Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir godis sugen efter jag har ätit, blir det inte lika mycket om jag låter bli att äta....
Har verkligen kämpat med det ett tag för att slippa suget. Men har nog triggat igång det rejält under helgen är jag rädd för.
Det är väl de jag har gjort också :( Ush känner mig riktigt nedstämd över det här.

Det är väl de jag har gjort också :( Ush känner mig riktigt nedstämd över det här.
Det fixar vi ska du se :banana:
Det är bara att skaka av sig olusten och kämpa vidare. Brukar tänka på hur det skulle vara om jag inte gjorde något alls, då skulle jag ju gått upp MASSOR! Nu kan jag ju stoppa det och komma igen i stället.
Nu blir det läggdags, då jag märkt att det är lättare att gå ner i vikt om man sover ordentligt på nätterna.

En till som haft en alldeles för bra påsk, iofs kombinerat med dunderförkylning så egentligen har det varit rätt uselt :p

Upp ett kilo enligt vågen, men det mesta är nog snor tror jag...

Ska försöka komma på fötter under veckan, men jag orkar inte ordna avancerad mat när jag är sjuk. Mackor är mat.

Jag hatar min våg. Och jag hatar att det finns choklad i affären. Och framför allt HATAR jag att jag saknar all form av karaktär till att säga nej. "Vill du ha en kaka till?" "Nej tack. Jag är på diet." (Men jag kommer kränga i mig allihop så fort du tittar bort)

Argh!:banghead:
Inte märkligt att man inte går ner i vikt.

Så. Var bara tvungen att frustrera av mig lite.

Jag hatar min våg. Och jag hatar att det finns choklad i affären. Och framför allt HATAR jag att jag saknar all form av karaktär till att säga nej. "Vill du ha en kaka till?" "Nej tack. Jag är på diet." (Men jag kommer kränga i mig allihop så fort du tittar bort)

*KL*

(+1,2 = 14 kvar)

Blä. Men jag antar att det är ett steg i rätt riktning att ställa sig på vågen och gå in i vikttråden... :cautious:

Och jag hatar mig själv!
Ställde mig på vågen idag, fast jag inte skulle det....
Så numera har jag minst 8,2 kg kvar istället för 6,1 :arghh:
Tur att jag inte åt och drack onyttigt mer än fredag-söndag. Annars så vet i tusan om jag inte skulle börja gråta...
Måste säga att jag är verkligen besviken på mig själv och min kropp.
Kommer ju aldrig att bli normal om det ska bli så här.

Önskar verkligen att det fanns någon genväg!

*kl* Påsken var inte direkt någon höjdare här heller... Åt en hel del lösgodis, som jag ändå lyckats låta bli sedan nyår, men inte nu längre! Vågen visade -0.4 kg i måndags, och landade på 88,3. Misstänker att all frisbeegolf räddade mig i helgen. En runda blir 90 min klättrande och 1,5 mil cyklande, för att inte tala om all tid man inte sitter i soffan med godispåsen i högsta hugg!

Det tacksamma med att "bara" äta över påsken är att när all vätska försvinner igen, så känns allt genast mkt bättre. Det viktigaste är att vi kämpar vidare! :bump::bump::bump:

Hoppade över pizzan och åt fiskbullar och skyr istället. Skyr är lite bläkigt men mättar.
Ngn som provat kvargen med blåbär?
Jag ska vara tacksam. I dag tre dagar efter fyra dagars totalt missbruk och då menar jag totalt missbruk stod vågen på 58.7 kg. Jag ska verkligen va tacksam för det också försöka tänka lagom till helgen.

Menar du kvarg med blåbär eller Skyr med blåbär? Skyr med blåbär är i alla fall rätt tråkig.

Jag har ätit bra i två dagar nu, hurra! Har börjat lägga en guldpeng för varje bra matdag. Det är roligt att få lägga i pengen och se hur det blir fler och fler. Fast än så länge är de ju bara två, då. Så det tar ett tag innan jag får uppfylla min dröm = åka på ridkurs.

(+0,6 = 13,4 kvar)

Håller med!
Liten fråga, finns det plats för en återfallstjockis till?
Inte riktigt lyckats ta mig tillbaks där jag var på aviataren, men på god väg....
Magen väller över byx- och kjollinningarna och förra årets sommarkläder passar inte.
Trodde jag hade gått upp 3-4kg över vintern, men den hemska sanningen var att det var det dubbla. Skit också.
Känner mig som ett jättelikt påskägg med allt extra på mage, höfter.
Startade i måndags på 83.3 kg , så minst 10 kg SKA bort! Gärna det dubbla!
Tränar på gym 2 dagar i veckan, rider 2 hästar dagligen och försöker få ihop långpromenader ett par dagar, men det har blivit lite dåligt med promenaderna ett tag pga mkt jobb och otrivsel på jobbet.
Konstigt beteende, men då vräker jag i mig godis, tyvärr.
Huvudvärk idag, säkert beroende på att jag inte ätit varken godis eller kakor sedan i måndags!!!!!
Trots att det ikväll bjöds på kakor när jag jobbade!!!
Ett steg i rätt riktning!

Håller med!
Inte riktigt lyckats ta mig tillbaks där jag var på aviataren, men på god väg....
Magen väller över byx- och kjollinningarna och förra årets sommarkläder passar inte.
Trodde jag hade gått upp 3-4kg över vintern, men den hemska sanningen var att det var det dubbla. Skit också.
Tränar på gym 2 dagar i veckan, rider 2 hästar dagligen och försöker få ihop långpromenader ett par dagar, men det har blivit lite dåligt med promenaderna ett tag pga mkt jobb och otrivsel på jobbet.
Huvudvärk idag, säkert beroende på att jag inte ätit varken godis eller kakor sedan i måndags!!!!!

Välkommen!
Jag har också haft en tendens att äta godis när jag vantrivts med något. Och sen belöna mig när jag mått bättre. Dubbelt upp med godis alltså. Allt det sitter nu finfin runt magen.

Håller med!

Välkommen!
Jag har använt godis till allt.
När jag gjort något bra, då är jag värd det!
När jag är ledsen, då är jag värd att tröstas!
När jag är hungrig, då går det ju så fort!
Jag har alltid en orsak att äta godis!
Det är godiset som är så jobbigt att låta bli, har ett grymt sockerberoende.

Igår bjöd dom på så fluffig, fin prinsesstårta på jobbet..... Jag led som tusan och kände hur snålvattnet rann i munnen.
Fast jag klarade mig och känner mig nöjd idag. Blir ju inte lättare utav att man måste förklara inför alla flera ggr att man vill verkligen inte ha en liiiiten bit. "Klart du ska ta en liten bit, det är du värd" Nää, det är jag inte värd, har ju en del redan att ta bort efter två kattastrof helger. Gick säkert upp utav att sitta bland 18 st som mosade tårta under hela mötet :crazy:

Är faktiskt lite trött på att vara tjock och funderar på om jag aldrig kommer att kunna äta lite gott utan att bli tjockare?
Känner en sorg utav att min kropp inte kan bete sig normalt och antagligen aldrig kommer att få ett normalt förhållande till godis :(:cry:

Jag blir så ledsen när jag ser att några skriver att ni hatar er själva när ni har ätit godis eller för mycket mat. Jag förstår att det kanske i själva verket är frustration och att betyder att man hatar att man tappade kontrollen. Nu har jag ingen lösning på vad man ska göra istället, men jag tror att "jag hatar mig" är en farligt och destruktivt att säga till sig själv. Jag vill bara uppmana att ni ska vara snälla mot er själva - både mot kroppen och mot psyket.

Jag har verkligen hatat mig själv nu under några dagar , men som väl är vände det eftersom det anlände ett litet föl häromdagen så jag har tom glömt bort att äta. Och sen när jag åt så var det med måtta. Det blir så automatiskt när tankarna är någon annanstans än på mat.

Kommer ihåg en sak som min inte alltid så snälla mamma sa till mig när hon tyckte jag var för rund som tonåring "du får ju tänka lite på vad du äter" Och det där med att tänka på vad man äter, kan ju lätt bli att det enda som cirkulerar i huvudet är just mat och då blir det gärna att man äter ännu mer, i alla fall fungerar jag så.

@Philosophia ja det blir lätt så. När man kommer till den punkten som carre pratar om ovan att man aldrig kan ha ett normalt förhållande till godis eller mat. Det är tortyr. Och jag vet inte varför man straffar sig själv ännu mer genom att hata sig själv men av någon anledning blir det så.

Och folk som säger till en att man bara ska ta en bit snackar smörja. Det är ju som att säg till en alkis att bara ta en öl. Ja jag blir riktigt arg när någon försöker truga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka