Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det är kanske rätt men jag får verkligen inte ihop dobbis matintag.
Skulle jag äta en skiva vitt bröd och ett päron plus ett litet mål mat så skulle jag visserligen rasa i vikt men hur bra är det. Nej jag får som sagt inte ihop det.
Allt handlar egentligen om vilken vikt man vill göra
sig av med - muskelvikt eller fettvikt.
Om det var en svältdiet så borde jag ju tappa vilt.vilket jag inte gör.
Är mätt o go o glad,dock skulle jag kunna tänka mig att äta mer av min favorit mat,gräddsås o potatis,men då blir jag ju ännu tjockare
Så det får bli ett samtal till doktorn,har misstänkt att jag ev har sköldkörtelfel.
Vad är det du inte får ihop?
Den typen av matintag går under benämningen
svältdiet och kan nog tillhöra en av de vanligare
dieterna
Allt handlar egentligen om vilken vikt man vill göra
sig av med - muskelvikt eller fettvikt.
Jag insåg när jag hade postat mitt första inlägg och råkat skriva med min längd av bara farten (det var någon annan som hade gjort det) att det var dumt, för det blir alltid ifrågasatt.Varför vill du väga under 62 kg när du är 171 cm lång? Det låter som du redan är smal och då borde det räcka att äta sunt, inte banta.
Bara en stilla undran........
Jag fick inte ihop det dobbis skrev i inläggen, men dobbis hade tydligen svarat redan #1237, det missade jag.
Matchvikt på 62 kg går verkligen inte ihop med den livsstil som jag har haft senaste veckan, för då har jag knappt rört mig utanför huset eller lämnat datorn annat än för att äta, dricka och gå på toa. Men det är ju ingen livsstil värd att förvalta; den är definitivt inte hälsosam.Nu tycker jag inte att det du skriver här eller om mat i andra trådar är särskilt alarmerande, men jag tänker i mitt stilla sinne att ditt problem kanske helt enkelt är att du vill ha en lägre matchvikt än vad din livsstil riktigt passar ihop med?
Jag är lika lång som du och väger nu efter några kilos viktnedgång 65-66 kilo. Varken direkt smal eller direkt tjock, skulle jag säga. Jag kan lätt förstå om någon med samma mått som jag ville gå ner ytterligare, men för min egen del vill jag inte det helt enkelt för att då blir det en för stor del av livet att hålla vikten. Tex tycker jag att det är lite viktigt att sådant som man äter vid årets högtider (semlor!) ryms i "dieten" när man är viktstabil om än i måttliga mängder.
Som jag ser det är det en väldigt viktig del i vikt-motion-mat-strategin att man har en matchvikt/målvikt som funkar med ens livsföring och personlighet (och är hälsosam, naturligtivs).
Med andra ord, är det verkligen värt besväret för dig att gå ner till 62 eller mindre?
Men visst, jag har ännu lättare för att vara viktstabil på 65-66 än på ca 62, men då hänger som sagt magen över byxlinningen och det är inte så roligt när man inte ens är 30 fyllda eller har något barnafödande att skylla på.