Vikttråden 2014:2

Den här helgen suddar vi ut ur matminnet. Ja förutom middagen i går som var gudomlig (halstrad aborre med gräddstuvade trattisar :d)

Har lagt på mig ett par kg vätska och känner mig som en svullen knubbsäl.
Var lite förvånad att jag ändå fick ihop skärpet på sista hålet för det känns inte så.
Nu blir det ultrastriktfakir hela dagen idag, i morgon striktfakir, onsdag fakir och på torsdag hoppas jag vara tillbaka i ketos och vätskan släppt.

Morgonvägningen hade vänligheten att visa att jag gjort mig av med det jag hade lagt på mig veckan innan. Trots en del utsvävningar under helgen. Viktminskningen går väl inte i önskad takt direkt, men man kan säga att den avspeglar min livsstil på ett mycket realistiskt vis.

0,5 kilo mindre sedan förra veckan.

Startade på
1/9 2013 108 kg
6/6 2014 104 kg 120 cm
1/8 2014 99,5 kg ?cm
11/8 2014 99 kg 116 cm
18/8 2014 97,5 kg 112 cm
25/8 2014 97 kg 110 cm
1/9 2014 96,6 Kg, 108 cm
8/9 2014 95,8 kg, 103 cm.

Det går bra just nu. Motionen har varit lite dålig den här veckan, då vi arbetat över, men jag har fått till ett par pass bodybalance hemma. Nu är jag sugen på att promenera i skogen.

Väntar på besked. De ska svara inom 5 arbetsdagar och jag ställde frågan 29/8. Det har gått fler än 5 arbetsdagar sedan dess.

Under tiden låter jag bli att äta min otålighet. Det får vara en lagom nivå.

Och förbereder mig mentalt på fyra veckor med SEX påsar pulver per dag :crazy: Det är minst två mer än vad jag klarar av. Påsar alltså.

Jag har gått ner ca 2 kg på våra första 2 5:2 veckor.
Hade hoppats på mer men framför allt förra helgen blev väldigt mycket för mycket god mat :p

Jag har gått ner ca 2 kg på våra första 2 5:2 veckor.
Hade hoppats på mer men framför allt förra helgen blev väldigt mycket för mycket god mat :p

2 kilo på två veckor är ju bra :) Tycker du att det blir lättare att fasta för varje fastedag du klarat av eller det känns lika konstigt att äta så lite som den första?

Själv har jag min 4 fastedag idag. Har precis ätit persika-passionskvarg och te, och planerar äta Knorrs köttsoppa sedan och sen en liten portion linsgryta innan jag går och lägger mig, så jag slipper vakna av hunger.

Jag tycker att det går bra med fastedagarna, det var nog bara allra första dagen som var värst.

Idag har jag ätit viktväktarnas nudelsoppa till lunch och ikväll ska vi göra broccolisoppa med kassler och ev äter jag en kvarg antingen före eller efter träningen beroende på när vi äter middagen.

Jag har gått upp ungefär 1 kg, men det gör inget. Jag tappade ju all matlust och mådde psykiskt kass för två veckor sedan. Nu mår jag mycket bättre och har kommit på att mat är gott igen. Så jag är faktiskt lite nöjd med min viktökning eftersom den symboliserar välmående.

Så, 2,5 kg kvar. Nu försöker vi gå ner på ett sansat sätt :)

Blev inte striktfakir igår, sambon har återsmittat mig med förkylning. Men det blev helt godkänd LCHF-mat.
Lärt mig av erfarenhet att kroppen kräver energi för att orka bli frisk.

Jag tycker att det går bra med fastedagarna, det var nog bara allra första dagen som var värst.

Idag har jag ätit viktväktarnas nudelsoppa till lunch och ikväll ska vi göra broccolisoppa med kassler och ev äter jag en kvarg antingen före eller efter träningen beroende på när vi äter middagen.

Tränar du hårt på fastedagar eller du tar det lite lugnare då? Jag vet att jag inte orkar speciellt mycket om jag inte ätit ordentligt, fast igår kände jag mig inte alls lika utsvulten och "svag" trots lågt kaloriintag. Men var inte heller på gymmet ;)

Måste bara säga att min fastedag igår gick super! Var inte alls hungrigare än en vanlig dag!?! Knorrs köttsoppa var visst bra att hålla sig mätt på, god var den med.

Det är olika hur jag tränar. Tränar jag så är det medelpass på Friskis oavsett om det är fastedag eller inte :)

Vad skönt att det går bra, vi hade också fastedag igår och gjorde egen broccolisoppa, mycket gott!

Finns det någon våg man kan köpa hem som går att lita på?
Nopp. Det finns det inte. De visar alla för mycket. Men de är fortfarande bättre än de vi har på jobbet för de visar ännu mer fel - särskilt när kollegan står och tittar sidan om.
Skämt och sido. Jag tycker också att alla vågar är knasiga. Går man upp två gånger efter varandra så kan man ha gått ner 0,7 kg. Betvivlar att den motionen orsakar 0,7 kg viktminskning.

Nopp. Det finns det inte. De visar alla för mycket. Men de är fortfarande bättre än de vi har på jobbet för de visar ännu mer fel - särskilt när kollegan står och tittar sidan om.
Skämt och sido. Jag tycker också att alla vågar är knasiga. Går man upp två gånger efter varandra så kan man ha gått ner 0,7 kg. Betvivlar att den motionen orsakar 0,7 kg viktminskning.

För mycket gör inget bara den är konsekvent. Kliver jag upp på min tre gånger visar den tre olika summor...

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 379
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 512
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka