Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kl

+1cm :( Semlor ( 1,5 st) och stora portioner... Skärpning!!!:bump:

KL*

Förra veckan var ett härke, lingonvecka och cravings from hell. Klarade mig hyfsat i allafall tror jag och höll koll på kalorierna. De smet visserligen iväg över mina 1400kcal/dag - men inte speciellt mycket, och hela tiden under "normalmängd" = i mitt huvud borde vikten stått still i allafall. :p

Igår lyckades jag, till min egen stora chock, med att äta både frukost, middag och en semla och ÄNDÅ ligga under med 400kcal på kvällen! :eek:<-- Jag!
Jag tackar och tar emot liksom, framförallt eftersom ryggen bråkade igår och det inte blev någon motion att tala om.

Eftersom jag inte väger mig eller mäter mig så har jag egentligen ingenting att gå på, men känner att kroppen börjar bli tightare generellt. Nyckelbenen framträder mer och mer, nytvättade jeans går att knäppa som vanligt (inte tvingas igen för att sedan töjas till vettig storlek. :rofl:) och framförallt så märker jag att magsäcken blivit mindre - jag orkar helt enkelt inte äta på samma sätt som innan! ^^ Sockersuget försvinner (men JÄVLAR så gott det var med semla! :love:) mer och mer och jag klarar allt mindre socker.
Den vanliga colan är utbytt mot Zero, nu dricker jag max ett-två glas när jag dricker, men det är onödiga kalorier.

Tips förresten till alla som älskar läsk, blanda Fun Light med bubbelvatten! Blir supergott! ^^

Nej men överlag så är jag på G känner jag. SKÖNT! Har ett bröllop att gå på i Augusti och då ska jag kunna ha klänning utan att känna mig som en val. :angel:

Alla är så duktiga!! Hejja hejja!:bump::bow::banana:

KL*

Förra veckan var ett härke, lingonvecka och cravings from hell. Klarade mig hyfsat i allafall tror jag och höll koll på kalorierna. De smet visserligen iväg över mina 1400kcal/dag - men inte speciellt mycket, och hela tiden under "normalmängd" = i mitt huvud borde vikten stått still i allafall. :p

Igår lyckades jag, till min egen stora chock, med att äta både frukost, middag och en semla och ÄNDÅ ligga under med 400kcal på kvällen! :eek:<-- Jag!
Jag tackar och tar emot liksom, framförallt eftersom ryggen bråkade igår och det inte blev någon motion att tala om.

Eftersom jag inte väger mig eller mäter mig så har jag egentligen ingenting att gå på, men känner att kroppen börjar bli tightare generellt. Nyckelbenen framträder mer och mer, nytvättade jeans går att knäppa som vanligt (inte tvingas igen för att sedan töjas till vettig storlek. :rofl:) och framförallt så märker jag att magsäcken blivit mindre - jag orkar helt enkelt inte äta på samma sätt som innan! ^^ Sockersuget försvinner (men JÄVLAR så gott det var med semla! :love:) mer och mer och jag klarar allt mindre socker.
Den vanliga colan är utbytt mot Zero, nu dricker jag max ett-två glas när jag dricker, men det är onödiga kalorier.

Tips förresten till alla som älskar läsk, blanda Fun Light med bubbelvatten! Blir supergott! ^^

Nej men överlag så är jag på G känner jag. SKÖNT! Har ett bröllop att gå på i Augusti och då ska jag kunna ha klänning utan att känna mig som en val. :angel:

Alla är så duktiga!! Hejja hejja!:bump::bow::banana:

bra jobbat!

Men zero har ju inte några kalorier att tala om, det är väl mest att man kan bli hungrig av sötningsmedlet?

Zero är min last lite, men jag äter inte mer av det. Framför allt inte nu när jag loggar allt jag äter. :p

KL

Fick tillbaka aptiten med råge förra veckan när jag slutade med min medicin... Och kompenserade med att äta ALLT möjligt. Godis, ostbågar, pizza, chips, semlor... Eh, ja :angel:

Och lade ju på mig därefter. Men nu är jag tillbaka med ordentliga matvanor och känner att jag hittat rätt och har motivation till att både träna och äta rätt. Bloggar om min träning och maten och det motiverar mig något enormt :bump:

Vägde mig i morse och ligger på 82,5 kg. Helt ok!

Zero innehåller nästan inga kalorier alls - under 1 kcal/100 ml.

Problemet med det är att hjärnan uppfattar sötningsmedlet som socker, därför riskerar man hålla sitt sockersug igång om man dricker läsk med sötningsmedel.

Jag tror, obs tror, att hon menade att den vanliga colan är onödiga kalorier även om hon bara drack 2 glas åt gången eller per dag.

Fast det är nog väldigt olika om t.ex. Zero och Pepsi Max trickar sockersuget. Jag dricker Pepsi Max och det ökar inget sockersug hos mig. Enda gång jag känner rejält sockersug är vid ägglossning och då är jag livsfarlig :devil:

I övrigt behöver jag en spark i ändan när det gäller motion fast egentligen borde jag bli motiverad. Jag äcklar ju tydligen folk när jag är tjock.

Nej, det är såklart att du inte äcklar någon. Ibland för man försöka att inte ta åt sig, folk kläcker ur sig grodor ibland, inte säkert att de menar något illa. :)

Jag är så himla nöjd med min viktnedgång, mina arbetsbyxor passar inte längre, får snart skaffa hängslen. Sen mellandagarna har jag gått ner 9 kg. Helt sjukt ju. Läser givetvis i tråden fortfarande då det nu gäller att stanna kvar här, äta nyttigt i veckorna och ändå kunna äta lite gottis på helgen.

Fast det är nog väldigt olika om t.ex. Zero och Pepsi Max trickar sockersuget. Jag dricker Pepsi Max och det ökar inget sockersug hos mig. Enda gång jag känner rejält sockersug är vid ägglossning och då är jag livsfarlig :devil:

I övrigt behöver jag en spark i ändan när det gäller motion fast egentligen borde jag bli motiverad. Jag äcklar ju tydligen folk när jag är tjock.

Vad menar du? Ska jag sparka någon på knäet? :mad:

*knapplån* Har inte riktigt orkat med att väga mig, har kämpat på med promenader och den förbannade muskelinflammation jag fick i bröstet efter influensan. Bara undanflykter jämnt... Försöker dock äta sunt, och mindre.

Men vill verkligen gå ner i vikt, är så less på mig själv, mina kläder som sitter fult och att aldrig få några uppskattande blickar... Vill bli snygg igen :cry:

Det finns folk som säger så även om inte man ska ta åt sig. Denne faller själv under kategorin "tjock".

Muskelinflammation är inget att ha där. Hade det själv i våras...Fy vad det kunde göra ont ibland!

Jag tror, obs tror, att hon menade att den vanliga colan är onödiga kalorier även om hon bara drack 2 glas åt gången eller per dag.

Precis så jag menade! ^^ Dricker läsk enbart på helgen och då max 2glas om dagen - men med vanlig cola så är det ändå över 100kcal/glas och det känns onödigt. Då tar jag hellre zero och slåss lite med sötsuget. ;)

Precis så jag menade! ^^ Dricker läsk enbart på helgen och då max 2glas om dagen - men med vanlig cola så är det ändå över 100kcal/glas och det känns onödigt. Då tar jag hellre zero och slåss lite med sötsuget. ;)

Dricker också lightläsk,men känner inget sötsug för det!
För min del gäller det bara att bestämma mig,då går det bra!
Märker precis som någon skrev innan att jag blir mätt mkt fortare!
Inte sugen på något sött=skönt!
Men,jag har inte totalförbjudit något bara minimerat intaget,vilket känns bra!
Vikten verkar ligga still,men röd vecka här också....

Börjar fundera på om man kan få magrutor av att hosta? Om inte så tycker jag att det borde införas!

*kl*

Så, fredag och vägdag! Helt OK resultat, trots att det inte är lika mycket som de två föregående veckorna. -0.8 kg blev det, och min totala viktminskning för denna "runda" ser ut såhär:

1/ 2 - 1.8 kg
8/2 - 1.8 kg totalt -3.6 kg
15/2 -0.8 kg totalt – 4.4 kg

:)

Vad är det för ett spånhuvud som påstår att du skulle äckla någon?:mad: Sparka personen på smalbenet och ta absolut inte åt dig!

*kl*
Här går det sådär. Jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig men en segdragen förkylning som övergick i lunginflammation har inte direkt uppmuntrat till motion och sunda matvanor. Nu är jag på bättringsväg men soffmys med kärleken lockar mer än joggingrundor i skogen;) Jag har inte ökat i vikt, utan står still iallafall.

Samma person som har svårt att stänga efter sig :cool: Usch lunginflammation låter inget vidare! Och vem som helst vill väl inta soffan i det här vädret.

KL

I måndags provade jag kombinerat pass spinning/styrka, igår endast spinning. Kan inte säga att det var superkul men helt ok-kul och inte alls tråkigt. Har anmält mig till nästa veckas pass oxå. Idag fick jag ett stort bevis på att jag minskat både i omfång och vikt - kom i ett par byxor som jag inte kunnat ha senaste 2 åren! såå härlig känsla :) I morgon vägning och mätning igen.

KL

Besviken över mig själv.

Sov tre timmar i natt, hade världens stressigaste morgon, kom hem och hade fått en alla hjärtans dag present - 150g jordgubbskola. Åt ett par bitar och sen kändes det bra. Blev sedan utskälld och tröståt resten. Ångrar mig grovt. Ingen bra dag idag.

Nya tag imorgon! :) :bump:

Hade också en rutten dag idag men efter snöbollskastning med DBT-psykologen och sedan ett pass på gymmet med mitt :love: så känns det mycket bättre, sjukt trött och helt slut efter all stress de senaste dagarna men man kan inte vara på topp jämt.

Det är ok att vara trött, grinig, irriterad, sötsugen och allmänt sänkt om man känner så, man ska inte förringa vad man tänker/känner.
Förr eller senare är man på banan igen och kan ta tag i saker.
Så försöker jag tänka (tack vare DBT:n! :bow:) att det inte finns någon känsla/tanke som är rätt/fel, det är bara åtgärderna/konsekvenserna som kan skilja dem åt typ.

Ökade ett par repetitioner på maskiner idag också, tror jag är uppe i 4-5 st som jag kör på 3x15 istället för 3x12 och bara 1 eller 2 maskiner är kvar i "ursprungsläget".
Började den 21/1 så det går framåt i lagom takt känner jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka