Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Om man fryser så bränner man väl fler kalorier? Orkar inte börja elda än...

Jag är helt på din linje :)
Efter ridturen idag stod jag och glodde på min kompis som red. Riktigt rått och blåsigt var det. Måste ha lyckats bränna flera kalorier av att bara hacka tänder.

-kl-

Haha, vägde in på knappt 72 i morse, dvs ett kilo mindre än jag trodde!
Så jag gick en liten tjuvstart redan första dagen!

I dag har det gått "bra" med rivstart på jobbet, så lunchen blev bara kaffe och frukt vid tretiden.

Ska till hästarna i kväll!

kl

Jag äter inte socker,jag dricker det i form av mer julmust än amerikaner dricker cola :o
Och så har jag tagit bort den enda sockerbiten i kaffet.
Man kanske skulle ha avvant sig :D

Ditt inlägg var det trevligaste på temat "hur många mackor får Teilani äta till lunch" därför så svarade jag till dig. Låter som du haft en riktigt bra dag :)

Men det kan ju faktiskt vara dom som inte har så stor kunskap. Skriver man i en tråd kan man ju inte räkna med att enbart få beröm och medhåll.

Men julmust är ju bland det godaste man kan dricka! Borde egentligen vara olagligt enligt min mening. Det och choklad som är mina stora laster.

Kl
Det blev en rask promenad på 5km med barnvagnen. Känns riktigt bra nu efteråt men det sög lite i benen när jag gick i dom brantaste backarna. Konditionen är lika med noll och musklerna är i vila det märks.

Ett glas must blev det till tacosen ikväll. Och ett glas vitt.

Har utsett fredagar till min träningsfria dag. Och det är tur det, har bara gått och frusit och känt mig omotiverad idag. Var inte ens sugen att åka till söta hästen. Nya tag imorgon.

Åh, tack, vill verkligen inte verka mästrande.

Hoppas du också haft en bra dag :)

Nu blir det vatten och äpplen här för mig, istället för den sedvanliga godispåsen.

Kan nog bli några knäckebröd med skinka lite senare.

Om man fryser så bränner man väl fler kalorier? Orkar inte börja elda än...

Jag är helt på din linje :)
Efter ridturen idag stod jag och glodde på min kompis som red. Riktigt rått och blåsigt var det. Måste ha lyckats bränna flera kalorier av att bara hacka tänder.

Brrr låter kallt, du tror inte det går att hitta något trevligare sätt att bränna kalorier på :D Men det funkar säkert.

kl
Får jag va med i denna tråd också? Jag har aldrig provat gå ner i vikt tidigare då jag normalt har varit väldigt smal hela mitt liv men sambon kan konsten att göda mig uppenbarligen och på två år har jag ökat 7 kg över min idealvikt. Till våren planeras här att tillverka barn :o så vikten ska vara borta innan dess. Tänker i min fåfänga att det kanske går bättre att komma tillbaka till idealvikt efter graviditet om man faktiskt börjar på idealvikt innan graviditet :P

Men hur funkar detta nu då? ska man ha invägning med jämna mellan rum?:nailbiting:

*KL*

Det här är precis vad jag behöver! Konstaterade på nyårsdagen att min vikt är högsta någonsin 96 kg på 170 cm, dock vägde jag mig igen i morse före frukost och då var det 94 kg. Min idealvikt är strax under 70 kg, men skulle nog vara nöjd runt 75 också.

Är alldeles för stillasittande då jag pluggar på distans och är mesta dels hemma, har inte heller några direkt intressen vilket gör att jag inte tar mig ut så mycket. Under vårterminen kommer jag förhoppningsvis göra en hel del praktik och då slipper jag i alla fall hemmasittandet :)

Klart du får vara med! :) Vissa här i tråden behöver bara tappa några trivselkilon, en del andra av oss har ganska många trivselkilon :D

När det gäller mig själv kan jag identifiera mig ett sluta-röka-citat jag hittade: "Det är busenkelt att sluta röka, jag har ju gjort det flera gånger" ;)
Vad jag vill säga är: banta inte!! Jag har bantat mig till min grava övervikt, kan jag säga. Bantar ner 5 kg, går upp 10, bantar ner 10 kg, går upp 20, och så vidare. Tillslut hamnar man i ett läge där det känns som att enda lösningen att behålla vikten är att leva på buljong och sallad resten av livet. Vilket ju inte är fallet, det är balansen som är det svåra att hitta.

Du har ju inte så många kilon att gå ner, och om du bara vill hålla dig i trim inför en framtida graviditet så skulle jag rekommendera dig att i första hand skaffa en personlig tränare. 7 kg på 2 år är inte så mycket, och det är den fysiska formen inför graviditeten som är det viktiga, inte antalet kilon. Klart att du kan banta bort 7 kg i vatten och muskler, men har du bantat bort muskelmassa så kommer fettförbränningen att gå ner och din kropp kommer vara i ännu sämre beredskap.

Invägning är bäst att göra en gång i veckan eller en gång i månaden. Väg dig naken på morgonen innan du har ätit och druckit och efter att du har gått på toa, så får du en rättvis siffra. Och glöm inte att mäta, speciellt om du tränar.

Jag känner att jag vill o behöver gnälla,ischias,migrän i morse,ingen god mat,ingen julmust ,kaffe utan socker :yuck: och så som toppen på berget FÅGELfrö bröd :banghead:
Jag hatar fågelfrö bröd :yuck: !!
Bara för det höll jag på att köpa mig en stoooooooooooor delicato negerboll,men jag gjorde det inte,och jag tycker inte ens om negerbollar :crazy:

Här vill jag vara med.
Har en son på fem veckor så nu när jag ammar får det mest handla om att ändra vanor, sluta okynnesäta, dra ner på godis och ha grönsaker på tallriken Alla måltider..

Jag tänker använda måttband och bara väga i bland (en gång i månaden) då siffrorna stressar mig om jag gör det för ofta.

Mäh! Måste du äta fågelfröbröd då? (Vad det nu är?:D) Ingen idé att äta något man tycker är äckligt, tycker jag. Man tvingar det i sig och tycker bara att livet är piss. Det finns massor med nyttig mat att välja på, det är bara att välja något annat som du tycker om :)

Ååh, jag känner igen den där riktigt ruttna känslan. Man känner att "bara idag så förtjänar jag något onyttigt". Tyvärr är det ju så att själva känslan att man vill trösta sig själv med typ godis är en av de värsta käpparna man får i hjulet. Det där "bara idag" -tänket. Rätt som det är har det blivit "bara den här veckan" till "bara den här månaden" osv.

Sådär, då har jag vågat mig på promenadbandet igen. En långsam pensionärspromenad blev det. Bättre än inget. Nästa vecka hoppas jag kunna komma igång med joggningen igen. Ska bara läka lite mer först.

Men gillar du inte fågelfröbröd, det är ju supergott :D
Annars kan du ju prova Wasas sportknäcke, det är också gott.

Bra gjort att inte köpa delicatobollen.

Jag har tränat på nästan som vanligt mina "låg" dagar. Har försökt träna direkt på morgonen eller nån timme efter ett mål mat så energin har räckt. Väljer man rätt mat så får man stoppa i sig ganska mycket. Sallad, tomat, gurka och morot är ju rätt kaloriafattiga så där kan du äta en del, det finns sjögräsnudlar med knappt några kalorier i som fyller ut maten.
Jag brukar köra en kopp varm buljong när jag börjar bli hungrig, det tycker jag hjälper riktigt bra.
Proteindrinkar är också mättande och bra vid träning.

Det är bara att testa. Fungerar det inte är det bara att bryta och försöka hitta det som du trivs med. I början ska du kanske inte träna dina "låg" dagar, du kan få huvudvärk och få svårt att sova i början. Jag slapp detta men ha med det i beräkningen.
Finns bra grupper på facebook där man får mycket tips och rråd om upplägg och olika recept.

Tack för svaret :) jag tror jag kommer börja att ha mina 2 vilodagar under "låg"dagarna så får vi se hur det känns :)

Har idag varit iväg på mitt första Cross fit pass :) målet att bli starkare ochf å snyggare kropp. Hoppas även att det hjälper till lite på traven med att nå min målvikt. Men vilket pass!! Oj oj vilket träningsvärk jag kommer ha imorgon! :D

Blä! Idag har vi haft utbildningsdag på arbetet. Sitta still och bara lyssna är inte min grej. Blev en promenad på bara 2.2 km idag, men det är bättre än ingenting och det traskades i skogsmark eftersom jag inte hade någon reflexväst med mig idag till mamma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025
Tillbaka