men kanske kan testa med nån annan smak, ska fundera. Kan bara inte se att tex hallon eller jordgubbar blir goda varma:/

Just frukost tycker jag är superjobbigt att få ihop. Blir ju knäckebröd och ägg varje dag i princip.....

Jag gjorde faktiskt havregrynsgröt med jordgubbar idag! Slängde i ett gäng när gröten nästan var klar. Jag vet inte om jag tycker om havregrynsgröt egentligen (gjorde inte när jag var liten) men tycker inte det är äckligt heller. Värsta är om man feldoserar vätskan *rys*

Vad jag ville ha sagt med det var egentligen bara att jordgubbar är goda varma också :D Min mamma brukar värma på lite frysta jordgubbar i en liten kastrull, ett uns socker (gör man ju som man vill med) och servera till tex glass eller annat.

Wow! En mil! :bow: Känns långt bort för mig :cool:

Kl

Jag har oxå svårt för gröt..

Tack för tipset, vaniljkesella och frysta bär står på inköpslistan ;)

VV online är verkligen jättebra, använde det i ett halvår ungefär när jag drog igång min viktminskning förra gången! Slutade endast då jag inte hade råd längre utan fick prioritera annat...

Gud va duktigt, nu blir jag också peppad att klara milen!! :)
Du kan ju alltid låtsas att alla vi bukekompisar står på båda sidor av vägen sista biten och hejjar på dig in i mål, och varför inte längs vägen också :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka