Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

KL

Jag hänger på!
Var nere och vände på 58 i somras, men sen kom semestern och jag gick upp 4 kg som jag inte blivit av med igen :p
Nu efter jul är det säkerligen ännu mer dessutom men vågen befinner sig på annan ort så det är oklart.

Den här dagen har verkligen gått i ätandets tecken, så nu är det dax att ta tag i det här... :p
 
Sv: Vikttråden 2014

Usch, jag vägde mig idag, 80.7kg, jag hade tänkt att aldrig mer väga över 80kg. Så nu är det dags att ta tag i det, jag ska ner under 70kg.
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag skriver också in mig här.
Har tre graviditetskilo kvar att plocka bort plus typ tre kilo som jag ville ha bort redan innan jag blev gravid.
Har stått och stampat på samma ställe länge utan att varken gå upp eller ner.
Kan tillägga att min dotter är 2,5 år.

Vägde mig i morse och vägde då 74 kg. Vet inte riktigt hur väl det stämmer eftersom jag inte kunnat äta ordentligt sen i måndags morse p.g.a att jag har förbannat ont i hela huvudet efter att ha opererat ut en visdomstand.

Målet är 68 kg.
Har redan minskat portionerna, minskat socker intaget och börjat röra mig mer.
Kilona försvinner iofs, men det går så jäkla långsamt just nu.
 
Sv: Vikttråden 2014

Det här är en tråd för mig. Jag fick ju också barn fast i juli. Ammar fortfarande men kilona sitter fast eller jag har nog snarare gått upp i vikt och kommer inte i mina kläder.

Tanken är inte att jag ska banta i den bemärkelsen utan att jag sluta äta en massa godis och onyttigheter. Dock får jag börja i morgon för idag har jag vräkt i mig pizza.
Sen är tanken att jag ska börja rida mer och gå fler promenader också.

Tror min vikt ligger på 68 kg nu efter julen och målet är att komma i mina kläder utan att det väller över här och var. Tänkte att som morot ge mig själv ett klädesplagg för varje kilo jag går ner men då måste det kilot ha varit borta i minst två veckor. Del mål är 65 kg.
 
Sv: Vikttråden 2014

kl

Lyckades gå ner 10 kg under 2013, av vilka jag har gått upp 2 under november/december. Men jag startar ändå 2014 8 kg lättare än jag startade 2013 vilket känns som en stor seger. Jag har inget konkret viktmål för 2014 då jag vill gå mer på känslan i kroppen än siffror på vågen. Men att tappa de där två kilona igen skulle sitta fint :D

Heja alla, det här fixar vi! :banana:

Precis min situation. Jag vill ner de där två kg och några till hade jag tänkt.
Så jag är på :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag hoppar in här också, hade tänkt mig att gå ner 15 kilo.

Påbörjade i början på december och gick med i viktklubb, tyckte att jag höll mig väl till deras tilldelade kalorier och blev peppad att motionera mera fast efter 3 veckor så hade det inte hänt nånting, inte ett kilo :meh:
Så nu över jul och nyår har jag inte brytt mig ett skvatt om viktklubb, jag har ätit precis vad jag velat och inte rört mig överdrivet mycket, det vanliga stalljobbet och lite promenader och så och nu har jag gått ner 1 kilo O_o.
Alltså. What?
 
Sv: Vikttråden 2014

*kl*

Här är en till som ska gå ner i vikt. Har inte vägt mig på några månader men väger nog strax över 70 kg. Målet är ca 60 kg. Jag går all in direkt och ska börja på Viktväktarna nästa vecka.
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag var med förra året,så jag hakar på igen.
Väger in på 77kg och vill väga 65 eller under.
 
Sv: Vikttråden 2014

Det vore intressant att läsa hur långa ni är till era kilon och hur ni tänker kring idealvikt.
Jag är 170. Maxvikten har varit 74kg, nu är jag på 66,0 men vill ner några kg ytterligare. Kanske till 62-63. Där skulle jag bli nöjd.

Min viktnedgång hittills har varit relativt smärtfri. Utesluter socker, mjölk, mjöl, bröd, undviker kolhydrater. Börjar varje dag med omelett.

Lycka till allihopa!
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är med!
Börjar den 6 med en diet med mycket proteiner och lite kolhydrater.
Vet inte vad jag väger i dagsläget, men tror jag väger rekordmycket :( Väger mig på måndag och antar att det är minst 10 kg som ska bort :eek:

Kommer att mäta mig, väga mig (ofta, om jag känner mig själv rätt) samt ta bilder på fettokroppen nu och efter ca 6 veckor osv
 
Sv: Vikttråden 2014

Det vore intressant att läsa hur långa ni är till era kilon och hur ni tänker kring idealvikt.
Jag är 170. Maxvikten har varit 74kg, nu är jag på 66,0 men vill ner några kg ytterligare. Kanske till 62-63. Där skulle jag bli nöjd.

Jag är 175, innan jag började gå upp i vikt låg jag stadigt på 74-75 kg och trivdes där, även om det var på gränsen till övervikt. Har dock vägt 55 kg som mat - och viktfixerad tonåring, men det var för tunt till min kroppstyp.

Min absoluta idealvikt skulle dock vara ca 67-68 kg, tror jag.
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är 165 cm och väger just nu ca 67 kg. Har alltid tänkt att typ 62 kg vore en fin vikt på min kropp så det är väl någon slags drömvikt. Skulle naturligtvis kunna väga ytterligare några kilo mindre utan att bli för tunn, men eftersom jag naturligt har rätt så mycket rumpa och lår som inte ger med sig så lätt så skulle jag nog få kämpa lite väl hårt för att nå dit. 62 kg känns mer överkomligt ;) Men jag hänger inte upp mig jättemycket på exakt vilken vikt jag har, jag är bekväm med min kropp nu också men önskar lite mindre fluff :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vikttråden 2014

Vad roligt att så många är med, många som kan peppa varandra!

Jag är 1.68 och min idealvikt skulle jag säg är ca 62 kg.


Börjat morgonen med två fullkornsskivor bröd med varsin ostskiva på och så en banan och två koppar kaffe. Just frukosten kommer jag äta ganska rejält eftersom det enligt mig är dagens bästa måltid. Och jag är alltid vrålhungrig på morgonen, så att äta för lite gör mig bara orolig och frustrerad. Vet ju annars att ost inte är det nyttigaste precis :D
 
Sv: Vikttråden 2014

Min dag började sådär med magont. Skyller på pizzan jag vräkte i mig igår. Så än har jag bara fått i mig ett glas juice men ska försöka få i mig en kopp kaffe så jag blir som en människa igen och inte det träsktroll jag känner mig som.

Är f.ö 171 lång.
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag behöver gå ner 45kg.
Och det ska jag göra. Just nu försöker jag bli gravid så det får bli någon form av balansgång. Lite högre takt så länge jag inte är gravid och sen "bara" bättre matvanor när/om jag blir gravid.

Förutom vettigare mat så har jag två D-ponnyer som tömkörs, så vi ska ut i skogen ett par dagar i veckan.

Frukost är sen ett par veckor en drickyoghurt.

Så nu ska jag bara hitta rutiner för resten av dagen :D
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är också på. Blir kaloriräkning och/eller viktväktarna. Har fullkomligt exploderat i vikt sen i somras så tio kilo vore önskvärt att få bort. =) Kommer att få en grym sockerabstinens nu efter allt frossande... Det blir det svåraste att klara av. Har som första mål att gå ner tre kilo nu i januari. :bump:
 
Sv: Vikttråden 2014

Menar inte att mästra men drickyoghurt är det oftast väldigt mycket socker i. Fil och tex bär eller banan är ett betydligt bättre alternativ.
 
Sv: Vikttråden 2014

Magont, ush vad jobbigt hoppas det snabbt går över. Jag måste också ha kaffe på morgonen annars får jag huvudvärk som sitter i resten av dagen.

lil-sis, ja bra rutiner är så svårt. Försöker få in en rutin att dricka te och äta några knäckebröd på kvällen istället för kakor/godis... igår kväll gick det bra i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 515
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 681
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 343
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 158
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp