Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här går det sakta framåt. Har inte köpt chips på två veckor, det faktum att jag inte tål solrosolja är tillräckligt avskräckande för att jag ska låta bli. Däremot blev det en skål chips på puben, men då får man ju så lite... Och bara en fjärdedel av lördagens chokladask gick åt. Sen har det blivit lite kakor och någon glass, men, men...

(-0,6 = 12,2 kvar, 80 kronor i spargrisen)

Vad ni är duktiga :) Här har blivit en hel del skräp men nu upp på banan igen. Inget onyttigt igår i alla fall. Bara 6 dagar kvar på den här veckan.

Efter påsken hade jag gått upp lite, sen kom en envis snuva och satte stopp för promenerandet och som grädde på moset har vi precis kommit hem från en mini-semester i Danmark... där har jag inte varit nyttig, men tydligen hållt igång en del ;) för döm om min förvåning - jag har gått ner lite igen :banana:

Nu är det tillbaka till vardagen och vardagsmotionen, jag tar det hela som en restart av viktnedgångsresan... :p

Tackar!!!!!!!
Det känns bra i kroppen!
Byxorna sitter betydligt skönare i midjan!
Får snart köpa en ny sport-bh!
Den som jag för 14 dagar sedan knappt kunde knäppa på yttersta knäppningen , sitter nästan för löst på den innersta!
Känns som ett i-landsproblem!
Efter jobbet var jag 1,5h på gymmet idag!
5km CT samt premiär på löpbandet med 1km förutom övriga program med maskin och boll!
Vi får väl se om jag kommer ur sängen imorgon!
Dressyrpass på ena hästen efter detta också och kontrollerat matintag!
Hoppas det fortsätter så här!

Hej alla duktiga!! :D
Missade att skriva in vikten i fredags. Glömde totalt, men tar det idag istället.
Blev en tur till hingsten med mitt sto på torsdagen. Fredagen en evig väntan på veterinär för kastrering av ettåringen. Hon kom tillslut på lördagen. ;)
Motionen för mig under veckorna blir just nu bara lek med barnen och tömkörning/promenader av tre unghästar.
Stoet håller jag på att rida in, men som sagt är hon på betäckning nu. Så jag får förhoppningsvis ännu mera häst nästa år= mer motion. Hehe! ;)

Vikten i fredags var 87,9!
Alltså 1,6 kg ner den veckan! Supernöjd! :D

Vill tipsa om en kalorisnål, matig och god måltid!

Hälsans kök har färdiga vegetariska biffar som är riktigt goda! Dessa är 125 kcal styck. Stek utan smör, kör i ugnen eller ännu bättre grilla.
Sen rostar du en brödskiva (ca 100 kcal) och lägger burgaren ovanpå. På detta kör jag en sallad med tomat, gurka, vit eller spetskål i små tärningar. Jag rör ner en klick lättcremefraise eller likn (gärna smaksatt) samt kryddar med flingsalt och peppar. Ovanpå strör jag över lite fint riven parmesan!

Blir riktigt gott och mättande! Innehållet blir typ 300 kcal!
Självklart kan man strunta i brödet om man vill det.

Idag kände jag mig så glad och nöjd efter att varit ute och joggat. Börjar äntligen känna mig stark i kroppen och jag närmar mig sakta men säkert gränsen till att inte vara överviktig!

Det jag inte förstår är varför min omgivning ska vara på mig hela tiden om hur rynkig, kutryggig, gammal m.m jag har blivit! " Inte ska jag gå ner mer nu"
Förstår inte riktigt varför dom vill att jag ska förkorta mitt liv med att få massa problem med sjukdomar som uppkommer av övervikt. Jag mår ju så mycket bättre och orkar ju med mitt jobb på ett annat sätt. Och sen så underlättar det något min spondylatrit jag har, så värken blir lättare att ta.
En av vinsterna är ju också att jag kan köpa kläder som jag får på mig utan att behöva springa runt som en tok för att hitta något som går på....
Börjar bli ledsen på att behöva försvara att jag inte vill vara överviktig längre!
Nej! Jag vill inte ta en kaka eller något annat som jag vet triggar i gång mitt sockerberoende. Jag vill kunna äta mat i stället för en kaka och bli mätt.
Och jag kommer inte att hamna på psyket utav att jag inte är fet längre....

Så då har jag gnällt av mig. Och kommer fortsätta min kamp för att bli normalviktig trots allas klagan.
Skönt att kunna ösa ur sig frustationen här :D

Alltså, jag måste bara fråga en sak och hoppas att någon kan svara.

Jag har gått ner 11 kg nu, och har 4 kg kvar till (målvikt 60 kg till mina 164 cm). So far so good. Men jag har ju inte gått ner jämnt över kroppen. På överkroppen, eller rättare sagt bröstkorgen, är det mesta av fettet borta. Jag har i princip inga bröst kvar och revbenen syns tydligt under huden. Men magen dallrar fortfarande och det är liksom ingen antyda till mellanrum mellan låren. Det är inte så snyggt helt enkelt, och riktigt så snedfördelat var det inte innan jag gick upp i vikt. Kommer det jämna ut sig med tiden? Om jag styrketränar överkroppen, kommer revbenen synas mindre? Eller måste jag ge upp min målvikt och väga lite mer om jag vill ha lite balans utseendemässigt?

@carre Jag tror att det är gammal hederlig avundsjuka som döljs i pikar och uppmaningar. Det är jobbigt för vissa att se att någon tar tag i sig själv och gör något de mår bättre av, eftersom de själva har saker de skulle behöva/vilja ta tag i men inte orkar. Lite vardagstävling över det också, man ska vara en så himla bra och komplett människa, så de känner sig nog lite hotade av dina stora resa.

@Milosari Buk och lår är de ställen kvinnor oftast har svårast att bli av med vikten, den försvinner liksom sist. Om du når till målvikt och sedan tränar för att tona borde det omfördela sig så småningom.

Idag kände jag mig så glad och nöjd efter att varit ute och joggat. Börjar äntligen känna mig stark i kroppen och jag närmar mig sakta men säkert gränsen till att inte vara överviktig!

Det jag inte förstår är varför min omgivning ska vara på mig hela tiden om hur rynkig, kutryggig, gammal m.m jag har blivit! " Inte ska jag gå ner mer nu"
Förstår inte riktigt varför dom vill att jag ska förkorta mitt liv med att få massa problem med sjukdomar som uppkommer av övervikt. Jag mår ju så mycket bättre och orkar ju med mitt jobb på ett annat sätt. Och sen så underlättar det något min spondylatrit jag har, så värken blir lättare att ta.
En av vinsterna är ju också att jag kan köpa kläder som jag får på mig utan att behöva springa runt som en tok för att hitta något som går på....
Börjar bli ledsen på att behöva försvara att jag inte vill vara överviktig längre!
Nej! Jag vill inte ta en kaka eller något annat som jag vet triggar i gång mitt sockerberoende. Jag vill kunna äta mat i stället för en kaka och bli mätt.
Och jag kommer inte att hamna på psyket utav att jag inte är fet längre....

Så då har jag gnällt av mig. Och kommer fortsätta min kamp för att bli normalviktig trots allas klagan.
Skönt att kunna ösa ur sig frustationen här :D

Skit i de.
Folk har svårt att hantera att andra faktiskt klarar av att ta tag i sig själva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka