Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Jag har en hel garderob med "krympta" kläder jag skulle älska att få på mig,det jag saknar mest är mina urläckra USA importerade märkes jeans :d
Men om 10kg går dom nog på :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Känner igen det där med att det sitter fast som berget... :meh:

Det gör jag också. Dietisten som jag hade då gav upp för jag gjorde ju allt enligt boken enligt henne. Men jag gav inte upp och skalade av 17 kilo (19 totalt). Tyvärr har jag gått upp några kilo igen så jag måste hitta rätt spår igen.
 
Sv: Vikttråden 2014

KL

Tja, av dagens mat blir jag inte smal i alla fall. Åter resterna från gårdagens pizza precis :p
Dock 6,5 km promenerat idag och nu ska jag iväg och rida. :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag hoppar in här med.

Väger runt 80 kg och är 164 cm lång. Jag har som första delmål att gå ned 5 kilo till första mars. "Officiell" invägning blir på lördag och sedan blir det vägning och mätning en gång i månaden. Kommer att försöka äta lite vettigare och att träna mer och effektivare. Det var ett tag sedan jag var vältränad och smal så jag vet inte riktigt vad jag har som målvikt men runt 60 kg kan nog vara ett bra mål till en början :)
 
Sv: Vikttråden 2014

Då har det gått två dagar på det nya året. Igår var jag först iväg och red på fm och på kvällen plockade jag fram min motionscykel och trampade i 40 minuter.

Ikväll trotsade jag mörkret, regnet och kylan och snörade på mig joggingskorna. Cirka två km, hälften jogg, hälften promenad. Inte så himla mycket, men klart bättre än att ligga i soffan och glo i alla fall. :)

Imorgon ska jag rida.
 
Sv: Vikttråden 2014

Ja allt är bättre än inget!

Blev tyvärr ingen promenad för mig då sambon var iväg stora delar av dan med min bil och i bilen ligger barnvagnen. Men när han kommit hem så åkte jag iväg och red iaf. Vad gäller maten har jag skrivit in allt i shapeup appen och är nu uppe i 1163kcal. Kommer nog ta mig en smörgås strax men jag landar nog ändå runt 1500kcal och det är helt ok tycker jag!
 
Sv: Vikttråden 2014

Var med i förra tråden då vi startade januari -13. Då vägde jag 70,5 kg. Kämpade lite halvhjärtat under våren innan jag ungefär runt midsommar började med 5:2. Då hände det äntligen saker och jag tappade 5kg till augusti. Då fick jag chansen att testa 4:3 dieten där jag både fick träningsprogram och hur jag skulle lägga om kosten. Tappade ytterligare 6kg och vägde under 60 kg vilket inte har hänt på 20 år.
Under december har det varit mycket med vab och att sambon jobbat massor och jag har fått småskador lite här och var i kroppen så motivationen tröt lite. Har gått upp ca 2 kg men håller mig iaf under 62kg.
Har som mål just nu 57kg och dit är inte långt, ska klara det.
Tänkter fortsätta träna minst 3 pass i veckan och köra på med 5:2. Sambon ska också hänga på med den nu så vi kan peppa varandra.
 
Sv: Vikttråden 2014

Bra jobbat :)!
Hur har du upplevt 5:2 tillsammans med träning? Har du vilodagar det vå dagarna du äter lite?
Är lite sugen på att testa men är osäker på hur det ska gå med träningen.
 
Sv: Vikttråden 2014

Idag tog jag en promenad på 4km.Har även börjat använda shape-up.En bra app tycker jag.
Imorgon får det bli en promenad & boka in en massa körlektioner så får se vad det hela slutar på i km-väg :).
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag har tränat på nästan som vanligt mina "låg" dagar. Har försökt träna direkt på morgonen eller nån timme efter ett mål mat så energin har räckt. Väljer man rätt mat så får man stoppa i sig ganska mycket. Sallad, tomat, gurka och morot är ju rätt kaloriafattiga så där kan du äta en del, det finns sjögräsnudlar med knappt några kalorier i som fyller ut maten.
Jag brukar köra en kopp varm buljong när jag börjar bli hungrig, det tycker jag hjälper riktigt bra.
Proteindrinkar är också mättande och bra vid träning.

Det är bara att testa. Fungerar det inte är det bara att bryta och försöka hitta det som du trivs med. I början ska du kanske inte träna dina "låg" dagar, du kan få huvudvärk och få svårt att sova i början. Jag slapp detta men ha med det i beräkningen.
Finns bra grupper på facebook där man får mycket tips och rråd om upplägg och olika recept.
 
Sv: Vikttråden 2014

kl

Hur går det för er alla idag? :)

Jag och sambon pratade en del om vikt och hälsa och så igår, jag tror att han är lite småsugen att hänga på min nya satsning. För hans del blir det mest fokus på maten, med tanke på att han både jobbar heltid och pluggar på distans finns ingen tid till regelrätt träning. Så nu sitter jag här och funderar på hur vi kan göra våra middagar lite nyttigare. I övrigt är planen självklart minimalt med godis, chips och sånt, samt minska andelen pasta/potatis/ris vid varje måltid och istället ösa på med grönsaker.

Maten har gått jättebra för mig de första dagarna, hoppas motivationen håller i sig. Träningen går jättebra, ska ut och springa snart.

Heja alla! :bump:
 
Sv: Vikttråden 2014

Frukostyoghurt intagen och håller på med lunchsallad. Tar alltid dressing men normalt äter jag inget mer sen.

Idag blir det nog middag också.
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag ska ut och gå idag i alla fall. Och eventuellt träna Body Combat. Men först ska jag till Hööks och gå på rea :D

Frukost har jag inte ätit och jag lär inte äta förrän jag kommer hem igen :p
Så det blir...brunch, typ. Haha.

Ikväll blir det nog baconinlindade kycklingfiléer med haricot verts, eller sparris. :)

Kul att du fått med sambon på tåget!
Det har jag med. :) (eller ja, blivande sambon - jag flyttar på riktigt på lördag om en vecka! :D)
 
Sv: Vikttråden 2014

Ingen middag? :eek: Jag skulle bli komplett galen utan alla mina mål mat :D Men alla funkar ju inte som jag ;)

Sleepan: låter bra, baconlindad kyckling är supergott ju :d Ja, kul om vi kan köra tillsammans! Ska försöka rota fram lite bra recept som inte innehåller massa "konstiga saker" (lite kräsen man det där ;)). Sen har jag utmanat honom också, bara ta en portion middag :D

Den sista parentesen säger jag såhär till: :banana::banana: :D
 
Sv: Vikttråden 2014

Kul att du och sambon kan köra tillsammanns!

För mig går det bra :D Är stolt över att jag lyckades motstå lusten att äta upp all pasta som sambon packat i min matlåda. Nu ska jag ut och gå 30 min. Känner mig pepp! :bump:

Min största prövning blir på söndag när min bror fyller år. Must control urge to eat cake nom nom nom nom >. < Min värsta last är verkligen mitt sockerbehov.

Sleepan - Vad kul med flytten :D Grattis!

Scata - Håller helt med.

Kämpa på allihopa :D
 
Sv: Vikttråden 2014

Idag har jag än så länge hunnit med en risifrutti, en ridtur och 4 smörgåsar med rådjursstek. Blev lite mer mat än jag tänkt, men jag hatar att slänga och rådjuret var rester från nyårsmiddagen så det sjöng på sista versen.

Övrig tid idag ska ägnas åt tentaplugg, vilket förmodligen innebär en hel del städning :angel:

Om man fryser så bränner man väl fler kalorier? Orkar inte börja elda än...

Middag ikväll, nåt med köttfärs och tomater, finns väl inte så många alternativ. Jag hoppar över kolhydraterna som oftast finns med i den bilden iaf, så blir dagen rätt okej.

Inget godis finns kvar heller!
 
Sv: Vikttråden 2014

Beror väl på hur mycket man äter mer? Jag har ätit godis när jag "bantat". Så länge man håller sig till ett visst antal kalorier går man ju ner även om man äter "dåligt".

Men en risifrutti är tydligen 270 kcal. Och säg att mackorna är ca 120 kcal skiva(beror ju på vad det är för bröd såklart) så är det 480 kcal. Köttet är ju ganska magert och så tillkommer ju förmodligen smör. Men 270 + runt 480 = 750 kcal. Med smör och kött vet jag inte vad det blir, men jag tror säkerligen att Teilani med enbart köttfärssås kan hålla sig inom ramen för sina kalorier(hur många de nu är)
 
Sv: Vikttråden 2014

Mitt blodsocker är läskigt jämnt. Har troligen konstant högt insulinpåslag.

Så jag mår inge dåligt av att inte äta och är sällan hungrig. Åratal av dåliga vanor...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 530
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 749
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 380
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 210
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp