Sv: Vikttråden 2014
Grattis! Alltid skönt när det går åt rätt håll! Ännu bättre när det börjar kännas också!
*kl*
Ang diskussionen om kommentarer osv, har jag bara fått positiva kommentarer hittills. Dock en del med "vad bra det går, men det är väl klart att du inte ansträngde dig lika mkt innan? Nu går det ju?!" eftersom jag envist hävdar att maten inte ändrats sista året, men man fick äntligen ordning på sköldkörtelproblemen = började gå ner i vikt. Känns lite tråkigt att ingen i min närhet riktigt tror mig, men men, jag får annat positivt nu åtminstone. Sen har jag iofs fått några kommentarer om hur mkt jag vill gå ner (40 kg), och då har det påpekats att "det måste väl vara för mkt!". Jag tror inte omgivningen insåg hur tung jag var, men när jag förklarar att jag kommer hamnar på just inom normalvikt vid målet, så börjar de inse vidden av hur det var förut.
Själv har jag inte kunnat träna på en vecka, pga att bihåleinflammationen har blossat upp igen. Givetvis lagom till första dagen på nya jobbet.. Så jag är yr när jag tittar ner, och har en huvudvärk från helvetet. Men men, bara att ta det lugnt.
Åt väl inte helt ok i helgen heller, eftersom jag inte kunde kompensera med motion. Var lite ynklig och unnade mig några bitar tigerkaksbrownies som jag bakat till sambons jobb, men tydligen så var en del bortresta så vi fick hem fler brownies än vad jag räknat med = tortyr när det lockar i kylen.
Invägningen igår var dock glädjande, trots tråkhelgen, så vågen visade 88,7 kg (-1,2). Så totalt har jag gått ner 17 kg på drygt 3 månader. Bara 23,7 kvar!