Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gillar hoppet mellan lindy hop till fäktning.Jag har börjat springa. Försöker göra det 3 dagar i veckan.
Sen har jag funderat på att anmäla mig till i en kurs i Lindy Hop och/eller fäktning. Någon som har provat något av det? Vet inte ens om man kan börja fäktas i vuxen ålder. Tänker att båda sakerna kräver ett visst mått av fysisk insats.
Vad är Lindy hop? Har jag aldrig hört talas
Smyger in i denna tråden.
Har kämpat med vikten sedan någon gång mellan jul och nyår. Börjar närma mig mitt mål nu, -34kg visade vågen i morse och har nu BMI och midjemått som normalviktig. Har inte kört någon direkt diet eller så utan skärpt upp matrutinerna och minskat på skräpmat och godis. Största skillnaden är dock kraftigt ökad träningdos, gym, promenader och simning. Till en början mycket konditionsträning men allt eftersom kilona försvunnit så har jag börjat komplettera med styrketräning. Märker stor skillnad på flåset men är också mycket piggare och inte lika trött i vardagen.
Ett angenämt problem men hur tacklar ni andra kommentarer om er viktnedgång? Jag är ju inte dummare utan att jag förstår att det märks stor skillnad på en person om gått ner 34 kg, det går likom inte obemärkt förbi. Vissa är jättepositiva i sina kommentarer men allra oftast är det lite negativa kommentarer som i alla fall jag tycker är lite jobbiga och blir lite ledsen av. Dessutom har jag inga bra och dräpande svar att slänga tillbaka."Nu får du börja äta igen", "Akta så att du inte blåser bort", "Du försvinner ju snart", "Har du räknat ut hur många kalorier det är i maten nu".... Helt plötsligt är alla hälsoexperter och verkar vilja göra allt för att man skall gå upp i vikt igen. Särskilt störande verkar folk tycka det är att jag inte kör någon diet och tycker det är jättekonstigt att jag äter allt (fast inte alltid och inte hur mycket om hellst) och inte vet exakt hur många kalorier jag stoppat i mig under dagen. Skitproblem egentligen men ibland blir man bara så trött och önskar sig en tjockisdräkt att ta på sig så att folk bara kommenterar bakom en rygg och inte face to face.
Vissa är jättepositiva i sina kommentarer men allra oftast är det lite negativa kommentarer som i alla fall jag tycker är lite jobbiga och blir lite ledsen av.
Rodden är riktigt bra, går att köra sig hur slut som helst på en väldigt kort tid. På det gymmet jag går hade de Roddpass på 30 minuter förr, efteråt var man som en våttrasa... Effektivt att ha några roddgrannar att tävla med och en snygg instruktör som gick och kollade allas tider.. Snacka om att vara ögontjänare deluxe
![]()