Vikttråden 2014:2

85.9

Lite bättre fart alltså ;)

Snart -20 sen besöket hos kirurgen före operationen :D

Känner fortfarande egentligen ingen skillnad men det märks ju på kläderna. Igår var jag och ungponnyn på Tömkörningslektion och jag hade tom väst på mig!

weight.png

85.2

Lite lägre fart igen då.
Det tär verkligen på psyket när det går lite långsammare och jag funderar direkt på om jag ätit för mycket fastän jag äter löjligt lite.

Yeeah, känner mig inte sugen fast sambon drog hem hamburgare från jobbet igår, lagade en stoor kastrull med pasta carbonara innan jobbet, äter toast med bacon till frukost osv.. Kan han äta bäst han vill, håller mig till min gröt, kassler å fisk jag :D

EDIT: Varit ute på en morgonpromenad idag t.o.m och senare idag blir det en långpromis med en kompis :)

Yeeah, känner mig inte sugen fast sambon drog hem hamburgare från jobbet igår, lagade en stoor kastrull med pasta carbonara innan jobbet, äter toast med bacon till frukost osv.. Kan han äta bäst han vill, håller mig till min gröt, kassler å fisk jag :D

EDIT: Varit ute på en morgonpromenad idag t.o.m och senare idag blir det en långpromis med en kompis :)

Starkt!

Igår blev det kasslersallad för mig när min kompis satt här och högg in på både den, min sambos carbonara och sen högg in på sin godispåse när vi hade filmkväll :D

Alltså, det här går nästan för lätt. Tycker det är skitkul att laga nyttigt och äta nyttigt och känna sig stolt över det :D Slipper känna mig svullen och seg och ha dåligt samvete. Slipper få kass mage, blir glad och pepp och på bra humör. Har fått så mycket mer energi bara på den här (snart) veckan. Äter långsammare, känner efter när jag blir mätt (ibland kan jag först känna mig nästan mer hungrig efter ett mål, men om jag väntar lite så lägger det sig och mättnadskänslan kommer :) ). Tar en normal näve flingor till filen istället för två stora, lagar bara till 1 portion gröt istället för 2, tar hellre en halv el en potatis beroende på storlek och mer kassler/fisk/kyckling och grönsaker istället för tre potatisar osv.

Varit ute och gått varje dag har jag varit hittills också. Inte kommit ut än idag dock, men det ska ordnas! Dock städat som en galning så jag blev helt svett, inte för att det räknas men men ;)

Hur går det för er andra? :bump:

Vad tycker ni andra räknas som "långpromenad"? Hur långt bör man minst gå per dag för att det ska göra någon skillnad? All motion är ju bra motion såklart, men ändå =)

Jag skulle nog säga minst 30 min för att göra iaf någon liten skillnad på kropp och själ, men för att räknas som långpromis så bör det vara minst 45 min.

Jag blir lätt uttråkad runt timmen :p Utom vid väldigt enstaka tillfällen när man känner att man kan gå hur länge som helst.

Jag har aldrig varit så mycket av en promenadmänniska egentligen, därav min lite mer restriktiva syn på det hela kanske :angel: Förr i tiden sprang, red och cyklade jag istället. Även gått sporadiskt på gym och planen är väl att jag så småningom ska börja med det igen nu. Men nu är det promenader som gäller så i framtiden kanske min uppfattning ändras :)

Igår var jag i alla fall ute på en 50 min powerwalk! När jag väl går så går jag nämligen FORT. Har turen att mina kompisar är likadana. Men det går alltid extra fort när jag går själv :D Känner alltid att jag "vill komma fram", är inte direkt den som "går och njuter", även om det såklart är skönt för kropp och själ ändå =) Är likadan bara jag ska gå till affären el så.. Rusar fram. Sambon brukar klaga ;)

Var ute på en morgonpromis på 25 min vid sex imorse och vid lunch blir det en lite längre tur men en poler. Så har jag städat och möblerat om lite såhär på morgonkvisten haha, tur sambon sover som en stock oftast eftersom han kom hem från jobbet halv tre i natt/ i morse :angel:

Uttråkad :meh:

Jag ligger tyvärr kvar på samma vikt den här veckan oxå. Jag har svårt att motivera mig i mörkret och hoppas på att jag får en skjuts när vi åker till Gran Canaria så att jag kan röra på mig ute mera. Har dock blivit några bodybalancepass den här veckan så att jag har träningsvärk och det är ju bra!

Jag har aldrig varit så mycket av en promenadmänniska egentligen, därav min lite mer restriktiva syn på det hela kanske :angel:
Gå efter vad du själv tycker är en "vanlig" promenad och kalla det för långpromenad när det markant skiljer sig från den vanliga. För mig är det olika vad jag tycker är långt. Nu när jag tränar väldigt lite så tycker jag att helgens 4,5-kilometare var ganska lång eftersom jag normalt brukar gå kanske 2, max 3 km. Men i en period när 4,5 är det jag promenerar dagligen måste jag kanske upp i 7, 8 km innan jag kallar den lång. :)

*kl* Jag får väl göra comeback i de här sammanhangen - igen! :D Jag gick ner jättefint i vikt efter min graviditet och förlossning och var alldeles lagom under sommaren. Sedan började jag på ett nytt jobb den 1 oktober och det fikas nästan varje dag! Jag har gått upp 2, 3 kg sedan jobbstart och byxorna börjar sitta trångt.

Jag får återkomma i morgon med vikt och upplägg. :)

Jag ligger tyvärr kvar på samma vikt den här veckan oxå. Jag har svårt att motivera mig i mörkret och hoppas på att jag får en skjuts när vi åker till Gran Canaria så att jag kan röra på mig ute mera. Har dock blivit några bodybalancepass den här veckan så att jag har träningsvärk och det är ju bra!

Härligt med träningsvärk och skönt att du orkat med det iaf då! :) Ahaa, när ska ni dit då? Skoj!

Jag gör samma sak varje morgon, kissar och sen kliver på vågen (och släppet ut hundarna).

Vågen leker berg- och dalbana med en rutin som är nästan helt förutsägbar men ibland är det jobbigt, faktiskt.

Tur att trenden fortfarande är nedåt.

*äter vidare på den supersöta frukosten*

Alpro mild and creamy blåbär och banan i. Tungan krullar sig, blir inte ett nytt inköp.

Jag gör samma sak varje morgon, kissar och sen kliver på vågen (och släppet ut hundarna).

Vågen leker berg- och dalbana med en rutin som är nästan helt förutsägbar men ibland är det jobbigt, faktiskt.

Tur att trenden fortfarande är nedåt.

*äter vidare på den supersöta frukosten*

Alpro mild and creamy blåbär och banan i. Tungan krullar sig, blir inte ett nytt inköp.

Oj, jag skulle nog bli smärre galen av att ställa mig på vågen varje dag! Är en sådan som i princip aldrig ställer mig på vågen, men eftersom jag har hoppat på operation viktminskning så ska det bli rutin på det nu! Du påminde mig faktiskt om att det ju idag är min vägningsdag :) Började förra tisdagen så får bli på tisdagar tänkte jag!

Spännande.

Ställde mig på vågen i morse och det såg ju mycket bättre ut än förra veckan! Vi var ovanligt återhållsamma i helgen, men å andra sidan åt jag tårta minst en gång om dagen varendaste vardag förra veckan :o

Hur som helst så behöver jag enligt vågen bara gå ner drygt 1 kg för att hamna på "kläderna stramar inte åt"-vikten från i somras. Men jag tänker nog hänga hör i tråden ändå för att bli påmind om att fika varje dag inte är bra ändå, oavsett om det syns på vågen eller inte.

Ställde mig på vågen i morse och det såg ju mycket bättre ut än förra veckan! Vi var ovanligt återhållsamma i helgen, men å andra sidan åt jag tårta minst en gång om dagen varendaste vardag förra veckan :o

Hur som helst så behöver jag enligt vågen bara gå ner drygt 1 kg för att hamna på "kläderna stramar inte åt"-vikten från i somras. Men jag tänker nog hänga hör i tråden ändå för att bli påmind om att fika varje dag inte är bra ändå, oavsett om det syns på vågen eller inte.

Ja, 1 kg är ju inte så mkt att tala om ;) Men alltid bra att påminna sig själv om vad som hända kan! Haha.

Ja, 1 kg är ju inte så mkt att tala om ;) Men alltid bra att påminna sig själv om vad som hända kan! Haha.

1 kg är ju jättebra på en vecka!

EDIT (känns konstigt att skriva så då jag heter Edit IRL ;)) såg nu att du svarade på annat och att 2,2 kg hade du gått ner, det är ju superbra! Grattis!

1 kg är ju jättebra på en vecka!

EDIT (känns konstigt att skriva så då jag heter Edit IRL ;)) såg nu att du svarade på annat och att 2,2 kg hade du gått ner, det är ju superbra! Grattis!

Hon skrev väl att hon bara behövde gå ner 1 kg till för att kläderna inte skulle strama? Menade på att det inte var så farligt att gå ner jämfört med mina typ 20 till ;)

EDIT (Edit höhö): Ok, då förstår vi varann ;) Tack!

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 102
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 395
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 514
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V