Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cherie Tack:D Ja, visst är det jobbigt!

Kul att hitta en motivations bild. Jag har en sådan också men jag tror tyvärr inte att jag kommer lyckas nå dit om jag inte lägger om hela mitt liv och börjar träna som en galning:p Men kommer jag halvvägs dit så är jag nöjd! Jag är ju trots allt mer än 10 år äldre nu än på den bilden;)

Idag har jag än så länge bara hunnit med en promenad på en dryg timme i eftermiddag/kväll ska jag ta och rida. Ska eventuellt ta och göra mina övningar också. Eller eventuellt... jag SKA göra dom!

Maten har också varit helt okej.
Frukost: 2 knäcke med makrill i tomatsås 1 kopp kaffe.
Mellis: 1 äpple, 2 koppar kaffe och en liten bit mörk choklad. (dumt att fika hos folk:down:)
Lunch: kotlett med en tomatsalsa och broccoli.

Nu är mitt dilemma vad jag ska göra till middag. Blir något med lax iaf men jag vet inte riktigt vad.

Vad duktiga alla är! Roligt med massa nya i tråden!

Jag ligger still på 81,5 kg sen några veckor tillbaka, förkylning och stress och allmänt tyck synd om gör att det inte går framåt. Men jag hoppas kunna hitta lite motivation när jag mår bättre, vilket jag hoppas blir snart!

Ändå rätt nöjd, har gått ner lite över 10 kg sen jag började i oktober, och nu passar rätt många av mina gamla sommarkläder.

@oxo Ja jag gillar att simma :) Saknat det men skyllt på allt för slippa både ja.. träna och äta rätt ;)

Idag gav man familjen potatisgratäng med kassler. Själv åt man en skiva kassler, nån gaffel potatisgratäng och sen sallad. Mätt och nöjd med det :) Ska snart gå en kort sväng ner till stallet för en tjej ska hyra släpet. Ingen bil här för korta sträckor mer :D

Härligt med så många nya!
Skönt att det lossar för många och går åt rätt håll.

Själv så går det åt rätt håll, men väldigt långsamt just nu....
5,5 kg kvar var tänkt. Men efter att läsa om era mål så får jag nog omvärdera den och ta ett antal kg till!
Och idag lider jag av ett riktigt godis sug :nailbiting: Men ska verkligen låta bli att stoppa i mig något godis.
Konstigt att man kan känna sig deppig av att inte äta godis.
I går red jag en liten stund på en kompis häst :D Har inte ridit i år och bara några ggr förra året.
Kan meddela att jag har en träningsvärk som sällan skådats idag. Gick ut och joggade 6 km för att försöka mjuka upp den, men inte hjälpte det :crazy:

Här fullständigt rasar kilona (ironi). Har gått ner 0,2 kg sen förra veckan. Känns lite futtigt eftersom jag verkligen har skött mig. Men samtidigt känns det lite fel att bara stirra på vikten när jag har uppnått målet "bli av med det mesta av sockersuget och inte äta (eller sukta efter) sött varje dag".

Även om det inte syns så mycket på vågen så har jag blivit av med 3 cm runt midjan. Och visst är det lite lättare o roligare att ge sig ut o motionerna nu när det blivit vår (där jag bor är det till och med sommar från och till).

(-0,2kg = 6,7 kg kvar)

Här gick det uppåt igen :( Valborgsfirande med massa kolhydrater och alkohol gav mig plus minus noll förra veckan.
De 5 (!) vätskekilona har runnit undan nu med hjälp av åkerfräken och en extra fastedag, så nu blir det inga fler syndardagar denna månad om jag ska nå mitt mål. Vägde in på sammantaget minus 0,5 kg sen 25 april - först imorse. Det är ju iallafall ett halvt kilo, om än på 10 dagar vilket jag tycker är lite väl lågt.

Nu har jag bara 3,5 kg kvar till mitt första stora mål - tvåsiffrigt. Då kan jag börja träna på min crosstrainer igen - den har viktgräns 100 kg :o:

Jag är nervös inför invägningen i morgon. Då är första veckan förbi. Jag har snittat 1400 kcal denna vecka förutom igår. Då blev det ca 2000 kcal för unnade mig lite lördagsgodis. Tyckte inte ens chokladen var god! Positivt för betyder att min sockerdetox funkar! :D Jag har gått 2 dagar, simmat 1 dag och sen tagit det rätt lugnt pga värken i min trasiga fotled. Igår städade man hela övervåningen och idag har jag stallet = släppa in, ut 24 hästar, mocka åt 7 hästar + göra mat åt dem osv så man rör sig lite :) Tänkte nu när jag går ut för att lunchfodra gå en 5 km slinga när man ändå är ute och rör på sig så har man rört sig lite idag :)

@hier
Heja heja dig. De 3,5 kg går säkert snabbt!

Själv var jag på brunch idag och åt en massa gott. Kanske inte helt lyckat, men jag kommer verkligen göra mitt bästa för att motionera bort allt bröd och pannacotta. Så kanske jag lyckas att i alla fall stå still till nästa veckas vägning.

@Ackio
Låter i mina öron inte som att du har något alls att oroa dig för med all den motionen. Håller tummarna!

Den här veckan har gått förvånansvärt bra. Ridit alla dagar utom tisdag men då blev det promenad istället. Har gått närmare 3 mil och det känns helt klart godkänt.

Maten har varit nyttig nästan varje dag, blev dock en hamburgare när vi var iväg en dag och inte hittade någon vettig restaurang i närheten och sen har det blivit någon liten kaka när jag varit bortbjuden. Men annars ingen läsk eller godis här hemma och det har ändå känts bra.

Tyvärr verkar det som att vi ska få regn här i veckan och då vet jag inte om jag kommer vara lika ihärdig med promenaderna men jag ska försöka gå några promenader iaf.

Måttbandet visar iaf 2 cm ner på den tjockaste delen av midjan :)

Katastrofal helg. Jag måste lära mig lagom men hur? För lite eller för mycket. Känsloäter. Måste hitta ngt som ersätter men vad?
Nu in på gymmet efter tre slappa dagar.

Jag har gått upp 2 kg O_o Har varken ätit mycket eller onyttigt i veckan, och ändå gått upp! Suck.. Måste nog ta ett snack med läkaren om de där medicinerna, vill ju inte gå upp ännu mer..

Träffade SSK inför överviktsop idag. Det blir tidigast i september :(

Under tiden är det bea om jag går ner lite, då blir kirurgen glad.

Vågen visade en skrämmande siffra idag, påklädd men ändå.

Så tja nu kör vi.

v0. -+0 52kg kvar att gå ner. :crazy:

@lil-sis Är det op:en som är tidigast i september, eller nästa besök? Har du fått prio, eller vet du inte ännu?

@Ackio Härligt! Bra första vecka! Det gör verkligen under för motivationen.

@sthu Ajdå. Det borde ju vara värt att fråga om alternativ? Eller har du redan testat de andra möjligheterna?

*kl*
Själv hade jag en lyxig vecka, bl.a. middag på tapasrestaurang med svärföräldrarna. Tyckte jag valde "ok" alternativ, vilket slutade med 95 g fett på en och samma dag.... Men jag gick ner förra veckans tillfälliga uppgång (vätskevikt) med råge, och vågen visade 85,5 kg imorse. -2,7 kg sedan förra måndagen, och 1,1 kg från mitt nästa delmål - BMI 30. Snart så!

@SweetPanther

De har lovat att skynda på så mycket de kan. Är "godkänd" hos SSK och ska träffa dietist nästa gång, sen kirurg och då remiss till op.

Det är minst tre veckor mellan besöken pga kö men de ger mig återbudstider när det går.

I Uppsala är det inga planerade operationer i jun, juli och aug.

Så om jag skulle hinna opereras innan sommaruppehållet skulle jag behöva träffa dietist och kirurg den här veckan och det är ju inte särskilt troligt.

Har väntat sen slutet av januari så kanske, kanske inte. Hinner jag träffa kirurg innan sommaren, ja. Blir det först i september så är det tveksamt.
Håller tummarna för att du får komma in så fort som möjligt. Måste bli jobbigt att vänta så länge när man väl bestämt sig för att göra det.

Här så åt jag och drack en hel del onyttigt i helgen, men jag gick inte upp trotts allt sen sista invägningen....
Har nu -4,7 kg kvar från min plan från början.
Men börjar fundera på om det kommer at räcka eller om jag ska ta en 5 kg till ca?
Jag har ju läst era mål och inser att jag kommer nog att vara tjock trots allt om jag inte tar mer än ursprungsplanen!
Ja, det är ett livstidsprojekt att försöka vara normal.
Men nu ser man trots allt en ände på det.

Håller tummarna för att du får komma in så fort som möjligt. Måste bli jobbigt att vänta så länge när man väl bestämt sig för att göra det.

Här så åt jag och drack en hel del onyttigt i helgen, men jag gick inte upp trotts allt sen sista invägningen....
Har nu -4,7 kg kvar från min plan från början.
Men börjar fundera på om det kommer at räcka eller om jag ska ta en 5 kg till ca?
Jag har ju läst era mål och inser att jag kommer nog att vara tjock trots allt om jag inte tar mer än ursprungsplanen!
Ja, det är ett livstidsprojekt att försöka vara normal.
Men nu ser man trots allt en ände på det.

Ja det är det men det som stressar mig mest är att min fertilitetsläkare sagt att tiden håller på att rinna ut :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka