Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Bukplastik, de måste sy ihop magmusklerna samt lägga in ett nät eftersom min bukhinna är skadad. Jag har blivit opererad för navelbråck tidigare som inte var så lyckad och har en del ärrvävnad i området.

Det är tyvärr inte helt ovanligt heller som jag har förstått det att magmusklerna delar sig (distasis recti), eller jag tror att alla som är gravida får det men i mitt fall så skadades bukhinnan och musklerna går inte tillbaka igen. Det är därför man ska undvika att göra till exempel situps när man är gravid.

kl

Kul att höra hur ni lägger upp ätandet vid träning. Om jag ska gå på promenad eller simma så brukar det gå bra på lite tommare mage, t.ex. direkt på morgonen. Vid lite tuffare träning på gymmet så behöver jag ha fått något i mig annars orkar jag inte ta mig igenom hela passet på ett bra sätt. Jag vill heller inte träna för "nyäten" eftersom det känns tungt och då blir det lagom att äta något efter träningen. Eftersom jag väldigt sällan äter kött/fisk/kyckling så petar jag glatt i mig de flesta proteiner jag kan hitta och då är kvarg, lite frukt och ett par nötter hyfsat bra. Och framförallt mumsigt:idea:

Nu kanske jag är ute och snurrar. Men eftersom din skada efter graviditeten påverkar dig i ditt arbete och är smärtsam i vardagen så handlar det inte om en kosmetisk operation och därför borde väl landstinget betala, eller? Du har rätt till en andra bedömning av en annan läkare och denne kanske inte delar sin kollegas syn.

Jag har samma problem. Blev gigantisk med första barnet och musklerna gick sönder. Hur smal jag än varit så har magen alltid putat ut så jag ser gravid ut. Fick dessutom en massa överskottshud. Min navel får jag liksom leta efter :crazy: Den smörjer jag hela tiden med en salva för annars luktar den apa för den andas ju inte, indränkt i all överskottshud.

En operation kommer jag bekosta själv, tror inte att landstinget går med på det. Men det kanske är värt att testa...

Tycker du ska konsultera en annan läkare!
Så där kan du inte gå runt och ha det. Ska själv ta tag i mitt om ett tag, kommer bli luspank imorgon så det får vänta lite...

Jag vet tro mig jag har varit på flera olika ställen. Men det är inte lätt. Har varit hos läkare som tycker att det är självklart att jag ska bli beviljad en operation men det är en dyr operation och ett problem som oftast drabbar kvinnor så det är inte lätt.
Jag ska nu försöka gå ner i vikt och sedan göra en sista drive. Fungerar inte det så tänker jag ta ett lån och betala själv.
Det trista är att jag hade rutor på magen innan jag blev gravid och nu har jag en hängbuk.
Men nu ska jag inte vara bitter utan fokusera på det här med träningen och försöka träna rätt.

Ja det är relativt vanligt. Om bukhinnan är intakt så finns det massor med bra övningar du kan göra för att få tillbaka styrkan i bålen igen. Ofta får man bråck på magen om hinnan är paj så har du klarat dig från bråck så finns det hopp!
Men du får ändra inte göra situps, rulla över på sidan när du stiger upp från säng, soffa och vad du än gör...sträck dig aldrig efter fjärrkontrollen!;)

Jag har försökt träna upp bålen men det går inte. Har haft så här sedan 2006 så jag ser inte att det skulle kunna lösa sig av sig självt.

Situps gör ju ingen skillnad på min mage så det är ingen mening med att göra dom. Jag har aldrig haft ont av att göra det. Jag har mer ont av att se ständigt gravid ut och ha en navel som stinker.

Men nu ska vi inte dra ner oss i skiten, Nu peppar vi varanda :bump:

¨Får man hänga med?

Netika:
Startvikt: 117 kg
Målvikt 80 kg

80 kr gør mig fortsatt før tung men är en førutsättning før att jag ska få ta en bukoperation. Efter en tidigare bukoperation har jag ett stort bråck från lite under naveln och nästan hela vägen ned. Jag ser ut som om jag svalt en basketboll... Har svårt att ta på strumpor, byxor, skor utan att sitta ned pga av bråcket. Det är i vägen när jag ska bøja mig.
45 år gammal børjar øvervikten också slita på kroppen. Har aldrig vart så tung.
Måste vara stopp nu!

klart att du ska va med!:)

:laugh:!

Har børjat føra matdagbok via en nätsite som beräknar kaloriinntag. Har tidigare prøvat matdagbok att bara skriva men den fungerade sämre.
Faktiskt känns det svårare att "fuska" när jag har dagboken.
Men ok, er bara 5.e dagen....

Bukplastik, de måste sy ihop magmusklerna samt lägga in ett nät eftersom min bukhinna är skadad. Jag har blivit opererad för navelbråck tidigare som inte var så lyckad och har en del ärrvävnad i området.

Det är tyvärr inte helt ovanligt heller som jag har förstått det att magmusklerna delar sig (distasis recti), eller jag tror att alla som är gravida får det men i mitt fall så skadades bukhinnan och musklerna går inte tillbaka igen. Det är därför man ska undvika att göra till exempel situps när man är gravid.

Jag har gjort en bukplastik med magmuskelkorrektion. I mitt fall var det helt nödvändigt och jag tror att landstinget hade betalt mitt (för det var illa!) men jag valde att betala själv för jag ville välja klinik och inte bara opas av vem som helst. (jag hade f ö också navelbråck som kirurgen tog bort i samband med bukplastiken).

Så den möjligheten har du ju naturligtvis, att gå privat.

Jag har försökt träna upp bålen men det går inte. Har haft så här sedan 2006 så jag ser inte att det skulle kunna lösa sig av sig självt.

Situps gör ju ingen skillnad på min mage så det är ingen mening med att göra dom. Jag har aldrig haft ont av att göra det. Jag har mer ont av att se ständigt gravid ut och ha en navel som stinker.

Men nu ska vi inte dra ner oss i skiten, Nu peppar vi varanda :bump:

Går absolut att göra något åt :)

Kolla dessa bilder. Mammor som använt sig av Olga Rönnbergs magcoachning och PT online. I många fall häpnar man över resultaten :)

Ledsen men alla dom på bilderna har bättre förutsättningar än vad jag har. det där lilla dom hade från start hade jag blivit glad över om jag hade nu!
Jag har rejält med överskottshud och det finns inte en övning i hela världen som får huden att dra åt sig igen.
Ska se om jag har någon bild att visa.

Hade tyvärr ingen bra bild att bjuda på. Jag undviker (såklart) att ta foton på magen så den göms alltid bra på kort.

Ok, det är så illa. Jag förstår vad du menar. Jag hade också en hemsk hängmage förut (+ massa bristningar). Jag har ju som sagt gjort en bukplastik och då togs över 3 kg hud bort plus 1,2 liter fett. Ångrar verkligen inte att jag op:ade mig.

Ja dessa bristningar.. Dom är överallt!
Jag fick till å med i knävecken under första graviditeten för jag svullnade upp så mycket.
Å så har jag från mitten av könshåret upp till 10 cm över naveln och över hela magen. Dom missade inte minsta mm och så självklart runt höften med. Men jag har ju hellre dom än hänget.

Nä gud vad jag klagar känner jag.

För att återgå till ämnet så hade jag inte ätit så mycket idag så jag klämde in 50 gram chips till filmen ikväll. 250 kcal blev det kalaset på och det är inte så farligt.

Eftersom jag i princip kan kopiera ditt inlägg Netika så hakar jag på.
Vet ju precis vad som funkar för mig så nu när jobbet har gått in i en mycket positiv kurva så ska jag fixa det här med rätt mat på rätt tid. Dvs LCHF.
Motion ska jag också bli bättre på. Hundvalparna blir ju större och nu går vi längre rundor vilket är vad jag mår bäst av.
Startvikt 115
ingen målvikt - allt minus är bra.

Kl

Behöver höra fler peppande röster efter min prestation igår så jag vänder mig självklart hit ;)
Jag sprang (hela vägen!) en hel mil igår! En hel mil!! För bara en vecka sen trodde jag aldrig det om mig själv, att jag skulle kunna göra de alltså! Så nu är jag sjukt stolt över mig själv :D
Imorgon ska jag åka iväg över helgen och va på konferens, så kommer väga mig imorgon bitti för att peppa mig själv att inte för mkt av fel mat, brukar va jobbigt för mig på hotell....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka