Vikttråden 2014:2

Jahapp, vikten stillare än stilla men magen känns mindre och skärpet större.
Tips är att inte ta L-glycin allt för sent på kvällen för man sover förbi väckarklockan :angel:. Vaknade visserligen pigg men en halvtimme försent.
Har just nu ett uppehåll i PF 16:8 just pga av min stressmage (haft lite magkatarr-känningar), bara för att den inte ska gå för länge utan mat. Så jag äter ett fröknäcke med smör, ost och skinka på morgonen när jag kommer till jobbet. Hoppas Glycinet ska hjälpa till lite där också genom att ta det hjälper till sänka kortisolnivåerna i kroppen

Hoppas allt går bra för dig @lil-sis och att läker som det ska. Håller tummarna

Har just nu ett uppehåll i PF 16:8 just pga av min stressmage (haft lite magkatarr-känningar), bara för att den inte ska gå för länge utan mat.

Jag har fått pausa min 5:2 av samma anledning. Pillren jag äter är bra, men det finns gränser. Äter dock mycket nyttigare än normalt, vilket känns jättebra.

Jag tar mig friheten att starta en ny vikttråd, eftersom den gamla är uppe i 2000 inlägg! Har haft en bra vecka och gått ner ungefär ett kilo, även om en del nog var vätska. Men det har gett en positiv känsla, kroppen känns fräsch och tight och det känns som om jag är på gång!

(-1,6 = 12 kvar)
Här hoppar jag med in. Har ett par kilo att gå ner, men det är svårt. Tyvärr är jag väldigt godisglad, suck :o. Ingen bra kombination. Åt inga kakor/godis igår i alla fall fastän jag var lite stressad på kvällen. Flyttade ena hästen till ett nytt stall, och det gick väl sådär... med allt. :(

Nu har jag bestämt mig för att börja ta tag i det hela på allvar. Jag vill bli vältränad och snygg! Köpte en juicepress, en jäkla massa grönsaker, träningskläder, proteinpulver och chiafrön och mandelmjölk idag. Sambon har lovat att delta han också. Ingen mer skräpmat. Vi ska bli skitsnygga tillsammans.

Har druckit spenat, grönkål och äppel juice till lunch. Smakar som gräs ungefär. :rofl:

Ikväll blir det kyckling, sparris och en del andra grönsaker + gorgonzola sås. Och lite frusna vindruvor och chiapudding med smak av kardemumma med mango.

Nu kan jag bara inte ge upp efter ett par dagar!

Varning för gnällinlägg...

Fastedag idag, jag är hungrig och så jäkla sugen på att äta upp allt som finns hemma. Ont i halva kroppen med, förhoppningsvis bara träningsvärk men ändå... Hade ju åtminstone blivit lite uppmuntrad och lite mer taggad om vågen gått ner lite eller typ jag hade sett lite skillnad på dubbelhakan eller så, men nä...

25/8 68,7 kg (-2,7 kg)
1/9 71,5 kg (+2.8 kg)
8/9 71,4 kg (-0,1 kg)
15/9 71,8 kg (+0,4kg)
19/8 69,1 kg (-2,7 kg)
26/9 68,4 kg (-0,7 kg)
3/10 67,7 kg (-0,7 kg)

Känns bra det här,vågen gick ner "lagom" mycket denna veckan också. Trodde egentligen inte jag skulle gå ner något utan att vågen skulle stå still, har blivit lite väl mycket glass, falafel och bullar den här veckan. Men lite flyt ska man ha ibland! Märker också att gruppträningen jag går på (bla tabata) börjar göra skillnad, jag inte bara känner mig starkare utan kroppen börjar också tajta till sig efter graviditeten (även om tajt är helt fel ord egentligen). Dock, vad jag hatar att titta i speglarna under träningen, vem är den där otränade heffaklumpen?!

Idag börjar jag dagen med te :d

Fattar inte hur jag ska kunna äta men hoppas på hemgång ikväll ändå.

Massor av besvärliga gaser, blä!

Sitter och petar i mig chiapudding med honung och vaniljsmak på jobbet. Funderar på om man någonsin vänjer sig vid konsistensen som tycks vara väldigt lik grodäggsslem. Blandar med lite jordgubbskvarg och drömmer om kanelbullar och prinsesstårta.

Det blev minus 2 kilo under september, det får jag vara nöjd med, speciellt som min hals har varit ordentligt krånglig och jag inte kunnat träna ordentligt. Förmodligen är det ingen pågående infektion men halsen krånglar när jag blir anfådd så det blir ett försiktigt strketräningspass imorgon och så får kardion fortsatt vänta :(

@Springsteen Chiapudding gjord på kokosmjölk blir mindre slemmig, knappt 1 dl kokosmjölk till 2 msk chiafrön.

Det blev minus 2 kilo under september, det får jag vara nöjd med, speciellt som min hals har varit ordentligt krånglig och jag inte kunnat träna ordentligt. Förmodligen är det ingen pågående infektion men halsen krånglar när jag blir anfådd så det blir ett försiktigt strketräningspass imorgon och så får kardion fortsatt vänta :(

@Springsteen Chiapudding gjord på kokosmjölk blir mindre slemmig, knappt 1 dl kokosmjölk till 2 msk chiafrön.

Tack för tipset! :)

Nu jäklar händer det grejor! Jag började mäta midja och höft i söndags efter tipset att ha nåt att gå efter så man mäter på samma ställe hela tiden.
Idag när jag mätte visade det -3cm på midjan och -1cm på höften!

Du verkar verkligen vara på hugget och vill förändra ditt liv. Men tänk på att göra förändringar som du kan tänka dig att leva med resten av livet. Annars är det väldigt svårt att hålla vid.

Amen på det. Körde ju lchf från 7/7 till för en vecka sedan. Sjuk huvudvärk hade jag hela tiden. Så nu har jag börjat äta "normalt" igen men låter bli skräp och socker.

Hoho, nu kikar jag också in i tråden eftersom jag började min egna diet för två veckor sedan. Trött på sommarkilona helt enkelt!
Började på 69 och ligger idag på 67 så nu är jag på rätt väg i alla fall! Tränar inte överdrivet mycket utan räknar på kalorierna, byter ut saker, dricker protein mjölk, protein shake, soppa och andra nyttiga maträtter. Känns bra hittills även om det var så svårt att säga nej till kanelbullar och chokladflan på jobbet idag. Men jag gjorde det!

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 383
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 513
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka