Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Det var inte dåligt! Nästan hastighetsrekord, i alla fall i den här tråden :)

Jag har inte gett upp, väger nu 81,5 och tänker mig under 80 om nån månad, inte så snabbt men jag har inte tid att motionera så mycket och vissa dagar blir det snabbmat.

Har inte vägt under 80 på 10 år så det känns lite läskigt spännande att det närmar sig. Mitt mål är under 75 kg, då skulle jag vara skitnöjd!

Det där med att skinnet inte hänger med i viktminskningen har mycket att göra med åldern (om jag förstått det rätt). Ju äldre vi blir, desto svårare har kroppen att hänga med i omställningar.
Minskar man i vikt så fort som både du och SweetPanther gjort så spelar det nog ingen roll hur ung eller gammal man är, där hänger inte skinnet med i tempot. Ni har ju gjort ett otroligt jobb hittills :up: superduktiga!

*kl*
Själv står jag o stampar..... :arghh:

*delvis kl*
Tack alla! Det har nästan gått för snabbt stundtals, men det borde sakta ner ordentligt nu. Vill undvika att tappa mer muskelmassa än nödvändigt, så får nog jobba på proteinintaget lite till.

Nu har jag inte ens kommit halvvägs, så det kvarvarande fettet döljer fortfarande de begynnande skinnproblemen, men jag räknar kallt med att om det ska bli bra så kommer jag få operera bort det tyvärr. Men jag är mkt hellre normalviktig med löst skinn, än överviktig utan löst skinn, oavsett om jag väljer att stå ut efteråt eller inte.

Jag är 28, och förra gången jag gick ner mkt (20 kg när jag var 17) så var det inga problem. Dock gick jag upp 30 kg på ett par månader för 7 år sedan, pga hormonella preventivmedel (ingen botten/mättnadskänsla alls). Så jag har kolossalt med bristningar, och huden är ojämn, särskilt på magen. Dock har jag läst att det kan ta upp till 2 år innan man verkligen kan bedöma resultatet, så huden borde ju bli bättre för din del, om du inte också har mkt bristningar/känslig hud.

Jag tror nog att din kropp kommer att fixa det. Jag gjorde också såna drastiska viktökningar och minskningar i din ålder och kroppen hänger med mycket bättre än man kan tro :)
Fast nu är jag 20 år äldre än dig och kroppen vill inte alls hänga med i samma tempo :(
Men jag har ingen brådska utan kan ge det ett par år om det behövs. Kommer nog annars att få se ut som jag gör, då jag har riktig läkarskräck!

Vad skönt! :D
Jag tänker inte väga mig på väldigt länge.....
Vad jag har ätit, druckit och latat mig i flera dagar.
Hoppas verkligen inte jag sabbat allt jag kämpat med.
Ska ta tag i det med en gång i morgonbitti igen och bara sätta fart på motion och nyttigare mat igen :crazy:

Vad skönt! :D
Jag tänker inte väga mig på väldigt länge.....
Vad jag har ätit, druckit och latat mig i flera dagar.
Hoppas verkligen inte jag sabbat allt jag kämpat med.
Ska ta tag i det med en gång i morgonbitti igen och bara sätta fart på motion och nyttigare mat igen :crazy:
Samma här, som jag har vräkt i mig av både godis o allt möjligt gott. Skärpning nu! Har handlat hem keso, banan och knäckebröd och filmjölk och varit nyttig idag i alla fall. Det är ju inte klokt vad kroppen kan samla på sig vätska när man frossat lite extra.

Jag kör ju 5:2 dieten och äter lite idag!
Tvingade även ut mig på en joggingtur på 9 km :wtf: Den bestod av en himla massa ursäkter för att jag skulle ge upp av mitt onda jag.... Men mitt bättre jag jobbade hårt för att inte sluta jogga och jag tog mig runt, även om jag mest liknade ringaren från nottredam :crazy:. Men nu är det gjort och det är bara att bita ihop igen och försöka låta bli att stoppa i någon godisbit i rena farten.....

Jag kör ju 5:2 dieten och äter lite idag!
Tvingade även ut mig på en joggingtur på 9 km :wtf: Den bestod av en himla massa ursäkter för att jag skulle ge upp av mitt onda jag.... Men mitt bättre jag jobbade hårt för att inte sluta jogga och jag tog mig runt, även om jag mest liknade ringaren från nottredam :crazy:. Men nu är det gjort och det är bara att bita ihop igen och försöka låta bli att stoppa i någon godisbit i rena farten.....
Starkt!

@#1671
Ja visst känner man sig som ett litet påskägg runt magen :meh:

(Hur gör man förresten när man vill visa att det är ett speciellt inlägg man vill svara på, utan att citera? Jag skrev numret överst, men tror inte det är helt rätt. Jag är vad man på engelska skulle kalla lite technically challenged)

Salt sill och sött godis binder ganska mycket vätska (hoppas jag), så du blir säkert snabbt av med det kilot igen. Sen är det lite enklare att motstå allt gott när man är tillbaka i vardagen också.

#1674 Skulle bara testa det här :)

ush jag känner mig riktigt eländig just nu, angående viktnedgången alltså. Jag kan inte äta lagad mat för då blir jag hungrigare ju mer jag äter.. så himla jobbigt. Hade jag varit själv hade det ju gått an, men med familj...

Man behöver nog äta lagad mat för att orka.
Vet att det ibland känns riktigt jobbigt och tungt och man vill ge upp. Men man känner sig så mycket bättre efter ett tag när man klarat sig igenom några dagar.
Jag kan nästan känna en sorg efter att inse att jag nog alltid kommer att ha ett sjuktförhållande till godis och kommer nog aldrig att kunna äta normalt utav sötsaker....
Men nu är det bara att blicka framåt och inte tänka på det som blivit fel :up:

Man behöver nog äta lagad mat för att orka.
Vet att det ibland känns riktigt jobbigt och tungt och man vill ge upp. Men man känner sig så mycket bättre efter ett tag när man klarat sig igenom några dagar.
Jag kan nästan känna en sorg efter att inse att jag nog alltid kommer att ha ett sjuktförhållande till godis och kommer nog aldrig att kunna äta normalt utav sötsaker....
Men nu är det bara att blicka framåt och inte tänka på det som blivit fel :up:

Åh jag vet ju att du har rätt egentligen. Men faktum kvarstår, tillåter jag mig lagad mat så blir jag aldrig nöjd, är hela tiden hungrig o sugen och jag är så trött på det. Har varit så i över 20 års tid så jag vet att jag funkar så men vill inte ha det så.

Åh jag vet ju att du har rätt egentligen. Men faktum kvarstår, tillåter jag mig lagad mat så blir jag aldrig nöjd, är hela tiden hungrig o sugen och jag är så trött på det. Har varit så i över 20 års tid så jag vet att jag funkar så men vill inte ha det så.

Jag blir godis sugen efter jag har ätit, blir det inte lika mycket om jag låter bli att äta....
Har verkligen kämpat med det ett tag för att slippa suget. Men har nog triggat igång det rejält under helgen är jag rädd för.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka