Vikttråden 2014:2

Har provat flera där innan, men hittade inget som passade. Men kan ju försöka igen. Har beställt en del bh-ar från bonprix med blandat resultat. Hemsidor är rätt bra bara lite bökigt om det inte passar ;)

Ja, jag har ju fördelen att bo i Stockholm och kunna pröva de flesta märken i butik innan jag beställer. Men det har hänt att jag har chansat (jag har inget val då de stora kedjorna inte har mindre än 70 cm runt om) och det har varit för litet eller för stort, men då har det bara varit att skicka tillbaka.

Jag är extremt normal i formatet, tycker jag, och det är då inte mycket kläder som "sitter som en smäck" på mig heller. Det hade ju krävt en osannolik tur med detaljerna, både på min kropp och hos kläderna.

Går jag upp i pris ordentligt, jämfört med kedjorna, så hittar jag säkert några märken där mycket sitter hur bra som helst, men det valet gör jag inte, förutom när det gäller ridbyxor.

Jag är kort sagt på din linje om att det känns lite överdrivet optimistiskt att tänka sig att kedjornas kläder skulle sitta perfekt hur udda kroppsform man än har, när de i själva verket inte sitter överdrivet perfekt på oss dussinmänniskor heller.

På mig tex: alla byxor för stora i midjan om de passar över höfterna, många tröjor/skjortor/kavajer har lite för korta ärmar om resten är lagom, många tröjor i kortare modeller blir för korta om resten är lagom.

Jag kan inte tänka mig att det finns många människor som inte har de här problemen, eller liknande. Särskilt om man inte vill/kan gå upp i pris.

Hurra! Jag vill också beklaga mig!

Kavajer är konstant för korta i ärmarna och rygglinjen men för stora över brösten. Byxor behöver jag 34 tum på längden annars är jag rökt, dvs vanliga konfektionsbyxor flaggar, så det går bort.

Vad gäller avdelningen ridbyxor har jag bara extralånga ben och jag upptäckte till min glädje och min plånboks smärtskrik att Pikeur Candela känns som om jag är hälld ner i dom. Inget konstigt fläsk som hänger över den för låga midjan, inga konstiga knän på fel ställen eller skavande av kardborrband på halva vaden.

Åh hjälp.
Jag har precis legat och grinat i sängen för att jag känner mig så värdelös!
Jag har tappat träningsmotivationen helt. Fastedagarna går bra men jag hade förväntat mig mer resultat och det gör att jag tappar motivationen.
Sen började jag grina ännu mer för att jag missade roligaste passet på hela veckan och kände mig ännu mer värdelös!

Åh hjälp.
Jag har tappat träningsmotivationen helt. Fastedagarna går bra men jag hade förväntat mig mer resultat och det gör att jag tappar motivationen.
Sen började jag grina ännu mer för att jag missade roligaste passet på hela veckan och kände mig ännu mer värdelös!

På:t igen imorgon bara!!

Åh hjälp.
Sen började jag grina ännu mer för att jag missade roligaste passet på hela veckan och kände mig ännu mer värdelös![/QUOTE

Styrkekram! Du är inte värdelös och du kommer igen!

Åh hjälp.

Styrkekram! Du är inte värdelös och du kommer igen!

Åh hjälp.

Du är inte värdelös! Du klara ju massor. Det är inte så konstigt att man inte alltid orkar. Ibland ska man lyssna på kroppen också.

Jag tyckte att BHar var jättesvårt att få att sitta bra och axelbanden trillade alltid ner. Och hur snyggt är det när man lyckas att få fyra bröst? Gör ju inte att man känner sig bekvämare....
Men tog mod till mig i somras och gick in på en riktig underklädes affär som hjälper en att hitta rätt storlek och märke.
Och när hon frågade vad jag hade för storlek svarade jag 85 D som jag alltid har. Men tror att jag har C nu sen jag gått ner i vikt. Har ju så kraftig benstomme. Hon tittade på mig och sa att det har du inte!!
Hon tog fram 70 D och den satt som gjuten på kroppen. Inte konstigt att jag inte fick dom att sitta bekvämt och inte kan jag längre skylla min övervikt på kraftigbrnstomme.....
Så om man orkar så bit ihop och låt någon som kan hjälpa en att hitta rätt. Var så obekväm i att ta av mig i BH först att jag blev helt varm och svettig innan jag kunde slappna av....
Men så smidigt nu när jag ska köpa:)

Min lunch idag är en ceasarsallad. Men den är så löjligt stor att den räcker både resten av dagen idag och minst lunch imorgon. Då är inte 70 spänn så dyrt längre :rofl:

Jag hade för övrigt aldrig klarat av att låta bli godis osv så här länge utan operationen. Jag har haft dåliga dagar då jag velat vräka i mig men det går ju inte fysiskt nu och då försöker jag inte ens.

Visst vet jag att det kommer vara annorlunda om ett par år men tills dess borde jag hunnit nöta in bra vanor...

Jag har en motivationssvacka, blä. Trots att jag var försiktig med mat, dryck och snask och sprang ett par rejäla pass på min resa så såg det inte kul ut på vågen när jag kom hem. I måndags firade jag och maken vår femårsdag och igår fick jag godiscravings (fast jag inser nu att min våldsamma orgie var ganska måttfull, 15 bitar smågodis och en pyttepåse Cheeze balls och två glas vin...). Är egentligen övertygad om att det mesta är vätska men ändå. Blä!

Har dock bäddat för ett par bra matdagar genom att göra en mexi-inspirerad böngryta med en massa chili i. Mums!

Klarat tre dagar med kost och motion enligt schema och känner mig redan som en ny människa :D Första två kände jag ganska mycket hunger, men idag har det känts mycket bättre!

Men har fortfarande inte allt för stora förhoppningar om att jag kommer klara det hela vägen :p Men hoppas :)

Och har i princip inte minsta till antydan till gasbildning anymore sedan dag 1! Bonus!

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 103
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 396
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 514
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka