Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har börjat springa. Försöker göra det 3 dagar i veckan.

Sen har jag funderat på att anmäla mig till i en kurs i Lindy Hop och/eller fäktning. Någon som har provat något av det? Vet inte ens om man kan börja fäktas i vuxen ålder. Tänker att båda sakerna kräver ett visst mått av fysisk insats.
 
Jag har börjat springa. Försöker göra det 3 dagar i veckan.

Sen har jag funderat på att anmäla mig till i en kurs i Lindy Hop och/eller fäktning. Någon som har provat något av det? Vet inte ens om man kan börja fäktas i vuxen ålder. Tänker att båda sakerna kräver ett visst mått av fysisk insats.
Gillar hoppet mellan lindy hop till fäktning.

Är själv sugen på lindy hop. Tänkte kolla till hösten nu fokuserar jag på gym.
 
Vad är Lindy hop? Har jag aldrig hört talas om.

Har nu bara 0.5 kg kvar till vikten före semestern och sen är det ett kg kvar till mål :banana:
Håller på att flytta från en stor gård till en trea efter 23 år på gården!!!
Så går nog ner en del pga det. Riktigt jobbigt med all skit man sparat på sig under alla år. Men nu finns det ingen återvändo utan bara bita i hop och fortsätta....
Försöker springa en sväng på morgonen innan allt drar igång igen. har hittat en runda på 7 km som fungerar bra att springa :)
 
Usch va fort man tappar ork. Bara på mindre än två veckor med minskad motion och några kilo plus. Men det är väl bara att bita ihop och stånka på några veckor.
 
Ägnade mig åt lite räkning utifrån mina långt ifrån ultimata förutsättningar rent fysiskt och om jag droppar minst 0,4 kg/vecka så når jag viktmålet senast i december. Klart görbart även för mig :up:

Gympass för idag blev 3 km i roddmaskin och sen fokus på ländrygg och bukmuskulatursträning. Ett helt ok pass :)
 
Jag har gått ner tre kilo sedan i våras. Klarar jag tre kilo till innan november ær jag nøjd och klarar jag till och med fem så kommer jag att kænna mig vacker igen. Jag har dragit slutsatsen att jag har svårt att gå ner något utan att motionera så att jag blir svettig och varm - gør jag det får jag ju upp førbrænninge och det ær nog dærfør. Vanliga promenader, lugn cykling, ridning mm bidrar till att jag åtminstone inte går upp, men kroppen tar inte av reservkapitalet bara før det. Att anvænda armarna verkar också vara viktigt - håller jag på mycket med till ex vedklyvning och stapling så hjælper det.
 
Yaay, trots ren semestertid med sambon och familjen så har jag gått ner 2.5 kg på en månad. Om 7 kg når jag inskrivningsvikten på MVC, och med en viktnedgång på 28 kg på 7.5 månader så är jag nöjd :D
 
Den här värmen underlättar definitivt när man kör 5:2, inga problem att vänta till middagen med att äta. Funderar på att ta en eller två extra fastedagar den här veckan. Nästa vecka börjar semestern, och vi ska visserligen köra 5:2 då också - men det lär slinka ner en eller annan extra liten kalori också...
 
Smyger in i denna tråden.

Har kämpat med vikten sedan någon gång mellan jul och nyår. Börjar närma mig mitt mål nu, -34kg visade vågen i morse och har nu BMI och midjemått som normalviktig :). Har inte kört någon direkt diet eller så utan skärpt upp matrutinerna och minskat på skräpmat och godis. Största skillnaden är dock kraftigt ökad träningdos, gym, promenader och simning. Till en början mycket konditionsträning men allt eftersom kilona försvunnit så har jag börjat komplettera med styrketräning. Märker stor skillnad på flåset men är också mycket piggare och inte lika trött i vardagen.

Ett angenämt problem men hur tacklar ni andra kommentarer om er viktnedgång? Jag är ju inte dummare utan att jag förstår att det märks stor skillnad på en person om gått ner 34 kg, det går likom inte obemärkt förbi. Vissa är jättepositiva i sina kommentarer men allra oftast är det lite negativa kommentarer som i alla fall jag tycker är lite jobbiga och blir lite ledsen av. Dessutom har jag inga bra och dräpande svar att slänga tillbaka. :devil: "Nu får du börja äta igen", "Akta så att du inte blåser bort", "Du försvinner ju snart", "Har du räknat ut hur många kalorier det är i maten nu".... Helt plötsligt är alla hälsoexperter och verkar vilja göra allt för att man skall gå upp i vikt igen. Särskilt störande verkar folk tycka det är att jag inte kör någon diet och tycker det är jättekonstigt att jag äter allt (fast inte alltid och inte hur mycket om hellst) och inte vet exakt hur många kalorier jag stoppat i mig under dagen. Skitproblem egentligen men ibland blir man bara så trött och önskar sig en tjockisdräkt att ta på sig så att folk bara kommenterar bakom en rygg och inte face to face.
 
Smyger in i denna tråden.

Har kämpat med vikten sedan någon gång mellan jul och nyår. Börjar närma mig mitt mål nu, -34kg visade vågen i morse och har nu BMI och midjemått som normalviktig :). Har inte kört någon direkt diet eller så utan skärpt upp matrutinerna och minskat på skräpmat och godis. Största skillnaden är dock kraftigt ökad träningdos, gym, promenader och simning. Till en början mycket konditionsträning men allt eftersom kilona försvunnit så har jag börjat komplettera med styrketräning. Märker stor skillnad på flåset men är också mycket piggare och inte lika trött i vardagen.

Ett angenämt problem men hur tacklar ni andra kommentarer om er viktnedgång? Jag är ju inte dummare utan att jag förstår att det märks stor skillnad på en person om gått ner 34 kg, det går likom inte obemärkt förbi. Vissa är jättepositiva i sina kommentarer men allra oftast är det lite negativa kommentarer som i alla fall jag tycker är lite jobbiga och blir lite ledsen av. Dessutom har jag inga bra och dräpande svar att slänga tillbaka. :devil: "Nu får du börja äta igen", "Akta så att du inte blåser bort", "Du försvinner ju snart", "Har du räknat ut hur många kalorier det är i maten nu".... Helt plötsligt är alla hälsoexperter och verkar vilja göra allt för att man skall gå upp i vikt igen. Särskilt störande verkar folk tycka det är att jag inte kör någon diet och tycker det är jättekonstigt att jag äter allt (fast inte alltid och inte hur mycket om hellst) och inte vet exakt hur många kalorier jag stoppat i mig under dagen. Skitproblem egentligen men ibland blir man bara så trött och önskar sig en tjockisdräkt att ta på sig så att folk bara kommenterar bakom en rygg och inte face to face.

Bry dig inte om de negativa.
 
Jag har aldrig fått några såna kommentarer, men skulle jag få det skulle jag nog titta på personen som säger det som om den vore en idiot och meddela att jag hade inte längre nån lust att släpa omkring på de där kilona.

Strax på väg till gymmet och alltså; jag gillar verkligen rodden, snacka om att den är effektiv! Skonsam mot ryggskrället också men ger ändå träning även av den :up:
 
Vågen kryper nedåt i väntan på besöket hos kirurgen 28/8.

Tacklar just nu det misslyckade bebisprojektet, genom att inte äta, hoppas att det håller i sig. Är rätt bitter och heartbroken just nu men det går över.

weight.png
 
Rodden är riktigt bra, går att köra sig hur slut som helst på en väldigt kort tid :up:. På det gymmet jag går hade de Roddpass på 30 minuter förr, efteråt var man som en våttrasa... Effektivt att ha några roddgrannar att tävla med och en snygg instruktör som gick och kollade allas tider.. Snacka om att vara ögontjänare deluxe :D
 
Vissa är jättepositiva i sina kommentarer men allra oftast är det lite negativa kommentarer som i alla fall jag tycker är lite jobbiga och blir lite ledsen av.

Är det inte något slags trist avundsjuka för att du visat en sådan uthållighet och självdisciplin som orsakar de negativa kommentarerna? Kanske provocerande på något sätt för dem som tycker att de drar runt på bara något eller ett fåtal kilon för mycket och själva inte lyckas göra något åt det, att se att du lyckats med det i mycket större skala och med en så lång målmedvetenhet?

Jag hör i och för sig själv till den kategorin (men jobbar i alla fall för tillfället på att kapa de där onödiga kilona) och tycker personligen enbart att det är grymt imponerande och sporrande att höra om någon som lyckats med -34 på åtta månader. Fantastiskt jobbat, var stolt över det och försök ignorera de töntiga kommentarerna!
 
Rodden är riktigt bra, går att köra sig hur slut som helst på en väldigt kort tid :up:. På det gymmet jag går hade de Roddpass på 30 minuter förr, efteråt var man som en våttrasa... Effektivt att ha några roddgrannar att tävla med och en snygg instruktör som gick och kollade allas tider.. Snacka om att vara ögontjänare deluxe :D

Blev just en halvtimme idag i ett stabilt tempo på 22 rt/min vilket gav 4,2 km, så icke nån våt trasa efteråt bara lite lätt fuktig på ryggen.

Har en del grubblerier idag så då fick det bli rutinrodd så att säga så att tankarna kunde vandra fritt.
 
Vågen står typ stilla och jag har fuskat med 5:2 under semestern. Men löpningen trillar på. Var just ute på en lite kort runda och satte personbästa.

Jag har en kort runda som jag springer då och då för att kolla om jag blivit något bättre. Det hade jag :banana:
 
Summerar förra veckan (må-sö) till 64,48 km löpning fördelat på fyra pass, samt två pass styrka (mest bål, höfter och ben). Maten har jag skött riktigt bra, betydligt färre glas vin än veckan innan det. Trots det har jag inte gått ned ett smack. Däremot har jag känt att jag har lagt på mig en del vätska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 487
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp