Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på gymmet för första gången sen det blev barmarkssäsong nästan.. Började med en bendag, då det är min klara favoritträningsdag på gymmet och jag har tappat mindre än jag trodde i styrka, så pb:et i benpressen är klart nåbart inom en snar framtid :up:

Känns rätt att komma in i gymträningen igen nu, så några dagar i veckan blir det nog gymmet hädanefter :)
 
Jag väger väl runt 56 kg, men äter fortfarande skräpmat. Är inte hungrig på mat eller nyttigheter i värmen.
Får helt enkelt ta och skärpa till mig! Vill gärna bli av med de sista onödiga kilon jag har.
 
Ska också skärpa mig. Främst sluta äta ute hela tiden på ställen där det är omöjligt att veta vad man sätter i sig. Enda sättet för mig är att räkna kalorier och få koll på vad jag får i mig helt enkelt.
 
Jag trodde då aldrig att jag faktiskt skulle vilja skriva i en sådan här tråd, jag brukar inte riktigt vilja skriva ut siffror gällande min vikt när den inte är som den ska, för att jag tänker att det kanske skulle slå bakut och allt går åt fel håll när man basunerat ut sitt mål. Men jag ger det ett försök, i förhoppning om att det skulle vara motiverande istället.

Jag är okej med att väga 50-52, det brukar pendla däremellan. Men nu står vågen på 55! Det är INTE okej. Inte heller har jag ändrat mat och motionsvanor, så jag är lite förbryllad gällande varför.
 
Jag trodde då aldrig att jag faktiskt skulle vilja skriva i en sådan här tråd, jag brukar inte riktigt vilja skriva ut siffror gällande min vikt när den inte är som den ska, för att jag tänker att det kanske skulle slå bakut och allt går åt fel håll när man basunerat ut sitt mål. Men jag ger det ett försök, i förhoppning om att det skulle vara motiverande istället.

Jag är okej med att väga 50-52, det brukar pendla däremellan. Men nu står vågen på 55! Det är INTE okej. Inte heller har jag ändrat mat och motionsvanor, så jag är lite förbryllad gällande varför.
Det är varmt mycket vätska? Kanske?
 
@Lotheb Jag har funderat över vätska, men det har inte gett utslag på vågen tidigare, vad jag kommer ihåg.

Kanske ska lägga till att jag är kort, så vikten jag siktar på är fortfarande inom spannet för normalvikt, inte undervikt. Vidare kan nämnas att jag vid tillfälle har gått ner.. tror det var 12-14 kg! Fast.. det hände av sig själv, jag försökte inte.

Nej, det har du rätt i! När du lyckats med att gå ner dina kg kommer min kamp med några få kg te sig löjlig i jämförelse, inte alls lika imponerande :D
 
Jag trodde då aldrig att jag faktiskt skulle vilja skriva i en sådan här tråd, jag brukar inte riktigt vilja skriva ut siffror gällande min vikt när den inte är som den ska, för att jag tänker att det kanske skulle slå bakut och allt går åt fel håll när man basunerat ut sitt mål. Men jag ger det ett försök, i förhoppning om att det skulle vara motiverande istället.

Jag är okej med att väga 50-52, det brukar pendla däremellan. Men nu står vågen på 55! Det är INTE okej. Inte heller har jag ändrat mat och motionsvanor, så jag är lite förbryllad gällande varför.

Din hjärna har vuxit, såklart! :idea: :D :up:
 
Fast en del av de som skriver här har ju gått ner ett stort antal kilo och en del har mycket som ska bort, så här finns plats för alla modeller.
Ber om ursäkt om någon upplevde det som förminskning. Vilket inte är meningen. Dom dära sista kilona är det svåraste. (Finns ofta en anledning till det med )
Alla har vi våra kamper och all har vi våra mål =) Jag är impad av mycket jag läst i tråden. Folks driv och ork!

Vad jag menar i viktklass. Så har jag ca 75,5kg att försöka bli av med. Och då vet jag inte ens min trivselvikt. Har vägt över 100 sedan början av högstadiet. Men kampen är den samma. Och börjarn lättare än slutet.
 
Ber om ursäkt om någon upplevde det som förminskning. Vilket inte är meningen. Dom dära sista kilona är det svåraste. (Finns ofta en anledning till det med )
Alla har vi våra kamper och all har vi våra mål =) Jag är impad av mycket jag läst i tråden. Folks driv och ork!

Vad jag menar i viktklass. Så har jag ca 75,5kg att försöka bli av med. Och då vet jag inte ens min trivselvikt. Har vägt över 100 sedan början av högstadiet. Men kampen är den samma. Och börjarn lättare än slutet.

Det finns en tjockistråd också :)
 
Har en vän som behöver gå ner ~45 kg och visst är det jobbigare för henne att gå en halvmil än för mig, men i gengäld så förbränner hon i teorin ca 3 ggr så många kcal som jag på samma sträcka och i långsammare fart så i början när det är mycket som ska bort går det "lätt" och ju mindre det finns kvar desto trögare blir det.

En kamp är det för alla, fast på olika vis :up:
 
Har en vän som behöver gå ner ~45 kg och visst är det jobbigare för henne att gå en halvmil än för mig, men i gengäld så förbränner hon i teorin ca 3 ggr så många kcal som jag på samma sträcka och i långsammare fart så i början när det är mycket som ska bort går det "lätt" och ju mindre det finns kvar desto trögare blir det.

En kamp är det för alla, fast på olika vis :up:

Å andra sidan kan överviktiga ha betydligt bättre kondis än normalviktiga. Känner en tjej som är rejält mullig som lätt joggar en halvmil/mil. Själv orkar jag knappt någon kilometer innan jag typ ramlar ihop :P
 
Å andra sidan kan överviktiga ha betydligt bättre kondis än normalviktiga. Känner en tjej som är rejält mullig som lätt joggar en halvmil/mil. Själv orkar jag knappt någon kilometer innan jag typ ramlar ihop :P

Ja men man gör ju ändå av med fler kcal eftersom det "kostar" mer att flytta större vikt.
 
Uppvärmning 2 km maskinrodd och sen blev det till att plåga de klena biceps, triceps, axlar och skuldror och där har jag tappat i styrka en del, så det blev ett både plågsamt och skönt gympass och nu är jag lite pigg på att ta mig an klätterrundan som jag avstått från några veckor pga knät, men nu känns knät helt bra igen :)

Skönt att vara tillbaka på gymmet :up:
 
Cykla är fruktansvärd vardagsmotion, förstår att folk blir negativt inställda till att träna av cykling :crazy: ;) (Nej, jag är inte alls traumatiserad av att min hemska cykel är fruktansvärt trög att cykla på. Om någon känner att dom vill "låna" en cykel så finns det en svart Apollo Diplomat i centrala Linköping som gärna skulle få bli stulen :angel:).

Jag tränar visserligen rätt mycket men undviker att cykla som vardagsmotion. Går dock massvis på jobbet, runt 25000 steg på en dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 487
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp