Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inga fler kanelbullar här kan jag säga, har haft fruktansvärt ont i magen sen jag kom hem igår :crazy: Har antingen en släng IBS eller glutenintolerans. Den är inte helt konsekvent, magen/tarmarna så jag tror på det förra men den reagerar alltid mest på vitt bröd men inte på pasta.

Så länge det inte är veckan före mens så är mitt sug ytterst lite efter just sötsaker. Tack och lov.

V 0 52kg till mål (enl vågen på Ackis)
V 1 49kg till mål (enl badrumsvågen hemma, så det stämmer nog inte).

Vet inte om det är vägning hos dietisten på onsdag, det vore fiffigt men å andra sidan är det "morgonvikt hemma" som kommer vara aktuellt till största delen. Så nästa vecka blir mer intressant :)

Hade ju invägning i fredags igen. Ska det vara så svårt att skriva in resultatet direkt?? ;)

Fattar inte hur man citerar eller kopierar nuförtiden. Inte hunnit sätta mig in i det än. :confused:

Men ytterligare 1,4 kg ner förra veckan! :) Stod 86,5 på vågen i fredags!

Dock tog jag nog igen det i helgen. Blev en massa fuskande då tyvärr. :crazy:
Nya tag denna vecka så får vi se på fredag igen...

Trots fyra dagar med sjukligt frossande tors-sön förra veckan så visade vågen 59.5 kg i lördags. Min motion som räddar mig där. Jag skulle låta bli godis hela helgen för att liksom dra i handbromsen. I går kväll blev det två rutor mörk choklad. Men det känns som att det var ok. Nu är det vardag och det ställer sällan till ngt för mig även om suget finns.

Visst är det svårt, Min sambo svullar chips och godis varje dag! men han ska å andra sidan gå upp en sissådär 10 kg också, så han kan gotta sig i allt möjligt. Han ska ha i sig runt 3500 kcal per dag och jag ligger på 1300 kcal. Det blir mycket majonäs i hans mat och sallad i min. :p

Min sambo har inga ursäkter, han är bara en gottegris, som jag :p Han brukade också vara väldigt tunn och fick som liten gå på någon sån där gödningsdiet. Så han har lärt sig att ha en stor aptit och äta sött varje dag - något som inte är lika förlåtande numera efter 30 :D

Att hålla vikten stabil är nog så svårt, så bra jobbat att inte ha gått upp :) Jag sitter själv nästan varje dag och funderar hur jag ska göra för att behålla min målvikt när jag har kommit dit. Den biten känns nästan läskigare och mer utmanande än själva viktnedgången. För jag är SÅ trött på att gå ner i vikt och sen lägga på mig allt igen. Man får lägga om hela sin mentalitet kring mat, på ett sätt.

DSC_0305_zps904c3116.jpg
DSC_0295_zps59880944.jpg
DSC_0272_zps2d96c190.jpg

Här har ni en gottegris som gått ner ytterligare 1 kg :D Har inte vägt mig på flera veckor då jag har känt att det inte varit lönt, har varit alldeles för mycket godis etc de sista veckorna. Men idag fick jag ett infall och ställde mig på vågen. 61 kg väger jag nu och det är jag väldigt nöjd med.

Jösses vad duktiga ni är :D
@sassiball önskar att jag såg ut så :love: Här hänger skinnet i drivor! Men jag hoppas det blir bättre med tiden :o

Har nu kvar att gå ner 1,8 kg och det känns både bra och lite konstigt.
Men jag stannar på den vikten sen ett tag och stabiliserar kroppen.
Undra hur lång tid det tar för att man inte ska vara orolig varje morgon att man gått upp allt igen och kläderna ska sitta åt som hejsan igen?
Jag har ju joggat eller promenerat varje dag och kommer fortsätta med det då det är riktigt skönt och jag mår bra i huvudet av det.
Men än så ska jag inte ropa hej även om jag aldrig varit så närma ett viktmål! Men den här gången borde jag klara det :nailbiting:

@sassiball jättesnyggt jobbat och jättesnygg är du! Nu får du börja din "behålla-resa"... ;)

Själv fortsätter jag med nedåt-resan ett tag till :p.
Trots sjukt barn denna vecka, dvs ingen direkt motion, så var det 0,1 kg ner - allt räknas, även hektona :D.

DSC_0305_zps904c3116.jpg
DSC_0295_zps59880944.jpg
DSC_0272_zps2d96c190.jpg

Här har ni en gottegris som gått ner ytterligare 1 kg :D Har inte vägt mig på flera veckor då jag har känt att det inte varit lönt, har varit alldeles för mycket godis etc de sista veckorna. Men idag fick jag ett infall och ställde mig på vågen. 61 kg väger jag nu och det är jag väldigt nöjd med.

Jäklar vilka muskler du har! Bra jobbat!

Är på jobbet nu. I och med att jag knappt hinner att prata eller se någon under natten så får man mycket tid att fundera.
Känner mig besviken på mig själv då jag inte orkade motionera och blev otroligt sugen på allt möjligt.
Åt inget godis, men det blev för många kalorier för den motionen.
Tycker det är jobbigt med natt veckan då jag är så trött hela tiden och sover så dåligt.
Men nu har jag bestämt mig för att ta tag i det i morgon igen.
Nu måste jag springa igen här på jobbet....

@carre Det är klart att du kommer att klara det! Och du ska inte alls bli besviken över att du inte orkade med motionen. Det är ju så livet är. Ibland orkar man, ibland inte. Ingen orkar vara Stålmannen varje dag. Det är vanor, rutiner och helheten i det långa loppet som gör att man går ner och sedan håller vikten - inte enstaka träningspass och enstaka kaloriöverskott.

Det är vad du gör nu som spelar roll. Kliver du in i "jag är så dålig"-bubblan och köper en stor godispåse "eftersom allt ändå är förstört" eller rycker du på axlarna och konstaterar att livet inte går att detaljstyra samtidigt som du fortsätter som planerat? Var inte besviken på dig själv! Människor som har lyckats gå ner i vikt har inte gjort det för att de aldrig har missat ett träningspass.

Är på jobbet nu. I och med att jag knappt hinner att prata eller se någon under natten så får man mycket tid att fundera.
Känner mig besviken på mig själv då jag inte orkade motionera och blev otroligt sugen på allt möjligt.
Åt inget godis, men det blev för många kalorier för den motionen.
Tycker det är jobbigt med natt veckan då jag är så trött hela tiden och sover så dåligt.
Men nu har jag bestämt mig för att ta tag i det i morgon igen.
Nu måste jag springa igen här på jobbet....
Pepp, pepp, till dig :) verkar jobbigt att jobba natt.

Jag har brutit ihop och kommit igen flera gånger nu under min viktminskning. Men försöker ändå ha ett "grundmönster" när jag handlar mat och äter. Det som alltid finns hemma och som jag tillåter att äta lite extra av om jag är sugen är bra mat som jag gillar. Ex keso, filmjölk, frukt, knäckebröd, rökt skinka.

Sen blir det ändå så att man äter pizza och godis och glass ibland. Men då är det bara att börja nästa dag igen med något nyttigt och gott. Fast det är inte så bara egentligen , kan vara svårt att hitta rätt emellanåt.

• Gilla
Reactions: oxo
Jag smiter också in i skaran som har brutit ihop och kommit igen....Detta mååånga gånger. Jag har verkligen kass karaktär när det gäller sötsaker och motion, ingen bra kombination. Men jag försöker iaf och kan jag äta godsaker på helgerna och försöka att röra lite på mig är jag nöjd.

Nu ska jag snart iväg och rida lite och sen hoppas jag att det blir en promenad i det fina vädret :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka