Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Det låter ju bra.

Teilani: Jag har inga barn men två hundar och en häst. Eftersom jag arbetar kvällar/nätter så är jag oftast i stallet på förmiddagar. Tid för träning på egen hand finns tyvärr inte just nu då hundarna och hästen tar mycket av lediga tiden. Träning för mig blir långa raska promenader med hundarna några gånger om dagen och sen ridningen. Tyvärr sitter jag still i bil när jag arbetar så där rör jag mig inte mycket.

Mitt största problem är kosten, jag måste verkligen sluta äta och dricka skit. Jag är väldigt aktiv och skulle jag inte äta och dricka en massa onyttigt så skulle jag gå ner i vikt, det vet jag om. Därför är det kosten som ska läggas om först och när jag tappat i vikt och kommit under 100 strecket måste jag tänka på att utöka motionen ännu mer. Hur jag ska få tid till det får jag se :).
 
Sv: Vikttråden 2014

Hur gör ni andra med småbarn, djur och måsten? Vilka tider tränar ni?

Jag köpte ett promenadband som går att jogga på. Då kan jag träna när det passar mig, vilket i mitt fall blir ett par timmar efter middagen. I våras/somras gick jag upp tidigare för att hinna träna men det orkar jag inte nu.
 
Sv: Vikttråden 2014

jag är med
delmål 1 är -5,1 kg
Vägde in mig hemma imorse och planen är att ta hjälp av viktväktarna
 
Sv: Vikttråden 2014

Im in! Vägde in mig på 72,7 i morse.
Har gått upp 1kg under jul och nyår.
Ska ner till 63 kg
Tänker väga mig den 1:a varje månad.
 
Sv: Vikttråden 2014

:) Jag hänger på 2013 var ett kanonår för min vikt , gick stora omvägar runt min våg , på Påskafton var vi bortbjudna och jag funderade på vad min garderob hade att erbjuda i klädväg , efter lite funderande jeans och något snyggt upptill och till min stora förskräckelse vilka byxor jag än provade så klämdes magen ihop och förflyttade allt fläsk uppåt, kändes som brösten¨hamnade i halsgropen vidrigt.
Travade till fots iväg på mina fläskiga ben till våran granne och god trerätters med vin och drinkar.
På småtimmarna på väg hem bestämmde jag mig nä nu J....lar är det jag som ska bli av med övervikt.
Gick hårt ut med Dukandieten och det trillade bort några kilo med 30 min promenader varje dag.
Efter ett tag började jag få känning i tandköttet så jag visste att kroppen krävde c-vitamin och ändrade min kosthållning, På jobbet bestämmde vi att vi skulle bilda lag till Vårruset och dagen innan vi anmälde så joggade jag 5 kg väldigt långsamt och anmälde mig till tidtagning lyckades komma imål på strax över 40 min jobbigt med övervikt.
innan vintern hade jag tappar 13 kg, nu har det blivit si och så med träningen inte ens promenader känns kul i vintermörkret och ishalkan , har nu gått upp två kg men verkar stå still där så mina -11kg känns verkligen helt ok, ska hanka mig fram till påsk så ska jag kämpa igång igen med sund kosthållning och röra på mig mer igen har som mål att jogga vårruset i slutet av maj.
För mig verkar det fungera att ta bort vetemjöl, feta mejeriprodukter och potatis, ris o pasta och dra ner på sockret (svårt med smågodisberoende). jag är rädd att få benskörhet och högt blodtryck är några och 50 och väger mig nästan varje morgon när jag klivit upp ur sängen och varit på toa:D
 
Sv: Vikttråden 2014

Det borde vara förbjudet att ge bort choklad i julklapp!:meh:

Jag har lite "tur" som kan träna på dagtid. Försöker två ggr/vecka.... och promenad varje dag.

Cikoria: jag gick ned 54 kg med LCHF så det där med kolhydrater (bröd-pasta-socker) är verkligen nåt man kan använda...
Nu fixar inte jag det av hälsoskäl (behöver mina kollisar).
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är med!
Har ca 3kg kvar av graviditetskilona. 1,5 år sedan. Dom ska bort nu! Jag väger 65 och vägde 62 förut.går det ner till 60 blir ingen gladare än jag:)
Jag behöver också få bättre kondis och blir lite mer slimmad/fit.
Att allt inte är löst överallt!

Jag börjar imorgon, kommer väga varje torsdag och mäta den1 varje månad! :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag hänger med i denna tråden, 5 kg minus är målet, dvs från 77 till 72 kg. Jag funderar på att köra 5:2 metoden, jag börjar i morgon och testar.
 
Sv: Vikttråden 2014

Startvikt: 82,5 kg
Mål 72,5 kg

Så 10 kg ska bort här. Kör Shapeup appen och räknar kalorier. Har tidigare varit med i Viktklubben (Aftonbladet) men blivit lite snål.
 
Sv: Vikttråden 2014

Fast det där med att vara slimmad har jag upptäckt en sak med. Jag började träna i november och det jag trodde var löshud har blivit misstänkt "fast". Jag har fortfarande valkar men de är betydligt "jämnare". Styrketränar på gymmet- har inte gått ned 1 hg sen jag började! :D
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är med!

Samma tid förra året så var jag pepp pepp pepp. Körde LCHF och motionerade regelbundet.I år så har jag ingen inspiration alls och behöver verkligen komma igång igen.

Har totalt gått ner 20 kg på 2 år (vägde 106 kg) men har ni fastnat på 86 kg. Har en mental gräns på 83 kg som jag hittills inte kommit över den.

Målvikt är i dagsläget 76 kg. Jag hoppas på att nå dit i år och samtidigt bygga upp styrkan i bålen.
 
Sv: Vikttråden 2014

Ja, varför ska godis finnas så lätt tillgängligt överallt? Jag har aldrig funderat på hur mycket godis jag äter egentligen, blev en obehaglig chock hur jobbigt det var att sluta. Och irriterande att andra inte kan acceptera att jag inte vill ha choklad i present eller äta av fikabrödet. Det är säkert jättegoda bullar, men jag behöver verkligen inte en enda kalori extra!

Samtidigt märkte jag verkligen skillnad när sockersuget försvann, så pigg i slutet av december har jag inte varit på flera år. Så det är bara att ge sig på det igen.

Jag tänkte ge det någon vecka innan jag väger mig, blir helt deprimerad om jag gått upp alla 5 kilona över julhelgen.
 
Sv: Vikttråden 2014

Känner verkligen igen det där. Fick knäck i julklapp och chokladaskar av släkten trots att jag undanbett allt sådant då jag känner att jag inte har så bra kontroll över mitt sockerbehov än.

Har börjat ta med frukt till jobbet för att kunna ha på eftermiddagsfikat då det nu under jul har varit kakor och godis varje dag där bland kollegorna.

Kul att du kände dig piggare! En sådan känsla är guld värt att sträva mot :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är med! Har lyckats gå ner 6 kg sen semestern, stått stilla nu över jul-nyår (förstås! fast jag gav bort chokladasken som chefen gav mig, till en granne :) - fast jag är inte så förtjust i choklad faktiskt...) och nu ska 15 kg till bort! Mindre alkohol, mindre mat, mer motion - svårare ska det väl inte vara?
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är med!

Ställde mig på vågen i morse:68,5 kg. All time high :(
Så nu måste det bli förändring. Tänkte köra 5:2. Körde det en runda i våras, men sen blev det semester o jag tappade motivationen. Målet är att komma ner till 60 kg.
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är med!
Min träningsintresserade sambo hjälper mig att få upp träningssuget. Han ska köra en "springa 100 mil 2014" och springa ett halvmaraton.
Jag och en kompis har nu gått ihop och kör 100 mil tillsammans, 50 var :). Blir 1 mil i veckan ungefär.
Men Q1 får man promenera (PW) pga vinterväglaget i spåren.
Jag kommer då under Q1 köra min mil uppdelat på 5 km i taget som PW med hög lutning på löpband på gymet. Sedan blir det löpning!

Väger 61 nu och målet är 56kg innan sommaren. Är kort (160) och känner mig inte bekväm med mina 61kg.
Brukar oftast ligga på ca 57-58 (när jag hade häst) men nu har jag lagt på mig extra pga för mkt god mat och för lite träning.
Komme minska på sötsaker då det är min stora last och skräpmat....
Bli bättre på att gå på pass på Friskis.Ska komplettera mitt Friskis-kort med ett medlemskap i stans Cross Fit gym där man kan köpa kort för 2ggr i veckan.
 
Sv: Vikttråden 2014

är man frisk och känner sig trött och orkeslös är det nog ett bra
recept. Människan är ju inte gjord för den typen av kolhydratintag och lite rörelse, som bi har idag.

*kl*
Jag har då klarat dagen helt utan sötsaker! :bow:
Jag har tagit "nått söt till kaffet" och "nåt litet" och "nåt
gott på kvällen" under en rätt lång period.
Har inte varit särskilt sugen heller-känns helt ok. :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Jo :) men jag är sugen på att träna just Cross Fit som enligt de jag känner som tränar det är så nöjda för det är en riktigt effektiv träning.
Kommer komplettera mina skivstångs och cirkelfyspass på Friskis med detta :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Nygammal användare här. Min gamla profil verkar inte finnas kvar så jag gjorde en ny.

Jag hakar på i den här tråden. Behöver hjälp att hålla peppen uppe. Vägde in i morse på 109 kilo. När jag var höggravid med min yngsta vägde jag 115 precis före förlossningen. Hon fyller åtta i år....

Har några gånger lyckats ta mig ner på tvåsiffrigt, men väl där tryter motivationen och jag går upp igen. Tvåsiffrigt är mitt första mål. Slutmålet är 75 kilo. Motivationen just nu är, förutom att må bättre, min nya häst. Vill orka bättre när jag rider och vill inte vara tyngre än nödvändigt för honom att bära på.

Tänka på vad jag äter och röra mig mer. Invägning måndagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 510
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 637
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp