Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Min mage brukar också protestera efter jag ätit pizza, hoppas det går över snart!
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är 174 cm lång. Ligger på ett BMI som är 28, 4.
BMI har jag valt att slänga i väggen. Det skapar bara en stress, speciellt när jag vet att jag låg på ett högt BMI när jag var normalviktig. Så de enkla uträkningarna som finns på nätet verkar inte riktigt ta vara på muskelmassa.

Har en 4 åring som jag sagt att det inte blir någon ridning av innan jag gått ner minst 3 kg. Så nu blir det tömkörning och skogspromenader för hela slanten.
 
Sv: Vikttråden 2014

Nä säger du?!

Bär är inte sockerfria heller...

För mig handlar det om att hitta något jag kan få i mig när jag äter frukost, dvs vid 03-04 på morgonen. Och som går att ta med i bussen eller få i mig på vägen till jobbet. Allt som innebär sked går fetbort.

Mitt problem sitter inte i okunskap om vad man bör eller inte bör äta. Det sitter i dåliga vanor. Min normala frukost sedan över tjugo år är en eller två muggar te. Yoghurten är ett enormt steg åt rätt håll.

Nästa steg är att lägga in ett mellanmål. Typ ett ägg eller nåt. Men är inte riktigt där än.
 
Sv: Vikttråden 2014

Ja jag tog ju den fetaste pizzan också smart som jag var. Men det går nog över snart! Till middag blir det iaf torsk och det känns lite snällare mot magen. Sen ska jag försöka ta mig ut på en promenad och rida en sväng. Det blir dagens motion :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Låter som en bra plan! Här blir det också promenad, inte så trevligt väder men vad gör man ;)
 
Sv: Vikttråden 2014

BMI har jag valt att slänga i väggen.

Det gör du rätt i ;)
BMI är väl mest en vägledning för folk som har noll koll....

Jag kan rapportera efter gårdagens skridskoåkning att det är en motionsform som är underskattad, har nu träningsvärk i skinkorna... :o
Idag blir det promenad :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Här vill jag vara med.
Vägde mig i morse *bam* 87,8 kg.Inte alls bra!Jag ska ner till åtminstone 65 kg.156 cm lång men låter som att jag vore en bowlingklot men det är jag inte riktigt. 2014 måste bli mitt år!
Kommer använda mig utav appen Lifesum(Shapeup),gå promenader och träna på gym.
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är också väldigt dålig på frukost, varit uppe sen 6.15 (barn är skitmysigt ;)) och jag har fortfarande inte ätit någonting. Inte konstigt att man blir sugen på kvällen då! Jag tränar på att äta yoghurt eller risifrutti innan skolan börjar, men nu är jag ledig så då tappar jag rutinen. Ska skärpa mig!

Vad duktiga alla ni är som ska ut och promenera idag! Blir riktigt inspirerad, kanske skulle stoppa in sonen i en overall och ta ett varv med barnvagnen. Inte hans favoritsyssla, men han brukar finna sig i att åka en stund. Gå själv har han inte riktigt koll på ännu, men kräla runt och äta grus är han proffs på! :)
 
Sv: Vikttråden 2014

kl

Tänkte göra ytterligare ett försök att landa på 58 kg. Väger nu 62 kg(är 1,64 lång), trots nästan ingen träning alls sedan före jul och kosten skulle få Anna Skipper att svimma ;) Fördelen med godis/kak/ostmackedieten är att jag är ganska trött på onyttig mat nu och sugen på riktig mat med näring i ;) Idag ska det bli storkok av grönsaksgratäng. Hoppas också på att ta mig till gymmet och återuppliva musklerna från dvalan.

Orkar inte köra någon diet utan tänkte satsa på att använda ShapeUp när jag orkar och vara förståndig med maten även när jag inte orkar använda ShapeUp. Träningen blir som vanligt, fast som vanligt inte varit det på ett par månader... Men målet är sjukgymnastövningar hemma minst varannan dag, gymmet minst två gånger i veckan och ca en timmes promenad minst fem dagar i veckan.
 
Sv: Vikttråden 2014

Idag har jag i alla fall promenerat 5,5 km. Känns alltid skönt när man är hemma igen innanför dörren. På tal om längd så är jag 165 cm kort, men när jag vägde sist 72,5 kg så kändes det alldeles lagom. I mått räknat är det säkert övervikt, men det skiter jag i. Idag väger jag 82,5 kg vilket känns galet för mycket.
 
Sv: Vikttråden 2014

6.15 är ju värsta sovmorgonen :D

Jag börjar 3.25, 3.31 och 3.43 de närmsta tre jobbdagarna (lör-mån). Det betyder att jag sitter i bilen före 02. Då har jag så tråkigt att jag äter frukost för att jag inte har något bättre för mig, så det är ju bättre än inget.

Sen är tanken att jag ska försöka peta i mig något typ var tredje timme under min vakna tid. Men då förstås bara något litet, annars blir det ju för mycket totalt sett.

Så jag tänkte fortsätta med min frukostyoghurt och sen på första "rasten" som är runt 4.30 (uppehåll i körning snarare) så pillar jag i mig ett kokt ägg.

Sen har jag "lunch" vid 07 ungefär och då skulle jag kunna äta något som kräver bestick. Kanske lite keso och någon grönsak.

Och så gör jag en giganto-mugg med te som får räcka resten av körningen, en frukt i bilen på väg hem och sen middag vid 15 och sen är det typ dags att sova igen :D

Något sådant är planen men jag tar det steg för steg.

Blir jag gravid kanske jag behöver äta lite oftare, behöver något som "suger upp magsafterna" då så det blir väl lite mer bröd.
 
Sv: Vikttråden 2014

Fy helsike, du börjar ju jobba mitt i natten :eek:!

Jag skulle ha svårt att somna om jag visste att klockan skulle ringa vid två igen, däremot att jobba fram till två eller senare och sen gå hem och sova funkar bra.

Äta ofta har jag gett upp, tre gånger är lagom, det jag tidigare ätit däremellan har varit helt onödigt och ska bort!
 
Sv: Vikttråden 2014

Vad duktig du är! Jag kom 3 km i regnet och är stolt över det :)

Jag låg på 88,7 kg innan jul och skulle bli själaglad om jag kom under 80 kg till mina 176 cm. Det räknas också som överviktigt, men jag har inte vägt under 80 på snart 10 år så det skulle vara stort för mig.

Slutmålet är under 75 kg, det kommer nog att ta mig en stund, det satans fettet sitter som berget, men det ska bort!
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag tror att jag måste göra det för att hålla suget stången.

Det brukar inte sluta så bra.

Men jag försöker igen :D
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag vill också vara med! :D

Har fått världens möjlighet att göra något åt min kropp under 2014, så nu finns inga ursäkter längre. Gymkort skall införskaffas imorgon och första passet blir av då också. Haha jag är faktiskt nervös för att ta steget in på okänd mark som gymmet nu i mitt fall är. Men det ska bli galet roligt!
Kommer komplettera min träning med ridning, promenader och simning.

Mitt första mål är att komma under tresiffrigt och det är ca 5kg dit.
Är grymt motiverad!! :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Kul, hoppas du kommer trivas på gymmet! :)

kl

Hoppsan hejsan, sa innan nyår att jag inte skulle fokusera så mycket på vikten men nu är jag oerhört motiverad O_o :D Det är något visst med ett nytt år, får verkligen känslan av att man kan börja om på nytt. Hur klyschigt det än må låta :p
 
Sv: Vikttråden 2014

-kl-

Jag hänger på jag med för att få lite pepp.

164 lång, väger ungefär lika mycket som när jag var höggravid dvs 73. Det trivs jag inte alls med.

Tänker röra mer på mig, äta lite mindre och framförallt dra ner på vitt bröd och godis.

Målet är minus 10 kilo dvs 63, för att må bättre, känna mig piggare och kunna ha mina snygga klänningar igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 531
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 752
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 380
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 211
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp