Sv: Vikttråden 2014
KL Ska nog slänga mig in i den här tråden. Behöver göra omtag med mitt liv
Gick ner hyfsat fram tills för ett år sedan. Under våren blev det skadad häst och jag har inte ridigt ordentligt sedan 27/3 -13

Hästen numera frisk, men dräktig. När jag inte har ridningen som motionsform tappar jag sugen direkt och har sakta men säkert ätit mig allt jag gått ner plus lite till. Jag har försökt få med särbon på en enad front mot övervikten eftersom han käkar extremt onyttig mat, är kraftigt överviktig och motionerar typ noll. Ingen bra kombination för en medelålders man (eller kvinna)
Söndagen innan jul var mina pållar på rymmen, kunde slutat i katastrof då de drog iväg åt det hållet som det finns en hårt trafikerad väg. Nu fick vi tag på dem då jag satte efter dem på cykel och med havrehink i högsta hugg. Maken försökte springa efter, vände efter 300 m och sprang hem efter bilen. Han trodde att han skulle få hjärtinfarkt efter det motionspasset.... och insåg i vilket dålig skick han faktiskt befinner sig i...
Så igår skickade jag in årets friskvårdskuponger till GI-viktklubb. Så ska vi göra en gemensam ansträngning. Men jag MÅSTE ha tillgång till verktyg där jag får veckormatsedlar, snabbt kan hålla koll på hur mycket kaloriera jag får i mig eller förbrukar per dag.
För tillfället äter jag frukost, lunch, middag plus två mellanmål. Lagar mat utifrån Må Bra's recept. Så själva maten är inga problem - utan det är allt det där andra man stoppar i sig
Mitt mål är att komma ner till 68 kg. Är 165 cm lång och vägde idag 104,5 kg
Hoppas mitt medlemskap i GI-viktklubb kommer igång snabbt - det behövs! Sedan är det bara att kavla upp ärmarna och börja jobba!
/Lizzie