Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kl
Här går det kasst... Känner mig inte tillräckligt motiverad. Funderar på att ta hjälp av vikt väktarna . Många runt mig är med.

*kl*
Vikt 10/12: 79,8kg
Vikt 1/1: 77,7kg
Vikt 7/1: 76,5kg
Vikt 14/1: 74,0kg

:bump::banana::bump::banana::D

OJ! Helt fantastisk känsla! Jag har följt viktväktarna strikt i 3 veckor nu och det märks. Att få äta så mycket god mat, aldrig behöva vara hungrig och ändå rasar vikten:)
Viktnedgången märks rejält både på humör, energi och självkänsla. Peppad till tusen - mot 65kg!

Bra jobbat! VV funkade inte för mig alls men sett grannen köra det med fina resultat med :D !

kl
Vad duktiga ni verkar ha varit allihop.:bump:

Det blev ordentliga promenader för mig i morse och i lördags. Igår styrketränade jag och trots att jag värmde upp längre på crosstrainern än vanligt och tog i ganska rejält så har jag nästan ingen träningsvärk. Är jag inte inplanerad att jobba så blir det lite Yoga på fredag morgon, kanske inte den mest kaloribrännande aktiviteten men jag är så stel i kroppen att det behövs. Tänkte att jag skulle utöka med någon mer gruppträning lite längre fram när träningsrutinerna sitter och jag har sett att det inte blivit några bakslag med min onda axel.

Hur planerar ni andra eran träning? Jag är försiktig med att träna samma muskelgrupper utan vila i mellan passen, i allefall när det gäller styrka eller lite mer utmanande träning.

Än så länge tränar jag inte alls (eller jo, 3 hästar + en hund ger naturligtvis viss motion men ingen träning utöver det). Just nu fokuserar jag enbart på att lägga om matvanorna. När det känns bekvämt så tänker jag börja ta tag i träning. Då är planen att simma en gång/vecka, jogga en gång samt köra ett styrketräningspass.

kl

Dagens siffra: 73,9 (start 75,0). Känns bra! Har pendlat upp och ner hela veckan, legat mellan 74-74,5. Har bestämt mig för att väga mig oftare, ett par gånger i veckan. Dels så blir det en morot till att inte stoppa i sig onyttigheter, och dels får jag det svart på vitt att man faktiskt går lite upp och ner trots att man sköter sig. OBSOBSOBS att jag inte har haft någon som helst psykisk problematik med min vikt, därför känner jag att jag kan göra såhär. :)

I helgen blev det tyvärr lite mycket onyttigt, men jag och sambon var iväg på "dejt" (:D) med bio och restaurang vilket vi mycket sällan unnar oss, därför känns det ändå okej.

*KL*
jag vill oxå va med å få lite insperation å en spark eller två där bak...

Har försökt så många ggr innan...lyckats en bit för att misslyckas en större bit...NU har jag börjat träna två ggr / vecka, Pilatesbollfys ( riktigt tufft pass för musklerna) och en energi vattengympa..maten äter vi allt här men har börjat äta på en assiett till middag, med hälften sallad och resten mat...

har försökt med VV innan å visst de funkar..men sen tar de stopp för mig, så nu ska jag prova detta med "tallriksmodellen" och inte ställa för stora krav med en gång för de e då jag tröttnar..sen om jag går ner lite är bra bara jag int går upp! har 20 kg som ska bort men de ska få ta tid..

ett tag tänkte jag att 10 kg till midsommar..de är 0,4 kg/v..de känns rimligt men min våg vill aldrig gå under 86 tydligen :(...

Jodå, även din våg kommer vilja gå längre ner än vanligt! Kom på hur du VILL leva, och följ det. Jag är mer för livsstilsförändrings-tåget, än diet-tåget.
Det är ju jättebra att du har börjat träna, det kommer hjälpa dig. Inte minst att bli på bättre humör. :)
Finns det något du kan skära ner på, sådär direkt? Jag tänker om du dricker läsk varje dag, godis flera gånger i veckan osv? Isåfall, kom på när det är okej för dig att äta/dricka det.

Sen tänker jag, får du inte i dig för lite mat om du äter på en assiett? Kroppen behöver ju näring trots att man ska gå ner. :)

Jag håller med KattenMedHatten, satsa på en livsstilsförändring med små steg i taget. När du känner dig säker med en förändring så ger det ett självförtroende att pröva att förändra något nytt. Introducera nya matvaror lite pö om pö, speciellt de varor som känns extra udda eller som du har dåliga minnen av sen barndomen (min kära mor har många kvaliteter men att tillaga grönsaker är inte en av dem, så jag har lärt mig att äta många grönsaker på "äldre" dar :angel:).

tror inte jag får i mig för lite på en assiett..troligtvis lagom för de räcker med det för att bli mätt..

jag har börjat ändra pö om pö..va på ett läkarbesök för ett tag sen, tillslut kom vi in på vikten, han sa något väldigt bra tycke jag iaf..att man inte skulle banta ner sig utan "ändra livstil"..typ att gör små steg, äter du godis varje dag, ja men börja med att äta varannan dag, å sen var tredje dag mm mm..
jag har varit mammaledig nu = mycket fika...de är så tyvärr..godis och annat gott är de på helgen, läsk med socker i vet jag inte när jag drack sist..just nu tänker jag på dessa små steg..är jag hos föräldrana å de bjuds på fika då är jag nöjd om jag tog en kaka istället för två fast de bästa hade varit att inte ta nån..

den STORA ändringen här nu är att de går åt typ ett salladshuvud till maten var dag..å mindre mat till middagen...min sambo har samma beskymmer som jag..matmissbruk kallas de nog..:angel: meen sallad med vitlöksvinegrett är helt underbart...ja just de, de är nog andra stora förändringen här..att vi stinker vitlök 24/7 :cool:

kl

1/1: 68kg
7/1: 67kg
14/1: 65kg

:banana:

Men snart dax börja nya medicinen, fått provsvaren jag var tvungen ha innan så vi får se hur det tänker gå sen. Hoppas hoppas att jag slipper viktuppgång på dom och kan fortsätta gå ner till min målvikt

KL

Blev inte mer än 30 min på gymmet, 15 min på roddmaskinen, 12 min på gåbandet och sedan maskiner för armar och ben. Nya tag i morgon!

kl

7/1: 75,3
12/1: 72,2

Min reaktion -> :eek:

Mycket är ju vätska och "kolhydrats svullnad" men jag tror att jag först nu inser hur mycket skitmat och framförallt godis jag har tryckt i mig det senaste året.
Jag har verkligen misshandlat min stackars kropp :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål